Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Quickshift

M E D L E M Jonte Hs avatar
    Reg.datum
    mar 2019
    Hoj
    VFR800X 2017

Quickshift

Hej alla forumvänner
    Ni som har Quickshift på era hojar, hur funkar det ? Är det lika skonsamt för lådan som när man använder kopplingen ? Det finns som original tillbehör till min Honda och jag funderar på att köpa och montera det. Låter ju riktigt härligt när man kollar på Youtube

Banknarkare Ulvhamnes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
    Blogginlägg
    37
    Hur skonsamt det är beror på hur man ställer in timingen. Felinställd qs är inte alls snällt mot lådan.

Absolut skitlångsammast MartinBs avatar
    Reg.datum
    feb 2004
    Hoj
    R6zz. No more crossplejn.
    Citat Ursprungligen postat av Ulvhamne Visa inlägg
    Hur skonsamt det är beror på hur man ställer in timingen. Felinställd qs är inte alls snällt mot lådan.
    +1 på den.
    Men om man drar till det varvtal den är inställd på och växlar så är det fantastiskt behagligt.
    Jag antar att det är en gathoj? Det är ju inget som hindrar dig att växla med koppling när du fisåker och kommer höja din creddighet vid rödljusrace.
    Senast redigerat av MartinB den 2019-12-27 klockan 12:46. Anledning: skrivafasi
    Det finns bara en som skriver kärleksbrev till Banarne.

Reg.datum
    mar 2019
    Hoj
    VFR800X 2017
    .Aha, det är alltså inte bara köpa och montera. Måste göra nån sorts inställning också ? Kanske får ta ett snack med Hondacenter om att montera isf.

Absolut skitlångsammast MartinBs avatar
    Reg.datum
    feb 2004
    Hoj
    R6zz. No more crossplejn.
    Citat Ursprungligen postat av Jonte H Visa inlägg
    .Aha, det är alltså inte bara köpa och montera. Måste göra nån sorts inställning också ? Kanske får ta ett snack med Hondacenter om att montera isf.
    Min satt på, inställd och klar men det är bryttid man ställer in.
    Jag skulle tro* att det finns bra utgångsvärden för varje modell

* som i ”att inte veta”
    Det finns bara en som skriver kärleksbrev till Banarne.

1:a REC 2012 #56 Dracos avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Hoj
    R1 racer och PottWrål 50 till Smågrabbarna
    Beroende på vilken qs du köper så finns det olika saker att ställa in. Vet att HM har en enkel modell som passar för gatbruk, tror att den levereras med fast inställda värden för tryck och bryttid, det som du kan ändra är nog om den ska vara "push eller pull". Kör själv med Cordonas qs på racehojen, på den kan man justera varvtal för aktivering, bryttid samt antal kg som måste appliceras på pedalen. Mina värden är 3000rpm, 65ms och 10 kg. Brytare måste beställas med antingen push eller pull beroende på hoj samt om du vill ha gatväxlat eller raceväxling. Tror att dessa värden funkar hyfsat på de flesta hojar.
    Ring eller Maila till Grevens mc delar så kan de säkert kolla om det finns något som passar? Om du har Powercommander på hojen så finns deras qs som ofta bara är att koppla in i PC-enheten. Undrar hur Hondas modell funkar? Säkert inte billig iaf.
    Senast redigerat av Draco den 2019-12-28 klockan 12:00.

Reg.datum
    mar 2019
    Hoj
    VFR800X 2017
    Enligt Hondacenter är original qs till min hoj bara att köpa och montera. Inga inställningar att fundera på enligt dom, det har Honda redan tänkt på från fabrik Ganska exakt 2500 spänn kostar den komplett, ganska billigt tyckte jag. Förvisso enbart uppväxling, men det räcker nog för mig och mitt körsätt. Blir nog en sån under våren

Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Hoj
    Yamaha r6 2008
    Citat Ursprungligen postat av Jonte H Visa inlägg
    Enligt Hondacenter är original qs till min hoj bara att köpa och montera. Inga inställningar att fundera på enligt dom, det har Honda redan tänkt på från fabrik Ganska exakt 2500 spänn kostar den komplett, ganska billigt tyckte jag. Förvisso enbart uppväxling, men det räcker nog för mig och mitt körsätt. Blir nog en sån under våren
    Helt klart ett bra pris! inget att tveka på, bara köra och stampa i växlarna

1:a REC 2012 #56 Dracos avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Hoj
    R1 racer och PottWrål 50 till Smågrabbarna
    Hmm? googlade Honda quickshift och hittade ett pris på 8463:- ursäkta men 2500 låter helt otroligt billigt?

Reg.datum
    mar 2019
    Hoj
    VFR800X 2017
    Citat Ursprungligen postat av Draco Visa inlägg
    Hmm? googlade Honda quickshift och hittade ett pris på 8463:- ursäkta men 2500 låter helt otroligt billigt?
    Ja det priset fick jag till min hoj. Men den du googlade måste vara nån mer avancerad modell? Kanske bäst att beställa innan dom ändrar sig
    Senast redigerat av Jonte H den 2019-12-30 klockan 12:38.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Så är det. Kanske man får ett par extra kronor för ett slipon men handlaren ger annars inte ett öre för några eloxerade skruvar direkt om man säger så. Jag g [...]

Ägge
Vill du annonsera ovan? Klicka här