Linda Skugge(!) skriver krönika om Novemberkåsan(!!)

Rockmorsan

Inte som andra
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Jag har inga direkta invändningar mot det du skriver, men du har på tre inlägg dragit kränkt-kortet två gånger när någon inte tycker som du och dessutom främlingsfientlig-kortet. Bara för att någon inte håller med en behöver man inte vara kränkt eller bitter.

På samma sätt skulle man kunna tänka att Skigge är både kränkt och främlingsfientlig när hon inte gillar enduro i allmänhet och kåsan i synnerhet.

Hoppas du fortsätter ha kul på hoj!

/R

Fast det är bla där jag blev missförstådd. Jag var mer skämtsam o såg Sporthojs bladets rubrik o löpsedel framför mig. Men givetvis var det inte i OT delen på forumet, därför bad jag om ursäkt.

Och nån missförstod när jag skrev sporthojsmän, jag menade inte nödvändigtvis män som kör sporthoj utan män på detta forum. Som sagt, män o kvinnor pratar inte helt samma språk. Kanske därför jag inte ser samma sak som ni läser ut av Skugge lilla betraktelse.
 
Last edited:

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Fast det är bla där jag blev missförstådd. Jag var mer skämtsam o såg Sporthojs bladets rubrik o löpsedel framför mig. Men givetvis var det inte i OT delen på forumet, därför bad jag om ursäkt.

Och nån missförstod när jag skrev sporthojsmän, jag menade inte nödvändigtvis män som kör sporthoj utan män på detta forum. Som sagt, män o kvinnor pratar inte helt samma språk. Kanske därför jag inte ser samma sak som ni läser ut av Skugge lilla betraktelse.

Samma visa som vanligt. När det passar är män och kvinnor heeeeelt olika. Vid alla andra tillfällen är det jämlikhet och könsförvirring som gäller.
 

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + VTR

bensintank

3,5L
Gick med
21 Jun 2014
Ort
kommun/län
Hoj
Honda VFR800-98
50000 asfulla MÄN i skogen

Har läst krönikörskans skriveri och reagerade nog bara på den eXakte mängd handjur utan fruar/kk på samma event? asfulla av vad? tro hopp o tjärlek att deltagare mosar på i rätt riktning i trötthetsdimman..vill man tänka. Måste nog uppleva kåsan själv innan jag säger för mycket--
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Skulle kännas lite tragiskt om Kapten Karlsson hade rätt när han sa:
-"Ni klarar dubbelt så mycket som ni tror och 10 ggr mer än vad mamma tror....
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Linda Skugge skrev så elakt om Björn Ranelid, så jag började gilla honom utan att veta vem han var ens.

Självklart skriver hon värdelös smörja även om sitt Kåsaäventyr. Oinitierat, fördomsfullt och förenklat.
 

Mr Woland

Glenn
Gick med
14 Aug 2009
Ort
Göteborg
Hoj
R1250GSA
Det märks att det är vinter på sporthoj när en tråd om Linda Skugges krönikor väcker ett sånt här intresse.

Lättkränkta män asså ;)
 

Rockmorsan

Inte som andra
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Tänkte inte ge mig in i denna diskussion men är seriöst intresserad vad du som kvinna läser ut i Skugges tidigare kåseri om Novemberkåsan...?

https://www.expressen.se/kronikorer/linda-skugge-vi-ar-inte-impade/

Inte läst det tidigare och har fortfarande inte en
Aning om vem linda Skugge är. Den från 2007 är ju mer förnedrande samtidigt som jag hör en om än dold lite avundsjuk ton faktiskt.

Som kuriosa, när jag säger "att jag tycker det är läskigt, jag är rädd" men ändå står och tittar på, så ÄR jag intresserad och sjukt imponerad och lite avundsjuk på att andra vågar. Men om jag ÄR rädd på ett plan att "det här utsätter jag mig inte för" så skulle jag inte göra det. Exempelvis gå hem till någon på en blind date, aldrig i helvete, då slutar man i delar i olika plastpåsar. Typ. Rädd betyder väldigt olika saker.

Men det är helt olika budskap i de två kåserierna tycker jag iaf.
 
Last edited:

RookieM

Alltid samma hypemode, tillbaka i din iphone
Gick med
1 Jun 2014
Ort
Stenungsund
Hoj
Nippon Power baby!
Inte läst det tidigare och har fortfarande inte en
Aning om vem linda Skugge är. Den från 2007 är ju mer förnedrande samtidigt som jag hör en om än dold lite avundsjuk ton faktiskt.

Som kuriosa, när jag säger "att jag tycker det är läskigt, jag är rädd" men ändå står och tittar på, så ÄR jag intresserad och sjukt imponerad och lite avundsjuk på att andra vågar. Men om jag ÄR rädd på ett plan att "det här utsätter jag mig inte för" så skulle jag inte göra det. Exempelvis gå hem till någon på en blind date, aldrig i helvete, då slutar man i delar i olika plastpåsar. Typ. Rädd betyder väldigt olika saker.

Men det är helt olika budskap i de två kåserierna tycker jag iaf.

Skönt att det finns några som vågar höja rösten!
De flesta av oss hejar på i smyg, men inte för mycket så att någon får köns-panik & börjar lira Eddie Meduza.
 

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Ort
Kunglig huvudstad
Hoj
Många Hyndor
Linda Skugge skrev så elakt om Björn Ranelid, så jag började gilla honom utan att veta vem han var ens.

Självklart skriver hon värdelös smörja även om sitt Kåsaäventyr. Oinitierat, fördomsfullt och förenklat.


Ja, varför krångla till det mer än så?

Peace.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Linda Skugge skrev så elakt om Björn Ranelid, så jag började gilla honom utan att veta vem han var ens.

Självklart skriver hon värdelös smörja även om sitt Kåsaäventyr. Oinitierat, fördomsfullt och förenklat.

Gilla Ranelid...?

Han som gjorde Det mest förbjudna med sin bil: väjde ut vänster in i mötande trafik när han själv hade klantat till det - trots att han hade a perfectly good räcke till höger att mangla Jaguaren mot.

Oförlåtligt.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Gilla Ranelid...?

Han som gjorde Det mest förbjudna med sin bil: väjde ut vänster in i mötande trafik när han själv hade klantat till det - trots att han hade a perfectly good räcke till höger att mangla Jaguaren mot.

Oförlåtligt.

Det där, (liksom när han backade mot färdriktningen och smällde vid Stidsvig), är som alldeles bortglömt. Något mer ryggradslöst beteende efter att ha orsakat olycka med såväl person som materiell skada för annan är väl svårt att hitta. Iaf när hans misstag var så totalt uppenbart. Det skorrar falskt när han med storvulen vokabulär gör sig till talesperson för utsatta och koketterar med sitt ihåliga patos.

De tavlorna han gjorde innehåller precis alla kulörer av fel.

Kan inte folk bara sluta ge honom uppmärksamhet?

Svarar på min egen fråga; "Nej, jag kunde visst inte det."

Å nu sitter man här med smaken av magsyra och förhöjd puls.
 
Last edited:

RookieM

Alltid samma hypemode, tillbaka i din iphone
Gick med
1 Jun 2014
Ort
Stenungsund
Hoj
Nippon Power baby!
Ja, lite som ilska / hat. Du när det när du tillåter folk att prata om det / fokusera för mycket på egen hand.
Hade vart gött att backa klockan något år eller så, men det går inte.

cat.png
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top