Black Friday/black week för motorcyklister 2019.

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Hej allihopa. :hojsmilie

Årets köphysteri är snart här där svenska folket förra året spenderade 6,6 miljarder sek och vissa företag har redan tjuvstartat. Tänkte att vi kunde starta en tråd för 2019 års Black Friday / Black week där vi samlar marknadens bästa erbjudande och där man kan tipsa om diverse erbjudande från de olika återförsäljarna i Sverige riktat till främst mc. Självklart kan man lägga upp annat med men för att inte spåra ur totalt så kanske man i så fall kan hålla sig till elektronik och teknik. Däremot kläder, barnkläder mm och annat kanske hör hemma på andra forum....

Om admin anser att det är ok med en sån här tråd med tanke på eventuella avtal med reklam och återförsäljare? Annars så ta bort tråden.

OBS! Ett tips är att innan köp kolla upp varans prishistorik på ex. prisjakt/pricerunner för att undvika prislurendrejeri mm som man läst så mycket om.


Ha det gott gott! :hej
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
XLmoto kör hårt på Black Friday. Förra året gjorde jag riktigt bra kap på dojjor och Packtalk Bold. Ser att dom är i full gång nu också - kan vara värt en kik.
 

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
XLmoto kör hårt på Black Friday. Förra året gjorde jag riktigt bra kap på dojjor och Packtalk Bold. Ser att dom är i full gång nu också - kan vara värt en kik.

Är du nöjd med din Packtalk? Är på jakt efter ett intercom mellan typ max 4 personer i en grupp. Är det dem som man kan byta ut lurarna mot JBL:s testvinnare?
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Jag har Packtalk Bold och är väldigt nöjd.
Köpte ett par på XLmoto när det var rea.

Enkelt att montera, lätt att synca mot navigator och mobil och andra enheter, t o m enklare kina-BT-interkomm gick att få ihop.
Enda knåpet jag haft var faktiskt mellan två Bold-enheter, tills jag insåg att omman gjorde det i appen så var det lättare än att pilla på enheterna.

Beträffande Black friday så är jag som vanligt på hjälmjakt, hoppas på något bra erbjudande, några har redan sänkt priset på AGV sport Modular som är en av kandidaterna.
 

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Jag har Packtalk Bold och är väldigt nöjd.
Köpte ett par på XLmoto när det var rea.

Enkelt att montera, lätt att synca mot navigator och mobil och andra enheter, t o m enklare kina-BT-interkomm gick att få ihop.
Enda knåpet jag haft var faktiskt mellan två Bold-enheter, tills jag insåg att omman gjorde det i appen så var det lättare än att pilla på enheterna.

Beträffande Black friday så är jag som vanligt på hjälmjakt, hoppas på något bra erbjudande, några har redan sänkt priset på AGV sport Modular som är en av kandidaterna.

Toppen, tack. Ska hålla koll och ev slå till på ett duo pack fast slim varianten med JBL från XL Moto. 5100:- för ett par. Är det ett bra pris? Får man fråga vad du gav för ditt?
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Kollade fakturan, Duo-pack 4092:- sedan hade jag tydligen en rabattkod för det drogs ytterligare 500:-
Det var 11/11 förra året.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Är du nöjd med din Packtalk? Är på jakt efter ett intercom mellan typ max 4 personer i en grupp. Är det dem som man kan byta ut lurarna mot JBL:s testvinnare?

Japps jag är nöjd. Körde en gammal Cardo innan det, G9.

Det finns ett JBL-högtalarkit man kan köpa till, jag har inte köpt då jag tycker priset är för högt. Ljudet i standardhögtalarna är gott nog för mig.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Jag har Packtalk Bold och är väldigt nöjd.
Köpte ett par på XLmoto när det var rea.

Enkelt att montera, lätt att synca mot navigator och mobil och andra enheter, t o m enklare kina-BT-interkomm gick att få ihop.
Enda knåpet jag haft var faktiskt mellan två Bold-enheter, tills jag insåg att omman gjorde det i appen så var det lättare än att pilla på enheterna.

Beträffande Black friday så är jag som vanligt på hjälmjakt, hoppas på något bra erbjudande, några har redan sänkt priset på AGV sport Modular som är en av kandidaterna.

Samma upptäckt jag gjorde - parkoppla i appen och inte på enheten så funkar det riktigt bra.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Kollade fakturan, Duo-pack 4092:- sedan hade jag tydligen en rabattkod för det drogs ytterligare 500:-
Det var 11/11 förra året.


Ja förra året hade Xlmoto riktigt bra kampanj på Packtalk. Har för mig jag gav 2500 kr eller däromkring, och då var ju Bold relativt nysläppt, så det var ett bra pris då.
 

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Man ska kanske ha lite is i magen till fredag iallafall. Kan ju vara så att på just fredag så går de ner ännu lite mer. Tänker köpa till mig och farsan. Att ljudkvalitén är på topp är viktigt och vad jag kunnat se på youtuben är det något av de bättre/bästa på marknaden. 4092;- var ju ett riktigt bra pris. :rock
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Man ska kanske ha lite is i magen till fredag iallafall. Kan ju vara så att på just fredag så går de ner ännu lite mer. Tänker köpa till mig och farsan. Att ljudkvalitén är på topp är viktigt och vad jag kunnat se på youtuben är det något av de bättre/bästa på marknaden. 4092;- var ju ett riktigt bra pris. :rock

Alla kommer tillbaka till Cardo i slutänden. Jag fick många år från mitt G9, faktum är att det fortfarande fungerar och är sparat till nöds/sällskap/passagerare. Bytte bara för att tekniken hade gått framåt en hel del.

Ljudet är ok. Nu kör jag nakenhoj, så det är ständigt vind på hjälmen. Proppar i alltid. Då behöver jag inte bästa ljudet, huvudsaken är att det kan bli högt nog och det är inga problem.

Blev positivt överraskad över röststyrningen, den fungerar riktigt bra. "Hey Cardo, music on" och vips spelar den. Jag fipplar nästan aldrig med knapparna längre, kör allt via röststyrningen.
 

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Alla kommer tillbaka till Cardo i slutänden. Jag fick många år från mitt G9, faktum är att det fortfarande fungerar och är sparat till nöds/sällskap/passagerare. Bytte bara för att tekniken hade gått framåt en hel del.

Ljudet är ok. Nu kör jag nakenhoj, så det är ständigt vind på hjälmen. Proppar i alltid. Då behöver jag inte bästa ljudet, huvudsaken är att det kan bli högt nog och det är inga problem.

Blev positivt överraskad över röststyrningen, den fungerar riktigt bra. "Hey Cardo, music on" och vips spelar den. Jag fipplar nästan aldrig med knapparna längre, kör allt via röststyrningen.

Verkar ju vara riktigt bra bygge detta. Tack för tipset. Kör både nakenhoj och kåpad så känns bra att veta att ljudet funkar även med proppar för de kommer alltid sitta i. :)
 

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Multistrada V4 Rally-23
Verkar ju vara riktigt bra bygge detta. Tack för tipset. Kör både nakenhoj och kåpad så känns bra att veta att ljudet funkar även med proppar för de kommer alltid sitta i. :)

Kan tillägga att med JBL högtalarna så får du ett fantastiskt ljud även med proppar. De är dyra, men värt det enligt mig:tummenupp
 

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Kan tillägga att med JBL högtalarna så får du ett fantastiskt ljud även med proppar. De är dyra, men värt det enligt mig:tummenupp

Jo blir det Cardo så lutar det åt slimversionen i samband med JBL. Har portabel JBL högtalare och den kan spela för ett helt hus haha. Bra skit helt enkelt. Gött att kvalitén är densamma även till de mindre versionerna. Nu väntar man bara på ev. prisändring innan man slår till. Ska bli gött att äntligen kunna snacka även under färd. Blir lite långtråkigt emellanåt. :lol
 

spixer

spiff
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Skåne
Hoj
yzf 1000R och FZR1000
Alla kommer tillbaka till Cardo i slutänden. Jag fick många år från mitt G9, faktum är att det fortfarande fungerar och är sparat till nöds/sällskap/passagerare. Bytte bara för att tekniken hade gått framåt en hel del.
.

Kör fortfarande med mitt Q2, funkar bra. :tummenupp
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top