Hojresor 2020!?

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Är det inte OK att åka till Norge i sommar kan det bli en resa i vårt eget land norrut kanske, rätt exotiskt där för en sörlänning! Hur står sig körningen gentemot Norges, har hört och fått för mig att vägarna i norrland är mestadels tråkiga rakor :)

Hej.
Du får hänga Norrlandsmaffian med på den årligen återkommande begivenheten "Halvfinnen" :tummenupp
Hälften av deltagarna är halvfinnar och vi åker halva vägen genom Finland, och halva genom Sverige.
Halva tiden är vi halvfulla, och hälften av upplevelserna består av sociala möten i en bastu eller vid grillen.
Touren är halvbra planerad, och ungefär hälften av de tänkta resmålen kommer att bli besökta, samt att hälften av körningen är mindre grusvägar.
Det som avviker är att hela skaran deltagare är helnöjda, och i år kanske hela resan måste gå genom Sverige, men det blir av - helt klart.

Och glöm den där myten om tråkiga raksträckor, det väljer man själv.
Åker man bara asfalt så kanske det blir annorlunda, men då tycker jag också att man missar många av dom fina ställen som ger norra delen av riket sin charm.

Halvfinnen1.jpg
 

victuhh

Sporthojsnörd
Gick med
4 Mar 2015
Ort
Kalmar
Hoj
VFR 800 07 // DRZ 400S
Tack för inbjudan men större sällskap passar mig inte riktigt och inte grus heller :rolleyes:
 

Jonte H

MEDLEM
Gick med
22 Mar 2019
Ort
Hbg
Hoj
VFR800X 2017
Nån som kan rekommendera någon trevlig camping utmed vildmarksvägen, eller är det fricamping som gäller ? Vad säger ni som varit där ? Lika bra att planera en Sverigesemester detta året känns det som..
 

hacke1

På två hjul
Gick med
9 Sep 2011
Ort
Umeå
Hoj
zx6r -99, z1000 -03, kmx 125 -99, Triumph 955i ST, Honda cbr1100xx
Nån som kan rekommendera någon trevlig camping utmed vildmarksvägen, eller är det fricamping som gäller ? Vad säger ni som varit där ? Lika bra att planera en Sverigesemester detta året känns det som..

Bott på en camping i hammerdal dock inte riktigt efter vildmarksvägen men rätt nära. Bättre service kan du nog inte hitta. Mycket bra mat bla. riktigt engelsk frukost som slår det mesta, så det kan jag rekomendera.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top