KTM 690 smc-r 2019 +

Polizei

Nulli Secundus
Gick med
16 Jul 2010
Ort
Kalifatet
Hoj
ktm 1290 advr 2020 ktm 1290 superduke
Tack för länken...undra om de sålt en endast en av dessa. Finns liksom inga bilder med den monterad på en 690 varken hos KTM eller om man bildgooglar.

Kan vara så att ktm precis har släppt detta tillbehör.

Btw ktm-versand brukar ha 15% rabatt på ALLT under blackfriday.
 

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Tatooine
Hoj
KTM 690 SMC R och Suzuki GSXR-600R
if it aint broke dont fix it...

Har förstått att havererad slavcylinder till kopplingen är ett återkommande problem på 690-modeller, skall man byta i förebyggande syfte eller vänta och hoppas att man klarar sig? Verkar vara en enkel historia men rätt dyrt om man inte bara vill pilla med byta packning.

Havererat kopplingtryck har fixats en gång i och med 100-mils service på KTM-verkstad men de kanske bara byter till en ny originalpackning av samma usla sort och så står man där snart igen. Hojen har nu rullat 170 mil sedan service eller har KTM lärt sig av garantiärenden och stoppar i en packning som håller?
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Finns det inga Power Parts-hjul till nya 690n? Vare sig endurohjul till SM eller SM-hjul till enduron?

Jag hittar inga i PP-katalogen men det är inte omöjligt att jag har killetat...
 

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Ort
STOCKHOLM
Hoj
KTM 890 r-2022
Om någon söker?...
Jag har en Tail Tidy / Helt ny! (Hade visst beställt till min 690 :rolleyes:), Passar alla Ktm 690 2019-2021.
Finns i Stora staden Stockholm / kan skickas = Du står för frakt och betalning innan den skickas.
Pris: 1000:-
 

Bifogat

  • 2s.jpg
    2s.jpg
    64.8 KB · Visningar: 10
  • 1s.jpg
    1s.jpg
    71.4 KB · Visningar: 10

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Finns det inga Power Parts-hjul till nya 690n? Vare sig endurohjul till SM eller SM-hjul till enduron?

Jag hittar inga i PP-katalogen men det är inte omöjligt att jag har killetat...

Jag citerar mig själv och kompletterar frågan.

Om jag är ute efter att köra motard, grusväg och is med en och samma hoj, är en 690 enduro med sm-hjul the way to go eller finns det något sätt att lösa det på med en smc? Det verkar finnas 19” flat track-fälgar till den och mitas verkar ha dubbdäck i 19” men jag har inte riktigt kunnat utröna om de däcken är lämpade för ändamålet eller om det är för typ 85cc...
 

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Tatooine
Hoj
KTM 690 SMC R och Suzuki GSXR-600R
if it aint broke dont fix it...

Har förstått att havererad slavcylinder till kopplingen är ett återkommande problem på 690-modeller, skall man byta i förebyggande syfte eller vänta och hoppas att man klarar sig? Verkar vara en enkel historia men rätt dyrt om man inte bara vill pilla med byta packning.

Havererat kopplingtryck har fixats en gång i och med 100-mils service på KTM-verkstad men de kanske bara byter till en ny originalpackning av samma usla sort och så står man där snart igen. Hojen har nu rullat 170 mil sedan service eller har KTM lärt sig av garantiärenden och stoppar i en packning som håller?
Svaret blev att den kopplingsslaven de bytte första gången vid 90 mil inte höll utan pajade 221 mil senare med bärgning som följd och en pajad hojdag. Nu är artikelnumret utbytt och en ny del på men kan man lita på dem denna gång med nyutvecklad del eller skall man gå händelserna i förväg och byte till en rekommenderad utbytesdel i alla fall?
 

Fridolf89

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2014
Ort
Helsingborg
Hoj
2019 KTM 690 SMCR
Jag köpte nyss en -19 med monterad Powerparts tail tidy. Kan ordna bild på det om det fortfarande är aktuellt. Dock kommer jag plocka av min för att montera original och skicka under plåten istället. Snyggare baklampa på original enligt mig.

Separat fråga, eftersom denna tråden skulle handla specifikt om dessa hojar.

Funderar på att köpa ett Pro Circuit system alternativt ett FMF 4.1, att tänka på? Jag har ju greppat att jag måste custom bygga fästen osv. Tänker mer på motor/effekt och kan man ens göra ovanstående? Om man köper ett blås som suttit på en 450cc cross. Monterar dit, går hojen som den ska efter detta? Sitter ett Akra i dagsläget som är monterat hos Marin&fritid.

För att summera:
Kan jag montera dit ett cross blås?
Om ja, måste jag mappa om hojen? Bryr mig inte speciellt om jag tappar 2-5HK. Men så att motorn får rätt luft/bränsle osv så den inte skär.
Funkar det med vilket 4t blås som helst? Ex Yoshimura med 2 pipor från Honda CRF cross? Som kanske suttit på en 250cc.

Tacksam för svar.
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Jag köpte nyss en -19 med monterad Powerparts tail tidy. Kan ordna bild på det om det fortfarande är aktuellt. Dock kommer jag plocka av min för att montera original och skicka under plåten istället. Snyggare baklampa på original enligt mig.

Separat fråga, eftersom denna tråden skulle handla specifikt om dessa hojar.

Funderar på att köpa ett Pro Circuit system alternativt ett FMF 4.1, att tänka på? Jag har ju greppat att jag måste custom bygga fästen osv. Tänker mer på motor/effekt och kan man ens göra ovanstående? Om man köper ett blås som suttit på en 450cc cross. Monterar dit, går hojen som den ska efter detta? Sitter ett Akra i dagsläget som är monterat hos Marin&fritid.

För att summera:
Kan jag montera dit ett cross blås?
Om ja, måste jag mappa om hojen? Bryr mig inte speciellt om jag tappar 2-5HK. Men så att motorn får rätt luft/bränsle osv så den inte skär.
Funkar det med vilket 4t blås som helst? Ex Yoshimura med 2 pipor från Honda CRF cross? Som kanske suttit på en 250cc.

Tacksam för svar.
Du kan sopa dit valfri dämparare från cross eller bil/lastbil om du vill. Den bränner inte ventiler låter de som när man surfar runt på detta ämne. Men de går ju redan snålt i krypfart så risk finns att den blir mer ryckig. Lambdasonds delete motstånd (Dongel) är nog ett måste för att den inte ska jucka på låga varv med lite belastning typ stadskörning.
Dongeln ger ytterst lite mer soppa på låga varv men den ger ingen aha upplevelse man märker knapt att man mont den. Byt inte till mer öppet luftfilter med öppen dämpare "utan" powercommander box med rätt mapp för det! Du kommer inte få mer hk men inte tappa någ heller.
 
Last edited:

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Ort
STOCKHOLM
Hoj
KTM 890 r-2022
SM_043-black-100x100.jpgs-l400-1-100x100.jpggopro-Copia-100x100.jpgNågon som är intresserad av Dessa? Passar Ktm 690/Husqvarna 701...
Har sålt Hojen, (Ktm 690 SMC-r 2020 står på din Mc i Stockholm:tummenupp), 1 st/Oberon/Slavcylindern blev aldrig monterad (Helt ny), 1 st/Handelbar Mount + GoPro fäste/Ktm/Husqvarna, Blev monterad men i nyskick! (Allt är beställt från SM Performance). /Köp allt för 1800:-/ Kan skickas. 070-410 36 87..
"Och inga Blocket" bästa pris Tack"....
Styck=Oberon Pris: 1100:-. Handelbar Pris: 1000:- GoPro (Fästet) 150:-.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Jahopp, då blev man med 690 igår. Slog till på en 2020 med knappa 500 mil på mätaren.

Kommer med dumma frågor snart. ?

Får se om det kan bli någon aktivitet i tråden?
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Det här med hjul...

På 701an (sm) jag hade för några år sen gick jag gruskurs med SMC. Fantastiskt roligt var det. Jag började leta extrafälgar att sko med litet grövre däck men det gick i stå.

Nu när jag har en 690 kom samma tanke upp. Kanske kan nöja mig med 17 tum så man slipper flytta bromsok och sådär. Ambition ligger på sämre/smalare grusväg, inte terränglådan.

Är det någon som vet vilka årsmodeller 690/701/Duke som är kompatibla rakt av vad gäller fälgar? Å finns det 17" däck som inte gör bort sig på grus?

Jag är ett riktigt blåbär i sammanhanget.
 
Last edited:

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Tatooine
Hoj
KTM 690 SMC R och Suzuki GSXR-600R
Jahopp, då blev man med 690 igår. Slog till på en 2020 med knappa 500 mil på mätaren.

Kommer med dumma frågor snart. ?

Får se om det kan bli någon aktivitet i tråden?
Vi får väcka tråden till liv med lite bilder på hojarna...finns ju en uppsjö av tillbehör och dekalkit till denna hoj. Kul hoj att köra och kul hoj att pynta.
 

Bifogat

  • Ktm690smcr 2019.jpg
    Ktm690smcr 2019.jpg
    2.7 MB · Visningar: 18

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Min hade dekalkit på sedan tidigare ägare. Glatt yta som attans, stompgrips åker på snarast.

Ska bara hitta tid att fixa det och puckar på axlarna, lyftbobiner och sen återstår att kirra skyddskåpor från rg till motorn.

Puckar på ramen blir det inte. På 701an jag hade hakade puck i curbs och skapade knäckt ram när jag fick en lowsider.

Dongel från rottweiler sitter på för litet jämnare gång i låg fart på låga varv.

Jag låter nog backspeglar sitta på i originalutförande. Jobbpendlar man är de bättre än de där små runda att ha under styret. Visst är rottweilers väldigt fräsiga men de kostar ju som en påse knark.
DSC_2262.JPG

@Hårding
Visst är bilden på din från macken i närheten av rondellen innan Jordbro industriområde, från Huddinge sett?
 
Last edited:

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Tatooine
Hoj
KTM 690 SMC R och Suzuki GSXR-600R
Ska bara hitta tid att fixa det och puckar på axlarna, lyftbobiner och sen återstår att kirra skyddskåpor från rg till motorn.

Puckar på ramen blir det inte. På 701an jag hade hakade puck i curbs och skapade knäckt ram när jag fick en lowsider.

Dongel från rottweiler sitter på för litet jämnare gång i låg fart på låga varv.

Jag låter nog backspeglar sitta på i originalutförande. Jobbpendlar man är de bättre än de där små runda att ha under styret. Visst är rottweilers väldigt fräsiga men de kostar ju som en påse knark.
View attachment 472092

@Hårding
Visst är bilden på din från macken i närheten av rondellen innan Jordbro industriområde, från Huddinge sett?

Circle K i Vaxholm…knappt några hojar ute där en torsdagkväll vilket var märklig när det lovats regn hela kommande helg.

Kör med exklusiva speglar under styret från Biltema…tycker de visar bättre bakåt än originalspeglarna.
 

Bifogat

  • 5BBA3F9A-D217-4CFE-9E94-C8EB3608D3C3.jpeg
    5BBA3F9A-D217-4CFE-9E94-C8EB3608D3C3.jpeg
    2.8 MB · Visningar: 15

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Kommer testa pakethållare framöver när jag pendlar. Blev en från Tjeckien. Snabb leverans och inget att anmärka på gällande servicen.


Gillar inte ryggsäck och har totalt 45 liter kriegaväskor liggande i olika storlekar.

Den får nog agera fästpunkt för stroppen till airbagvästen också.

Resultatet, skapligt diskret och väldigt lättmonterad. DSC_2279.JPG
 
Last edited:

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Hoho, är det bara jag här? Ja. Det verkar som det.

Ok, då birdrar jag med ett litet glädjeämne som grundar sig i att jag inte öppnat handboken för annat än att grundinställa fjädring.

Hittade USB -uttaget på vänster sida av lykthuset. Inte för att det kommer användas flitigt vid färd då jag inte vill ha mobilen på styret och inte äger nån GPS. Men att i nödfall kunna ladda mobilen är ju bra.

Undrar vilka andra små saker jag hittar framöver? Nyhojskänslan håller iaf längre när man inte har så bra koll på finesserna. ?
 

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Tatooine
Hoj
KTM 690 SMC R och Suzuki GSXR-600R
Hoho, är det bara jag här? Ja. Det verkar som det.

Ok, då birdrar jag med ett litet glädjeämne som grundar sig i att jag inte öppnat handboken för annat än att grundinställa fjädring.

Hittade USB -uttaget på vänster sida av lykthuset. Inte för att det kommer användas flitigt vid färd då jag inte vill ha mobilen på styret och inte äger nån GPS. Men att i nödfall kunna ladda mobilen är ju bra.

Undrar vilka andra små saker jag hittar framöver? Nyhojskänslan håller iaf längre när man inte har så bra koll på finesserna. ?
Ja det är lite tunt med engagemang i tråden men folk är väl ute och snurrar på hojarna eller jobbar för ha råd med soppan.

Ett glädjeämne annars är ju att surfa runt och leta eftermarknadsprylar att sprätta iväg sin slantar på...och vintern är ju rätt lång och pynta är ju lite roligt.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top