Nybörjarhoj som inte är nybörjarhoj eg..

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R
Zilversurfer skrev:
nr 1. Kör man en hoj oförsäkrad så har man inte "många hemma"
nr 2. Tycker man att det är ok att köra oförsäkrad har man två celler och bägge är osams.
nr 3. kan man inte ens stava till sina egna intresse Taekwondo, så borde din instruktör gå ett par ronder med dig.

Ordet Tae kwon do är uppbyggt av tre ord: TAE, KWON, och DO.TAE betyder fot ,KWON hand,DO betyder det mentala och fysiska sättet att utöva något. ...

Mvh//ZS

Så naiv var jag med innan och trodde att försäkringen fanns till för om jag trillade eller så. Men den finns bara där för att plocka mig på pengar.
Enligt dig har man inte många hemma.

Jag vet vad min sport står för. Kommer du till Hässleholm open den 22?
Kul om vi går samma viktklass.

750RR
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Zilversurfer skrev:
nr 1. Kör man en hoj oförsäkrad så har man inte "många hemma"
nr 2. Tycker man att det är ok att köra oförsäkrad har man två celler och bägge är osams.
nr 3. kan man inte ens stava till sina egna intresse Taekwondo, så borde din instruktör gå ett par ronder med dig.

Ordet Tae kwon do är uppbyggt av tre ord: TAE, KWON, och DO.TAE betyder fot ,KWON hand,DO betyder det mentala och fysiska sättet att utöva något. ...

Mvh//ZS
:D :hihi :rofl :D :hihi :rofl :lol
 

Nova

Back from California
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki ZX9R-00 med Gianelli
Jag började med min nuvarande hoj och efter första säsongen så kan jag säga att jag är kanonnöjd!
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Gumpa skrev:
några andra av 600a hojjarna tycker ni vore något att ha som nybörjare?

Jag började med en Gsx600F -88 (till salu btw), skitbra första hoj & billig försäkring & man gråter inte blod om man skulle råka lägga den! + billig i inköp!!
Visst ligger den "bara" på Ca:85-häst, men det räcker i början!
Sen när man har lärt sig att köra, då är det dags att byta upp sig till något större/värre/starkare...


Lycka till med kortet!!!!!
Inte för att förarga med just den där modellen tycker jag är bland de absolut fulaste sporthojarna.
Men man måste ju inet ha just denna modell finns ju andra 80-talare.
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
Hmm !!
tävlade mellan 1982-1998 Landslaget 1987, 1990, 1992-1994. Har slutat tävla. de sista åren 96-98 var jag instruktör på GAK Enighet.

Mavve, när jag började tävla, så tror jag inte du var född :arsele. Jag tror heller inte det hade varit en god idé om vi möttes i samma vikt klass + 84.

Tränar du för Constantin Zaball?

Hässleholm Open??? Står inte med på STF`s lista över poäng givande tävlingar, vilka länder är inbjudna? Om det är en stor tävling som jag missat ( är ej aktiv längre Juh ) så kommer jag dit och tittar.

Mvh//ZS

maverick_750rr skrev:
Så naiv var jag med innan och trodde att försäkringen fanns till för om jag trillade eller så. Men den finns bara där för att plocka mig på pengar.
Enligt dig har man inte många hemma.

Jag vet vad min sport står för. Kommer du till Hässleholm open den 22?
Kul om vi går samma viktklass.

750RR
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
OWNED!
som det brukar stå:))

carjack.jpg
 
Last edited:

Nova

Back from California
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki ZX9R-00 med Gianelli
Gumpa skrev:
några andra av 600a hojjarna tycker ni vore något att ha som nybörjare?

Jag började med en Gsx600F -88 (till salu btw), skitbra första hoj & billig försäkring & man gråter inte blod om man skulle råka lägga den! + billig i inköp!!
Visst ligger den "bara" på Ca:85-häst, men det räcker i början!
Sen när man har lärt sig att köra, då är det dags att byta upp sig till något större/värre/starkare...


Lycka till med kortet!!!!!


Från Finspång ser jag :tummenupp Om jag inte ser fel så är bilden tagen ute i torstorp kan det stämma? :)
 

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
MT-01 Stage 3
Silwer skrev:
Inte för att förarga med just den där modellen tycker jag är bland de absolut fulaste sporthojarna.
Men man måste ju inet ha just denna modell finns ju andra 80-talare.

Kan inte annat än att hålla med. GSXF-modellerna är ohyggligt fula. Ser ut som de rymt från en godispåse...
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
maverick_750rr skrev:
Så naiv var jag med innan och trodde att försäkringen fanns till för om jag trillade eller så. Men den finns bara där för att plocka mig på pengar.
Enligt dig har man inte många hemma.



750RR
Försäkringen finns till för olyckor, och funkar faktiskt, tro det eller ej! Dessutom är det olagligt att köra oförsäkrad.
 

kosmic

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 '05
du jag var i samma sits... jag är också 18, 19 dock när jag tar ut hojen och hade samma "problem" som dig... Men liksom hur coolt är det inte att glida runt på en sporthoj (trots strypning)? Kör ju bara strypt en eller två säsonger ändå...Kosta va det kosta vill... Nu står det en cbr600 fsport -02 fabriksny i garaget och inte fan tror ajg att jag gjort fel val.

Mitt råd till dig, KÖP EN GSXR600 om du har råd! Ingen tvekan om saken. Köper du någonting annat vet du ju att du kommer bli missnöjd när du står där i vår och tänker fan jag skulel köpt den dära suzukin!

Lycka till!
 

Gumpa

Take me to bed or lose me forever
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Östergötland
Hoj
R1-03 & Suzuki Ts250x
Silwer - Du skrev i en annan tråd att den kallades Gummiankan, kanske inte just den snyggaste hojen från 80-talet, jag säger inte att man/han måste ha en sån heller, bara att det är en bra första hoj (min åsikt).....

de rymt från en godispåse...
GSXF-modellerna är ohyggligt fula
de ser ju ut som motorcyklarnas svar på Ahlgrens Bilar....
Hmm, nu har Ni ju sårat min lilla gummianka!!!! :kulspruta


Nova -
Från Finspång ser jag Om jag inte ser fel så är bilden tagen ute i torstorp kan det stämma?

Det stämmer bra :tummenupp
Känner du ägaren av det huset eller?
Kan inte minnas att jag har sett en zx9r med dom färgerna som du har i Finspång/Torstop
 

Nova

Back from California
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki ZX9R-00 med Gianelli
Det stämmer bra :tummenupp
Känner du ägaren av det huset eller?
Kan inte minnas att jag har sett en zx9r med dom färgerna som du har i Finspång/Torstop[/QUOTE]




Jag heter Lantz i efternamn om det säger dig nåt :)

Far o mor bor i viggestorp o jag har hojen där. Åkte väldigt mycket i sommar. Har inte sett din hoj heller faktiskt.
 
Last edited:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R
Zilversurfer skrev:
Hmm !!
tävlade mellan 1982-1998 Landslaget 1987, 1990, 1992-1994. Har slutat tävla. de sista åren 96-98 var jag instruktör på GAK Enighet.

Mavve, när jag började tävla, så tror jag inte du var född :arsele. Jag tror heller inte det hade varit en god idé om vi möttes i samma vikt klass + 84.

Tränar du för Constantin Zaball?

Hässleholm Open??? Står inte med på STF`s lista över poäng givande tävlingar, vilka länder är inbjudna? Om det är en stor tävling som jag missat ( är ej aktiv längre Juh ) så kommer jag dit och tittar.

Mvh//ZS

Det är ingen stor tävling.
Du hänger ju på tkdforumet så du kan ju inte missat inbjudan väl?

Jag föddes 81 och tävlar i -63 om jag hinner gå ner. Annars blir det väl -67
Har hunnit med 1 månad nu och haft uppehåll i 5 år, siktar på guldet klart :tummenupp

Detta är klubben: http://hem.passagen.se/hwang-je/

Hade vatt skoj om du kommit dit.

750RR
 

Gumpa

Take me to bed or lose me forever
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Östergötland
Hoj
R1-03 & Suzuki Ts250x
Ja det är väl ...... hus eller? Gick i ...... klass i grundskolan och gymnasiet.

Jag heter Lantz i efternamn om det säger dig nåt

Far o mor bor i viggestorp o jag har hojen där. Åkte väldigt mycket i sommar. Har inte sett din hoj heller faktiskt.

Ok, Tomas heter du va? (fuskade & frågade Carre) :)
Är det samma hus som det brukar stå en offroad vid? (där i backen?)
Det är en liten värld vi lever i...!!!
Vi får väl ta & sammla ett gäng, så åker vi till Norsholm i sommar nån gång!!
Någon sa att du var med om en olycka nyss med hojen, stämmer det eller var det bara vanliga Finspångsryckten?
 

Fantômas

I'm going as wide as I can
Gick med
8 Jun 2003
Ort
Dalby [Skåne]
Hoj
KTM 990 Superduke
Köp den hoj du vill ha (har råd med) och känner att du kan hantera säkert.

Spelar mindre roll om det är en RS250, CBR600 eller GSXR1000.

Det är bara DU själv som kan avgöra vilken hoj du är mogen nog att köra omkring på.

Hoppas du väljer rätt och inte ångrar ditt val.

Lycka till!


:hej
 

Nova

Back from California
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki ZX9R-00 med Gianelli
Gumpa skrev:
Ja det är väl ...... hus eller? Gick i ...... klass i grundskolan och gymnasiet.

Jag heter Lantz i efternamn om det säger dig nåt

Far o mor bor i viggestorp o jag har hojen där. Åkte väldigt mycket i sommar. Har inte sett din hoj heller faktiskt.

Ok, Tomas heter du va? (fuskade & frågade Carre) :)
Är det samma hus som det brukar stå en offroad vid? (där i backen?)
Det är en liten värld vi lever i...!!!
Vi får väl ta & sammla ett gäng, så åker vi till Norsholm i sommar nån gång!!
Någon sa att du var med om en olycka nyss med hojen, stämmer det eller var det bara vanliga Finspångsryckten?

Jo det är farsans röda offroad som du har sett antar jag :)
Jo vi får ta en sväng nästa sommar. Vi är ett gäng härinne som åker mycket.
Vem sa att jag hade varit med om en olycka? Visserligen åkte jag av vägen med hojen men det hände inget med varken mig eller bettan :tummenupp
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top