Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 53
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2016
    Hoj
    YZF1000R

KTM flyttar produktion till kina.

KTM’s shifting a chunk of its production to China – and it’s building a new 2,300 square metre factory in partnership with CFMoto.

KTM's 790 Duke. Production moves to China as part of joint venture with CFMoto.
    KTM is moving the production of its 790 Duke and 790 Adventure from Mattighofen in Austria to Hangzhou in China (200 km south-west of Shanghai) – as part of a new joint venture with CFMoto.

Construction of the plant began in March 2018 and the structure scheduled to be completed by June 2020 – before KTM’s production line kicks off properly in September. It’ll have a production capacity of 50,000 motorcycles per year – although there’s scope to up it to 100,000 if demand increases. And the plant will also house a dedicated testing area, in addition to a research and development department.

Advert

In addition to the 790 KTMs, the new factory will also be producing the new 890 Duke R and CFMoto’s own models (which use KTM’s LC8 engine) – helping the Mattighofen factory to focus on its flagship machines, including the 1290 Super Adventure , the 1290 GT Super Duke and the 1290 Super Duke R.

To check out CFMoto’s latest creations, click HERE. And to find out more about KTM’s full range of bikes, click HERE.

Så nu får man ju sluta racka ned på kina moppar

Medlem
    Reg.datum
    nov 2019
    Hoj
    2012 KTM Duke 690
    Hmm! Ligga lågt med att bråka om handelsavtal då dom kommer tillverka det mesta framöver.

EX SP Nr:90 MagnusKs avatar
    Reg.datum
    aug 2003
    Hoj
    Några olika
    Oj, en kvalitetshöjande åtgärd
    ”Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety”

www.nr90.se

Medlem
    Reg.datum
    apr 2003
    Hoj
    BMW 1200GS
    Är det inte redan Kinakvalité på KTM

Medlem
    Reg.datum
    nov 2019
    Hoj
    2012 KTM Duke 690
    Kan va så att din motor tillverkas i Österrike liksom KTM
    Snart tillverkas d mesta i kina. Bara en tidsfråga.

Big in Japan Lugns avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
    Citat Ursprungligen postat av ROB! Visa inlägg
    Kan va så att din motor tillverkas i Österrike liksom KTM
    Snart tillverkas d mesta i kina. Bara en tidsfråga.
    Kortsiktigt är det nog så. Långsiktigt tror jag inte det - Kina fokuserar på STEM-utbildningar och forskning på attraktiva områden. Sverige ligger bra till för att ta ett steg mot tillverkningsnation - tillgång till råmaterial, billig arbetskraft, överflöd av icke-utbildningar.

Yamaha samlare NisseHts avatar
    Reg.datum
    maj 2004
    Hoj
    R1, FZR1000, RD350, DT125
    Kinas förmåga att konkurrera genom att ha låga löner lär minska över tid. Jag jobbade en kort tid i Beijing 2013 och redan då tjänade ingenjörer där lika mkt som vi gjorde i Sverige vid den tiden.

Medlem bonde456s avatar
    Reg.datum
    jun 2010
    Hoj
    Triumph 800xc -11
    Citat Ursprungligen postat av NisseHt Visa inlägg
    Kinas förmåga att konkurrera genom att ha låga löner lär minska över tid. Jag jobbade en kort tid i Beijing 2013 och redan då tjänade ingenjörer där lika mkt som vi gjorde i Sverige vid den tiden.
    Av den anledningen så lägger allt fler sin produktion i Indien. Som T.ex Triumph.
    Länder jag kört MC i:
    Norge, Finland, Danmark, Estland, Lettland, Litauen, Tyskland, Polen, Tjeckien, Österrike, Schweiz, Italien, Frankrike, Luxemburg, Belgien, Nederländerna......Och Sverige :) Ironbutt medlemsnummer : 60182

Medlem notrightriders avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Hoj
    Pick a number - ANY number!
    Denna utsagan delar verkligen upp modellprogrammet i ett A- och ett B-lag.

Citat Ursprungligen postat av moddlaren Visa inlägg

In addition to the 790 KTMs, the new factory will also be producing the new 890 Duke R and CFMoto’s own models (which use KTM’s LC8 engine) – helping the Mattighofen factory to focus on its flagship machines, including the 1290 Super Adventure , the 1290 GT Super Duke and the 1290 Super Duke R.

Företaget är ju redan Indienägt...?
    Varför hatta till det ändå mer genom att blanda in Kina? Min respekt för märket gick just från noll till super sub zero.

Citat Ursprungligen postat av BMW R90s Visa inlägg
    Är det inte redan Kinakvalité på KTM
    Av det man hört om just 790-twinnen så kan inte ens produktion i Transnistrien göra saker och ting värre..
    IBA #40701

Medlem notrightriders avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Hoj
    Pick a number - ANY number!
    CF Moto ses alltså som en jämbördig partner?

Inte så mycket Kiska över V3...

Klicka på bilden för en större version

Namn:	607093a8dd054cef7cc74d68f05a3a77.jpg_thumb_800x800.jpg
Visningar:	86
Storlek:	121,9 KB
Id:	451861
    IBA #40701

Medlem
    Reg.datum
    dec 2016
    Hoj
    YZF1000R
    KTM tillverkar ju redan alla små maskiner i Indien o hur kvalisorten är på dessa vet många redan med div bekymmer.. finns mängder av videos från indien med grymt besvikna ägare till KTM. Ktm har lika lite ansvar inför garantier där som här.

CF moto tillverkar lika bra 4 hjulingar sim honda yamaha suzuki men mycket billigare. Så ktm gör nog en bra grej av att samarbeta med CF moto.

Medlem
    Reg.datum
    jul 2010
    Hoj
    Suzuki SV650S -00 såld Triumph Sprint RS -01 Suzuki GSX1300R -08
    Citat Ursprungligen postat av Lugn Visa inlägg
    Kortsiktigt är det nog så. Långsiktigt tror jag inte det - Kina fokuserar på STEM-utbildningar och forskning på attraktiva områden. Sverige ligger bra till för att ta ett steg mot tillverkningsnation - tillgång till råmaterial, billig arbetskraft, överflöd av icke-utbildningar.
    Många är ju arbetsoförmögna, talar inte svenska tex. utan får klara sig på bidrag.
    Det kommer nu barna till 1a klass i skolan, födda i Sverige som inte talar svenska.
    MotoGP 2019: 1. Marques 2.Dovi 3.Vinales

The Build Quality Police
    Reg.datum
    jul 2010
    Hoj
    YZF-R7
    Jag är inte längre säker på att produktion i Kina eller sydostasien är dåligt ur kvalitetssynpunkt. I alla fall inte då de jämförs mot lågbetald amerikansk eller östeuropeisk arbetskraft. BMW såväl som Triumph har ju under ett antal år kört ganska mycket av sin produktion i Thailand.
    The Build Quality Police

Medlem
    Reg.datum
    jan 2009
    Hoj
    Street Triple RS -18
    Citat Ursprungligen postat av bonde456 Visa inlägg
    Av den anledningen så lägger allt fler sin produktion i Indien. Som T.ex Triumph.
    Triumph kör sin produktion i Thailand och Storbritannien, inte Indien. Och just Triumph är ett exempel på att det går att ha tillverkning i Asien med bibehållen kvalitet. Just Street Triple som jag kör görs i Thailand, och kvaliteten är det absolut inget som helst fel på, snarare tvärtom. Triumphs detaljfinish och kvalitet är på absoluta toppen.
    Föredettahojar: AR 125 -85 | ZZR 1100 -96 | Z1000 -09 | Street Triple R -13

Om julmust ska heta vintermust, så ska fan vinterhjul heta vintervinter!!

Medlem checksters avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Hoj
    Yamaha SR500 -92 // BMW R100 -83 // Honda CB500 K1 -75 // Yamaha XG250 Tricker // Yamaha R1 -98 polkaretta // Yamaha SR500 -78 // Yamaha TW200 -87 // Whizzer Pacemaker 2 -02 // Yamaha RD350 YPVS -83 // Honda XL500s -81
    Citat Ursprungligen postat av moddlaren Visa inlägg

CF moto tillverkar lika bra 4 hjulingar sim honda yamaha suzuki men mycket billigare. Så ktm gör nog en bra grej av att samarbeta med CF moto.
    Håller inte med fullt ut där, har själv ägt fyrhjulingar från Japanska märken och Polaris och även en CF Moto
    Tycker inte CF har samma kvalite och driftsäkerhet som dom dyrare modellerna, man verkar få vad man betalar för även inom den branschen

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Medlem bonde456s avatar
    Reg.datum
    jun 2010
    Hoj
    Triumph 800xc -11
    Citat Ursprungligen postat av doolar Visa inlägg
    Triumph kör sin produktion i Thailand och Storbritannien, inte Indien. Och just Triumph är ett exempel på att det går att ha tillverkning i Asien med bibehållen kvalitet. Just Street Triple som jag kör görs i Thailand, och kvaliteten är det absolut inget som helst fel på, snarare tvärtom. Triumphs detaljfinish och kvalitet är på absoluta toppen.
    https://motorbikewriter.com/triumph-...an-production/
    Länder jag kört MC i:
    Norge, Finland, Danmark, Estland, Lettland, Litauen, Tyskland, Polen, Tjeckien, Österrike, Schweiz, Italien, Frankrike, Luxemburg, Belgien, Nederländerna......Och Sverige :) Ironbutt medlemsnummer : 60182

Medlem
    Reg.datum
    dec 2016
    Hoj
    YZF1000R
    Citat Ursprungligen postat av checkster Visa inlägg
    Håller inte med fullt ut där, har själv ägt fyrhjulingar från Japanska märken och Polaris och även en CF Moto
    Tycker inte CF har samma kvalite och driftsäkerhet som dom dyrare modellerna, man verkar få vad man betalar för även inom den branschen

Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Vi har ju skog o kör mycket i skog med kärra efter honda500 4 hjuling.. och hondorna har väll inte varit felfria heller. Startmotorer o att el växlingen krånglar. Detta kan bli dyrt.. variomat ar bättre i det fallet.

Jasså cf krånglar. Forklara..
    Jag funderar på en cf1000 med bandsats för att kunna ta genvägar över mossar.. skall jag undvika?

Medlem Vrak2005s avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Hoj
    Z800 -14
    Volvo XC60 T8 tillverkas i Kina och säljs i Sverige. Så länge verksamheten styrs upp från Europa blir säkert kvalitén bra. Made in Japan var lika med skit en gång i tiden. Kineserna kanske också kan bättra sig.

Medlem VSs avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Hoj
    Da Buzz
    Honda har ju haft sin produktion av 110cc Lead i Kina sen 2008. Jag själv har besökt både alperna och Nordkap med en kinaproducerad Honda Vision 50cc.
    En kinamoppe hade jag nog inte ens tordas köra utan oro för ras till Luleå från Boden

Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Jo, jag läste om det tidigare och hade faktiskt funderingar på att få tillverkade nya åt mig, men det var dagarna före jul. Så enklast var att beställa. Min hoj [...]

Skogsåkarn
Vill du annonsera ovan? Klicka här