Linda Skugge(!) skriver krönika om Novemberkåsan(!!)

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Hm. Där satt ju artikeln i en högerblaska. Hur hänger nu det ihop, ni som ser politik i allt?

Det var årtionden sedan man kunde beskylla Expressen för att vara en högerblaska. Det är samma smala åsiktskorridor som de flesta andra dags- och kvällstidningar.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Det var årtionden sedan man kunde beskylla Expressen för att vara en högerblaska. Det är samma smala åsiktskorridor som de flesta andra dags- och kvällstidningar.

Precis, Expressen är inte höger.
Det vi har i Sverige är de som är vänster, samt de som är vänster om vänster.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
En människa som föraktar människor som vill överträffa sig själva kan väl inte anses ha verkshöjd att länka och dela.

Låt henne tyna bort i en skrubb och lura inte folk att klicka på länkar till hennes ordbajs så att hon tjänar pengar på det.
 

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Ort
Kunglig huvudstad
Hoj
Många Hyndor
Om det nu var Skugges syfte att woodoo-nåla de primitiva manliga macho-generna, så lyckades hon väl...sådär. Visst, fylltrattar och tomtar i åskådarleden som lallar omkring i skogen och ger motorsporten pajasstatus? Ja, de kan jag också klara mig utan. Men om det var ett försök att förringa, banalisera och bagatellisera utövare av en sport som tänjer gränser för vad som egentligen är möjligt, som gör det outhärdliga uthärdligt...? Ja, då är hon en ren jävla skam, inte bara för sitt demoraliserade, korrupta yrke, utan även för sitt kön. Då handlar det inte längre om okunskap, utan om förakt. Dilettanta härskarfasoner, om man så vill.
I klickkulturens förmenta värld får ordet mediehora nya fasansfulla uttryck...
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Hm. Där satt ju artikeln i en högerblaska. Hur hänger nu det ihop, ni som ser politik i allt?

Expressen är ju en förlängning av liberalerna tillsammans med DN och de går ju i sossarnas ledband......
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Jag känner så pass många tjejer som är otroligt duktiga, strävsamma och tekniskt kompetenta men även killar som inte är det så det vore mot bättre vetande att kalla Skugges uttalande en genusfråga.

På något vis stämmer nog devisen:
"Bättre hålla käft och tas för en idiot än att tala och undanröja alla tvivel".
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Jag känner så pass många tjejer som är otroligt duktiga, strävsamma och tekniskt kompetenta men även killar som inte är det så det vore mot bättre vetande att kalla Skugges uttalande en genusfråga.

På något vis stämmer nog devisen:
"Bättre hålla käft och tas för en idiot än att tala och undanröja alla tvivel".

Läs då det ordbajseri från 2007 länkat ovan. Detta är en bitter manshatare. Inget annat.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Återigen blir man inte förvånad över kränkta män på sporthoj.

Jo, jag kan nog villigt erkänna att jag känner mig både kränkt och sekundärkränkt.

En erkänd och kontroversiell kulturprofil, författare, kolumnist, feminist och som någon annan valt att kalla henne - manshatare - ger sig ut i skogen för att bevaka Novemberkåsan...

Det kan bara ha ett enda syfte och det är så genomskinligt att det inte ens blir roligt. Att förlöjliga det kanske mest mansdominerade och fysiska sportevenemang som någonsin funnits. Att förlöjliga dess fans. Att förlöjliga människor som dricker sig fulla på Norrlands Guld i skogsmiljö istället för Chardonnay i barmiljö. Att förlöjliga människor med mindre utbildning och tveksam särskrivning. Att förlöjliga småstäder som saknar restaurangutbud. Och naturligtvis att höja upp sig själv, sin miljö och sina egna normer till skyarna med bästa "jag är bättre än du" attityd och genom att påstå att man aldrig varit så rädd i hela sitt liv...

Notrightrider nailade hela skiten redan i första inlägget:

Det är samma utanförbetraktande som man kan vänta sig, och från en upplevt eleverad position dessutom.
 

Svalans

ratbiker
Gick med
12 May 2010
Ort
Mitt i skåne.
Hoj
ZX9-R och FZ750
Återigen blir man inte förvånad över kränkta män på sporthoj.

Vet ni, jag fick ju precis samma kalla mottagande när jag, överviktig ensamstående tvåbarnsmorsa tog mitt hoj kort och inte många mc säljare (både butiker o privat) ens såg mig som kund, ingen ville ens försöka sälja en hoj till mig. Mina första bandagar var jag så jävla rädd för er, män i skinnställ för jag hade ju läst på, här på forumet bland annat och det skrämde skiten ur mig. Sen visade det sig att ni är världens gulligaste och mest omtänksamma och kanske minst farliga männen i landet. Men er självbild och er attityd är många gånger (på nätet) helt bakvänd. Sen att många verkar väldigt blyga så när man först möter er så är det tystnad och utstirrning, ja då tar det ett bra tag innan man som kvinna förstår och känner sig välkommen.

Det är väl helt underbart att motorsport kommer i media även när det skrivs av en kvinna, som i er beskrivning, inte fattar nått och inte har där o göra!

Full respekt till dig Rockmorsan som ens orkar ta diskussionen med lättkränkta surkukar..
Man behöver ju inte hålla med Skugge i hennes värderingar. Det jag förundras mycket över är dock, att hos de mest lättkränkta som direkt känner ett behov av att kasta skit tillbaka, dyker direkt de uttröttande ramsorna upp om chefsfeminism, vänstermedia och förorten. Det är som ett självspelande piano att allt tråkigt som händer i ens eget eller andra svennars liv kan skyllas på detta.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Nästa gång Skugge publicerar en ny bok kanske någon ska gå dit för att därefter skriva ett liknande föraktfullt kåseri om inbördes beundran och brist på ödmjukhet etc.
Och inte minst hur rädd man är att vistas i en miljö av så många drogmissbrukare och sexualbrottsdömda.
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Läs då det ordbajseri från 2007 länkat ovan. Detta är en bitter manshatare. Inget annat.
Kan hålla med, kände mej rätt provocerad, särskillt av Skugges tidigare artikel i Expressen.
Den senare artikeln sa väl egentligen inte så mycket över huvudtaget.

Men jag bryr mej inte speciellt, artiklarna kunde vara skrivna av en kvinna, man eller marsian, det går inte att lägga alla kvinnor till last att en råkar ha konstiga åsikter.

Däremot lär det ju finnas personer på tidningarna som har ansvaret att kontrollera vad som skrivs innan det når läsarna och det är deras kompetens/omdömme som kan ifrågasättas.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Återigen blir man inte förvånad över kränkta män på sporthoj.

Vet ni, jag fick ju precis samma kalla mottagande när jag, överviktig ensamstående tvåbarnsmorsa tog mitt hoj kort och inte många mc säljare (både butiker o privat) ens såg mig som kund, ingen ville ens försöka sälja en hoj till mig. Mina första bandagar var jag så jävla rädd för er, män i skinnställ för jag hade ju läst på, här på forumet bland annat och det skrämde skiten ur mig. Sen visade det sig att ni är världens gulligaste och mest omtänksamma och kanske minst farliga männen i landet. Men er självbild och er attityd är många gånger (på nätet) helt bakvänd. Sen att många verkar väldigt blyga så när man först möter er så är det tystnad och utstirrning, ja då tar det ett bra tag innan man som kvinna förstår och känner sig välkommen.

Det är väl helt underbart att motorsport kommer i media även när det skrivs av en kvinna, som i er beskrivning, inte fattar nått och inte har där o göra!

Jag är man, finns på SportHoj men är inte kränkt! Inte av en krönika som inte var lika nedvärderande som den 2007 och inte heller av att krönikörskan har ett annat kön än mitt.

Varför måste det generaliseras? Jag tillhör en minoritet här på SportHoj som kör SportHoj. Dessutom kör jag engelskt, som Steffe har lärt mig kommer att ge problem i framtiden, och kör bandagar och jag kan vara en av de som skrämt dig. Inte med mening, det försöker jag undvika.
Jag har träffat otrevliga människor av båda könen på bandagar men försöker se dem som är trevliga istället! :)


Nästa gång Skugge publicerar en ny bok kanske någon ska gå dit för att därefter skriva ett liknande föraktfullt kåseri om inbördes beundran och brist på ödmjukhet etc.
Och inte minst hur rädd man är att vistas i en miljö av så många drogmissbrukare och sexualbrottsdömda.

Och om denne har ett manligt kön så visar bara denne att hon har rätt! :7peta
Varfär sänka sig istället för att stå över? :va
 
Last edited:

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Hur mycket provision får du egentligen från Fru Skugge...?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top