Hojresor 2020!?

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Alltså - med hoj är ju själva finessen att man SLIPPER åka med bilister... :tummenupp

Ta istället chansen att dra själv och hitta ev ressällskap längs vägen. Du vill ta andra vägar (tex grusväg från Vilhelmina och norr om Malgomaj till Stalon) och kanske vika av någon småväg här och där...

Ja det är risk för att jag helt enkelt kör en soloresa och ger upp försöket. Har försökt testa lite i smyg :hihi med att sätta tjejen i bilen och jag hojen för att åka en utsatt rutt på gotland, blandat grus asfalt.

Jag fick stanna konstant. efter 20 minuter fick det vara nog med hattandet :rofl inget ont om hennes körning utan det är bara för olika med bil och hoj.

Och något hojintresse har hon inte heller så att få med henne på den är lönlöst.
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Jag hade planerat att skicka motorcykeln till norra Italien och köra runt där och köra hem.

Känns som att jag får planera något annat

Hade du tänkt ordna det med Karlsson transport i Växjö? Har också drömt om den trippen.
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Tänkte skeppa över hojen till New York, åka kust till kust genom Kanada om hälsa på kusin ToBi i Vancouver, sedan ner till Argentina och över till Kapstaden för att åka hemåt genom lilla Afrika och Östeuropa, om jag inte får sålt hojen vill säga. :arsele
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Det finns alltid vägar över till Norge, vill du ha illegala tips på vart man kan köra så skicka PM.


Jag förstår absolut att du bara vill väl.

Grejen är inte att ta andra vägar till Norge. Norge är kanske STÄNGT och jag tänker inte vara ett av dumhuvudena som bryter mot detta "bara för att jag vill". Jag har två syskon med familjer i Norge sedan 25 år och som jag gärna hälsar på men i nuvarande läge är det helt enkelt otänkbart.

Vi har haft nog med puckon som bryter mot förhållningsregler i Europa.

Annars har jag nog rätt bra koll på de olika vägarna över till Norge åtminstone från Jämtland och uppåt. :tummenupp
 

Mahhbechh

Börsmäklarn
Gick med
20 Oct 2005
Ort
I en gran.
Hoj
Briggs & Stratton
Har fyra resor till Norge inplanerade för 2020. Tre med hoj och en med bil, första i maj och sista i augusti. Hoppas verkligen vi kan komma in!
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Hade du tänkt ordna det med Karlsson transport i Växjö? Har också drömt om den trippen.

Jag kan varmt rekommendera Karlssons. Både personalen här i Sverige och i Italien är serviceinriktade som få.
Dessvärre verkar det som om det inte blir aktuellt att nyttja deras tjänster i sommar.
 

Jonas_Västerås

Sporthojsnörd
Gick med
27 Mar 2016
Ort
Västerås
Hoj
Honda 1000 CBF 2008- Suzuki 650 V-strom 2008
Har lagt mitt arbetsschema maj/juni och hade tänkt att åka till Norge i slutet på vecka 21. Funderar på om jag ska åka upp mot Strömsund och köra äventyrsvägen i stället.
 

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Tänkte skeppa över hojen till New York, åka kust till kust genom Kanada om hälsa på kusin ToBi i Vancouver, sedan ner till Argentina och över till Kapstaden för att åka hemåt genom lilla Afrika och Östeuropa, om jag inte får sålt hojen vill säga. :arsele

Spännade resa:) Då misstänker jag att du är borta minst två månader:D
 

Jonte H

MEDLEM
Gick med
22 Mar 2019
Ort
Hbg
Hoj
VFR800X 2017
Om gränserna fortfarande kommer vara stängda till sommaren lär det bli mer trängsel än vanligt på Öland och Gotland :D -Eller tror ni gränserna har öppet som vanligt när den efterlängtade semestern närmar sig ?
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Om gränserna fortfarande kommer vara stängda till sommaren lär det bli mer trängsel än vanligt på Öland och Gotland :D -Eller tror ni gränserna har öppet som vanligt när den efterlängtade semestern närmar sig ?

Är delad, tror och hoppas det öppnas men samtidigt blir jag inte förvånad om det hålls stängt heller. Tyvärr :tummenner
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Om gränserna fortfarande kommer vara stängda till sommaren lär det bli mer trängsel än vanligt på Öland och Gotland :D -Eller tror ni gränserna har öppet som vanligt när den efterlängtade semestern närmar sig ?

Allt verkar väl tyda på att situationen inte kommer förbättras på ett bra tag. Även om det skulle vara så att det blir bättre i vissa delar av Europa skulle jag tro att man är försiktig med att öppna gränserna igen för att inte dra igång en ny våg.
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Resan till Polen/Kaliningrad i slutet av maj är i alla fall inställd nu.
Klokt och skönt ändå med ett beslut, det känns bättre att veta att det inte blir av, än att fundera och gissa hela tiden.
Så nu blir det någon ny plan istället, vackra Tornedalen kanske :tummenupp
 

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Ort
North Animal Farm City
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Tänkte skeppa över hojen till New York, åka kust till kust genom Kanada om hälsa på kusin ToBi i Vancouver, sedan ner till Argentina och över till Kapstaden för att åka hemåt genom lilla Afrika och Östeuropa, om jag inte får sålt hojen vill säga. :arsele

Vad kostar skeppning i runda slängar?
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Om Norgeresan i juni skiter sig, vilket jag tror den gör, så är detta reservplanen. 300 mil i Sverige.

sv.jpg
 

Jonas_Västerås

Sporthojsnörd
Gick med
27 Mar 2016
Ort
Västerås
Hoj
Honda 1000 CBF 2008- Suzuki 650 V-strom 2008
Undrar om äventyrsvägen är med på kartan? Det är vägen som går från Strömsund-Gäddede-Stora Blåsjön-Vilhelmina
 

victuhh

Sporthojsnörd
Gick med
4 Mar 2015
Ort
Kalmar
Hoj
VFR 800 07 // DRZ 400S
Är det inte OK att åka till Norge i sommar kan det bli en resa i vårt eget land norrut kanske, rätt exotiskt där för en sörlänning! Hur står sig körningen gentemot Norges, har hört och fått för mig att vägarna i norrland är mestadels tråkiga rakor :)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top