VT 2020 - köpa helt ny hoj

Mike123

Medlem
Gick med
31 May 2019
Ort
Norrköping
Hoj
Zx10r
Tjena

Somliga handlare vill föreslå avbetalning (fast man själv inte vill), somliga vill make'a sleezy deal med inbyte där man officiellt skriver andra saker vs cash emellan.. Jag har inget emot att spara några tusenlappar vs mr John.

Men, 9/10 bland vänner som gjort det har blivit blåsta, inte med mkt, men litet 10-20k.. Folk är så giriga och glada, så det är lätt att begå misstag.

Detta är kanske känslig fråga, men har ni råkat ut för detta? Tex en firma från Ljusdal som lovar hemleverans osv .. hur funkar det med garantier? Svarar dem när du ringer?

Känns synd att det inte finns en solid italiensk "big shop" .. 5-6 återförsäljare. Vilken funkar? Jag har trots allt bestämt mig för att casha en 2020 V4, då vill jag ha somliga garantier? Och vem erbjuder mest? .. Det ser ju helt löjligt ut på blocket, ljusdal, arboga, trollhätta, upplandsväsby.. Var ska man köpa? Hade varit enklare med avbetalning, men tnkte casha..

Mvh
 

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
ItaliaBikeCenter i Arboga.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Tack vare låga räntor så är det rätt förmånligt att finansiera en mc och istället låta kapitalet vara placerat. Min sämsta fond har ökat runt 9% över de senaste sex åren, en vanlig tid att lägga upp ett mclån på. Den effektiva räntan på mitt mclån är lägre. Ränteavdrag räknas även på krediter, så det blir ännu billigare att låna. Och i värsta fall kan jag ju bara sälja av lite fonder och lösa krediten?

Eller är jag en av de lurade? :D
 

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Det är alltid förmånligare för köparen att betala kontant utan kredit..
Såhär är det, firmorna tjänar mer på att kunder köper på kredit eftersom de då får "kickback" från finansbolaget. De lönar sig mer för dem även om det bara är en liten procent kickback.
Att gå in och pruta genom att säga att man betalar kontant är tyvärr ofta inget plus längre.
 

Mookachacka

Medlem
Gick med
20 Jan 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
RC51
Att som firma försöka lura sina kunder är inget hållbart företagskoncept.

Pruta på räntan på finansieringen, gränsen brukar gå vid 2.5%, under det så får firman täcka din räntekostnad för att locka till ett köp. Ibland finns det drives med 1.95 eller 0.95% som är tidsbegränsade.

Marginalen på hojar är dåliga så ska du pruta så gör det på tillbehören.

Som kunde bör man välja den firman med bäst servicegrad där man känner sig mest nöjd, och det behöver inte betyda lägst pris.
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Hur svårt ska de vara?? Vill man betala kontant så ska de inte vara några problem.. Vill dom sälja eller inte, de är från.. Köparen bestämmer ju..
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top