Hojresor 2020!?

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Ort
varberg
Hoj
såld och/eller kraschad.. BMW 1250 GS Adventure
Senast jag kollade var det typ jävuldyrt! Man kommer till munchen bara väl?

München, Lörrach, Verona, Innsbruck, Villach.. ToR ca 6K, lite mer till Verona, men skiljer en del beroende på datum.
 
Last edited:

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Är det billigt Mossberg, då är jag fanimig på.


Buy quality, cry once
 

Raderad medlem 51742

Guest
Jag kan ju bara instämma! Jag ser ju att du CRf kört mycket där vi kör Carlbarks turer, och det finns ju en anledning till att turerna går i oktober-november samt mars-april och det är ju att det är kalasväder (20-27 grader) och inga turister (=lite folk på vägarna).
Och OM man bara ser fördelar med att vara flera likasinnade som bor på samma hotell samt fikar och lunchar tillsammans, och gillar att någon annan gör allt research, då kan jag verkligen rekommendera Carlbarks turer. Jag ha ALDRIG gillat touring, och framför allt inte i grupp, men detta är KUL! Och BILLIGT dessutom! Rekommenderas!

https://www.youtube.com/watch?time_continue=80&v=ZmVJNJkZR7Q&feature=emb_logo

Ja, det finns definitivt en tjusning med ordnade turer i större grupp också. Jag gillar att variera mig. Ibland har jag varit nere och kört helt själv. Blir väldigt meditativt och avkopplande på något sätt och skönt att kunna bestämma helt själv vad man skall utforska. Nackdelen (förutom avsaknaden av sällskap) är förstås att det kräver en hel del tid för research om man vill optimera rutterna.

Första året jag var nere hamnade jag lite för ofta på tråkiga transportsträckor. Hade dessutom gjort misstaget att använda mobilen som GPS. När jag insåg att batteriet, i brist på fast strömförsörjning då skulle hålla i max 3 timmar fick jag ställa den i strömsparläge med avstängd skärm, enbart röstinstruktioner och sämre precision - detta innebär att rösten konstant talade om för mig att det var dags att svänga, 30 meter efter att jag redan borde ha svängt. Funkade sådär när man körde genom den kaotiska trafiken i centrala Malaga (ett annat ruttmisstag jag helst undviker).
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Är det billigt Mossberg, då är jag fanimig på.


Buy quality, cry once

Tja, SÅKLART går det att komma billigare undan, men inte mycket; bara hojhyra (se nedan) och hotell går nog på 8-9 kkr. Och sedan kommer många taxiresor flygplats-hotell-uthyrare mm, bensin, några middagar, luncher, öl efter körningen osv, och det blir lätt många tusen till!:fakta
Så, gillar man att fixa själv; gör det, men man tjänar inte mycket pengar på det. Om man gillar att få ALLT fixat för en relativt billig peng, är Carlbarks turer perfekt. Och så får man gemenskapen på köpet!:tummenupp
https://www.event.carlbarks.se
 

Bifogat

  • Skärmavbild 2020-01-08 kl. 13.50.19.png
    Skärmavbild 2020-01-08 kl. 13.50.19.png
    671.2 KB · Visningar: 79
Last edited:

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Hamamatsu
Ja, det finns definitivt en tjusning med ordnade turer i större grupp också. Jag gillar att variera mig. Ibland har jag varit nere och kört helt själv. Blir väldigt meditativt och avkopplande på något sätt och skönt att kunna bestämma helt själv vad man skall utforska. Nackdelen (förutom avsaknaden av sällskap) är förstås att det kräver en hel del tid för research om man vill optimera rutterna.

Första året jag var nere hamnade jag lite för ofta på tråkiga transportsträckor. Hade dessutom gjort misstaget att använda mobilen som GPS. När jag insåg att batteriet, i brist på fast strömförsörjning då skulle hålla i max 3 timmar fick jag ställa den i strömsparläge med avstängd skärm, enbart röstinstruktioner och sämre precision - detta innebär att rösten konstant talade om för mig att det var dags att svänga, 30 meter efter att jag redan borde ha svängt. Funkade sådär när man körde genom den kaotiska trafiken i centrala Malaga (ett annat ruttmisstag jag helst undviker).

Hur ser dina planer ut för kommande vår/sommar? Har du möjligtvis gjort någon research? Alldeles oavsett, du ämnar flyga ner till Spanien och således hyra cykel där? Önskas resesällskap möjligtvis? :fyllisar
 

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Ort
Där det finns en kudde
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Ja, det finns definitivt en tjusning med ordnade turer i större grupp också. Jag gillar att variera mig. Ibland har jag varit nere och kört helt själv. Blir väldigt meditativt och avkopplande på något sätt och skönt att kunna bestämma helt själv vad man skall utforska. Nackdelen (förutom avsaknaden av sällskap) är förstås att det kräver en hel del tid för research om man vill optimera rutterna.

Första året jag var nere hamnade jag lite för ofta på tråkiga transportsträckor. Hade dessutom gjort misstaget att använda mobilen som GPS. När jag insåg att batteriet, i brist på fast strömförsörjning då skulle hålla i max 3 timmar fick jag ställa den i strömsparläge med avstängd skärm, enbart röstinstruktioner och sämre precision - detta innebär att rösten konstant talade om för mig att det var dags att svänga, 30 meter efter att jag redan borde ha svängt. Funkade sådär när man körde genom den kaotiska trafiken i centrala Malaga (ett annat ruttmisstag jag helst undviker).

Vill man inte åka i grupp men ändå få en del planering gjort som rutt och hotel kan det här kanske vara ett alternativ.

https://www.hispania-tours.com/individual-motorbike-tours/self-guided-tours-in-andalusia/tourinfo/
 

Shropshre

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2008
Ort
Borås
Hoj
VFR 800, XJ 550, R1200GS
Alla planer gick i stöpet '19 när ryggen gav sig, sängliggande hela sommaren.
Detta året blir det bebis, så det har nog varit och farit det där med hoj resor. :näsblod



Meh, tycker inte att det verkar så dyrt faktiskt. :)

Det är farligt att bli liggandes i sängen för länge. Lätt att man blir med bebis då ;)
 

Raderad medlem 51742

Guest
Hur ser dina planer ut för kommande vår/sommar? Har du möjligtvis gjort någon research? Alldeles oavsett, du ämnar flyga ner till Spanien och således hyra cykel där? Önskas resesällskap möjligtvis? :fyllisar

Inte bestämt mig för någon resa än. Blir nog inget till våren i alla fall. Skulle möjligen vara till hösten. Är precis inne i ett husköp så jag misstänker att det kommer hålla mig sysselsatt en del närmaste tiden.

Men jag är hur som helst inte främmande för resesällskap. Kan vara kul.
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Vad för rutt rekommenderas Stockholm till Malaga? Har en rutt i huvudet men nyfiken på vad ni tycker. Göteborg/Kiel-färjan tänker jag nog utgå ifrån.
 

Jonas_Västerås

Sporthojsnörd
Gick med
27 Mar 2016
Ort
Västerås
Hoj
Honda 1000 CBF 2008- Suzuki 650 V-strom 2008
Åker till Norge i slutet på vecka 21, brukar vara bra väder i slutet på maj. Kör Drammen-Rjukan-Dalen-Lysebotn-Sauda-Odda. Fortsätter sen mot väg 13 och kör över Gaularfjället. Var i väg vecka 21 både 2017 och 2018. Förra året så fega jag ur pga dålig väderprognos.
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
si si. mycket bra kille.
o bra priser, han hämter o lämnar en på flygplatsen
man är inte tvungen att bo hos han
sist fick jag special pris då jag hjälpte han köra en hoj till malaga
näste gång tänkte vi hämta hojen hos mark o sen köra till madrid o lämna hojen där o flyga hem från madrid

Bara jag som tycker att det är dyrt så innåt? :va
Inte dyrare än andra kanske, när jag var i Spanien för ett år sedan var en 250 scooter också dyr som attan.
Köpa beggat och skänka till sämre behövande innan man drar hem verkar mest ekonomiskt försvarbart.
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Åker till Norge i slutet på vecka 21, brukar vara bra väder i slutet på maj. Kör Drammen-Rjukan-Dalen-Lysebotn-Sauda-Odda. Fortsätter sen mot väg 13 och kör över Gaularfjället. Var i väg vecka 21 både 2017 och 2018. Förra året så fega jag ur pga dålig väderprognos.

Saudavegen har jag alltid velat köra men liksom missat det. Var uppe på Folgefonna och åkte skidor den varma sommaren 2018 i augusti, udda upplevelse. :brynad
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top