Luftströmmning/flöde - insug och evakuering av varmluft?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja

Ja, där verkar ju någon ha ägnat sig åt att (någorlunda) vetenskapligt mäta dom temperaturer som är aktuella.

Det som verkar vettigt enligt den tråden är ju en isolerande spacer mot motorn, och kanske att förlänga intagsröret till en kallare plats.

Jag skulle linda avgassystemet med värmebandage om jag verkligen ville reducera temperaturen i motorutrymmet, eller keramspruta första biten om det vore väldigt viktigt.

Vad jag också ser är att skillnaderna han får fram egentligen är så marginella att det inte är värt att lägga några pengar på, utan gör det du kan med eget arbete
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Det spelar ingen roll, poängen var att personer upplever "kan inte hålla handen på" temperaturer väldigt olika, och att det är ett värdelöst mätvärde att utgå ifrån i den här (och alla andra) diskutionen.

Det betyder att tempen ligger över ca 55 grader, med viss individuell variation kan du lägga plus eller minus 5 grader.

För sammanhanget är det tillräckligt noga och säger vad vi behöver veta, insugsröret är alldeles för varmt för optimal fyllnadsgrad.

Och att plocka ägg ur en kastrull är inte samma sak som att hålla kvar fingrarna där.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top