Video: Magnus Mossberg; Rejsa mot bin Laden, Äventyr i Australien och Daytona 200

Andreas Jennersjö

Ny medlem
Gick med
29 Nov 2019
Ort
Strängnäs
Hoj
BMW R90/E
Ett Hojliv är snacket med några av alla dessa människor överallt i Sverige som brinner för motorcyklar. Det är tipsen, upptågen och all annan inspiration för oss på två hjul.

Jag hoppas att ni, lika mycket som jag, uppskattar alla historier från de otroliga personer som släppt in mig i sina garage, verkstäder, depåer och liknande.

Premiär för första avsnittet på Youtube är fredag 10/1 klockan 18:00.

Ett Hojliv är framförallt en Youtube-kanal och ett Instagram-konto. Det startar från scratch så var gärna med och gilla, dela och prenumerera så ser vi vart det här tar vägen. Och all feedback är välkommen!
@EttHojliv

Första avsnittet finner ni här;
https://youtu.be/_iP8Nb7fdR0

Ha nu en kanonhelg allesammans,
/Andreas
 

Bifogat

  • Mossberg-EttHojliv.jpg
    Mossberg-EttHojliv.jpg
    362.8 KB · Visningar: 51

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Tack Andreas! JÄTTEKUL att få vara med; det var en trevlig pratstund vi hade där på Gelleråsen. KUL! :tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:):):):)
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
OCH, Supersport-rejset där jag startade sist gick finfint; körde om 26 förare på 10 varv och VANN!!!! TJOHO!!!!!:):):)
 

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Moss har du rejsat mot bin laden? Är han inte död?

Vet att somliga av släktingarna lever som hans mörkare bror chocko laden ock kusinerna marme laden tror aven att kusinen/fest prissen pinako laden lever.
Ev lever även sa laden o hans lätt senile farbror var fan var det jag laden, det finns en fisk älskande morbror också herr remo laden, och en stinkande kusin det var jag som laden, sista släktingen jag fann var en musiker vid namn ba laden:D

Men ingen av dessa kör hoj:fakta
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Du glömde faktiskt en av de vettigaste i släkten, ateisten "Fläsk Rul Laden", han kör dessutom HD iklädd fransutstyrsel. :hojharley
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Moss har du rejsat mot bin laden? Är han inte död?

Vet att somliga av släktingarna lever som hans mörkare bror chocko laden ock kusinerna marme laden tror aven att kusinen/fest prissen pinako laden lever.
Ev lever även sa laden o hans lätt senile farbror var fan var det jag laden, det finns en fisk älskande morbror också herr remo laden, och en stinkande kusin det var jag som laden, sista släktingen jag fann var en musiker vid namn ba laden:D

Men ingen av dessa kör hoj:fakta

Abdul kör hoj och gör det väl...:fakta https://www.visordown.com/news/racing/bsb/bin-laden-joins-bsb-grid
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Ja se där Osama var farbror till denne binladen inte enkelt att hålla isär alla kusiner men det bör uppenbart vara en gasglad herre.. ser framemot läsning av hur du varvade honom 3 böjar före målgång:tummenupp

Eftersom Abdulaziz tagit VM-poäng i Supersport 600 så får jag träna lite mer för att nå dit. Tror jag...:)
 

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Eftersom Abdulaziz tagit VM-poäng i Supersport 600 så får jag träna lite mer för att nå dit. Tror jag...:)

Det tror jag att du fixar med ditt speciella mozz körsätt du sliter ju inga broms klossar konstaterade vi i en annan tråd.

Då är det ju bara skillnaden att han håller stumt 10 meter till inför varje böj o sedan sliter bromsklossar:D

Behöver du spons på ett par bromsklossar kan jag betala en uppsättning:tummenupp

Obs inget nedsattande eller ironiskt menande om att du kör långsamt nu:fakta.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Det tror jag att du fixar med ditt speciella mozz körsätt du sliter ju inga broms klossar konstaterade vi i en annan tråd.

Gjorde vi det?:va Hmmmm, jag tror jag sliter lite för att jag använde BRA belägg. För jag bromsar inte lite, utan MYCKET och kort; jag är en jävel på att bromsa! FÅ bromsar om mig!!!:fakta:fakta:fakta
:tummenupp:tummenupp:tummenupp
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Aha...
Kul att få veta lite mer om din bakgrund Mozz! Trodde jag visste det mesta men det var ju några nyheter även för mig. Lycka till med den kommande säsongen! Blir det fortsatt classic eller har du andra planer för 2020?/BG
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Aha...
Kul att få veta lite mer om din bakgrund Mozz! Trodde jag visste det mesta men det var ju några nyheter även för mig. Lycka till med den kommande säsongen! Blir det fortsatt classic eller har du andra planer för 2020?/BG

Classic blir det absolut! Och vad det sedan blir upptill återstår att se; det finns ju så MYCKET kul!!!!:)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top