Slår ett slag för Twitter! MC relaterat som gynnar SH!

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Vi är ju en krympande skara känns det som här på SH, men samtidigt känns det som att här finns en kärna av folk som gärna hänger kvar. Vissa är mycket duktigare än andra på att göra inlägg, jag tillhör inte de duktiga! Men jag läser gärna! Många verkar sky sociala medier av de som är mer "Hardcore SH". Andra gillar det mera (typ Mossberg:hjarta)! Det jag suktar mest efter är nyheter om racing: MotGP, WSBK, EWC, SM, MCHK you name it! Men även tekniknyheter uppskattar jag.

Jag är "nyhetsknarkare" sedan långt innan mobiltelefonen blev var mans ägodel och gillar även "vanliga" nyheter. Varit på internet längre än de flesta, ja jag var riktigt tidig.Hörde talas om ett företag som startade 1998 som hette google, flitig användare sedan 1999!

Så till saken!

Twitter har jäkligt dåligt rykte i många medier, massa meninglöst folk som spyr galla på varandra, MEN där finns så oerhört många av våra idoler som delar med sig av nyheter, tester, träning och vanligt familjeliv! Kan verkligen rekommendera detta! Följ alla suspekta förare ni kan komma på! Och här är det inte 28 miljoner "likes" på varje inlägg, utan några få kommentarer och på kommenterar man kan man få svar!!!

I veckan la Max Biaggi ut att han var på Sepang och körde exklusiva RSV4 X, jag frågade hur den var jämfört med hans vinnande Superbike RSV4? "It's more like a road bike, Superbikes are from another planet!" svarade han!!!

Någon mer som har liknande erfarenheter, kanske vi kan skapa en tråd med senaste nytt från Twitter? För man orkar ju inte hålla koll på allt själv! Så kanske en tråd "Senaste på Twitter/ MC relaterat"? Allt från att byte av kalsonger till nytt kontrakt i MotoGP, smått som stort! Om några fler är på, så lovar jag att börja posta mer!
 
Last edited:

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Spoilers är mitt stora problem med att följa motorsport på Twitter. Det är sällan jag hinner se MotoGP och F1 live, utan ser senare. Notifieringarna börjar trilla in och vips är man spoilad...

Men bra tråd, det funkar ju nu under vinteruppehållet! :)
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Citat: "För man orkar ju inte hålla koll på allt själv!".

Är det meningen med livet, att veta allt om allt? Blir man lycklig(are) av att veta färgen på Rossis kalsonger?
 

Raderad medlem 51742

Guest
Är det meningen med livet, att veta allt om allt?

Det är verkligen en relevant fråga i dessa tider när vi har i princip obegränsad tillgång till all världens information.
Jag har några områden där jag hela tiden vill fördjupa mig och lära mig mer, både yrkesmässigt och privat. Jag har märkt att även om jag skulle ägna varenda vakna timme åt att ta in information som skulle ge mig ett stort värde så återstår en närmast oändlig mängd saker som skulle vara värdefulla att veta och som jag aldrig kommer hinna fördjupa mig i.

Samtidigt vill jag förstås ha en viss överblick och hänga med i sådant som händer mer allmänt. Problemet är bara att kanalerna som ger den där blandningen och överblicken numera är så optimerade för att hela tiden fånga min uppmärksamhet att det blir nästan omöjligt att värja sig från att sugas in i allt möjligt som i sammanhanget är ganska ointressant. Gelt plötsligt har flera timmar av ens tid slösats bort på något meningslöst.

Det blir ganska frustrerande när man börjar tänka på alternativkostnaden - hur mycket varje bortslösad minut på något irrelevant hade varit värd om den istället fokuserades på något man hade värde av.

Sedan går ju inte livet bara ut på att lära sig saker - man behöver viss förströelse också :)
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Jag själv använder twitter kanske inte för så mycket MC utan med teknik/nörd-intresse. Det är alltid kul att interagera med sina idoler eller man på något sätt ser upp till, eller som sitter på expertis man själv saknar.

Twitter är lite till för just den "mindre" skaran snarare än den stora. Inte lika flashigt, men behöver försöka bete sig. Medan på andra medier så ska man bara synas oavsett. Jag gillar Twitter. Det är inte allt för mycket "AI" över vad som jag är intresserad av, utan jag subscribar på personer sen får man liksom intressecirkeln täckt av det. Inte som Facebook som konstant ska mata med en vad den TROR jag är intresserad av baserat på all sköns insamlad cookiedata...
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Hmmmmm.... detta känns lesKiTt.... lite som första silen kan tänka... "SPÄNNANDE, men tänk om jag blir FAST!!!!!" på samma sätt som jag var med SH 2002-2007.... när frun blev sur för att jag var ALLTID på SH....:näsblod
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top