Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234
Resultat 61 till 75 av 75
  1. #61
    Racing, plåster för själen... Vegass avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Falun
    Hoj
    SV 1000N K4 + Sv 650 (R) K2 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 banhoj, GSXR 1000 K7 och en jävla massa Gixxerdelar i låda!! köpa??
    Inlägg
    1 844
    jag kan tipsa om två hojar som är skitkul att börja med...
    suzuki sv 650.. mycket lätt körd & billig att försäkra, så länge det svänger så blir man inte så mycket efter.
    honda hornet 600.. samma som ovan med honda märke på tanken..

    lycka till!!!
    (\ /)
    (O.o)
    (><)
    /_|_\
    Copy this bunny to your presentation to help him achieve world domination.
    Come join the dark side.
    We have cookies.



    Turbomotor GSXR 1000 K1-K4 köpes

  2. #62
    åker gubbhoj
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Linköping/Bollnäs
    Hoj
    r1100s
    Inlägg
    68
    Min CBR 600 körde jag med 25kw till en början. Det blir inte så mycket drag i en strypt 600spis direkt. Kollade man på dyno-kurvan så var gick motorn lika upp till 6000rpm ungefär, men sen gav den inge mer. Många kan förmodligen intyga att en 600 inte har så mycket skjut på dom varven direkt.
    Jag skulle tro att tex. en suzuki sv650 skulle funka bättre, då den har mer vrid på lägre varv.
    Senast redigerat av tq den 2003-11-15 klockan 23:16.

  3. #63
    Medlem sevehems avatar
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Falun/Varberg
    Hoj
    såld, siktar på 900 ccm eller mer
    Inlägg
    84
    Citat Ursprungligen postat av Mavve
    KLart man ska köra. En orimlig premie ska ju inte hindra en. Det e ju tramsigt.

    Kostar en trafikförsäkring 23lax och en hel/hel 48lax så tecknar man inte det.
    Självrisken ligger ju på 8tusen, iaf för mig och trillar jag i knäcker fotpinnen kan jag inte använda försäkringen ändå.
    KAN, kan man ju om man sparkar sönder mer på hojen men då förlorar man ju 1 skadefritt år dessutom.

    Hur man än vänder på det får man betala det själv till sist.
    Varför försäkra?
    Man behöver inte köra som en sinnesrubbad i trafiken heller. Det kan man göra på banan där försäkringen ändå inte gäller.

    750RR

    många här eller rättare sagt alla glömmer en dimension. Att föräkringsbolagen tar ut hemska pengar kan man konstatera, de tjänar gärna pengar och tar va de kan få. Varför man dock ändå skall köra försäkrat handlar inte om dig själv eller din egen båge. som sagt på två år har du ändå betalt den igen. Försäkringen har man ifall man skulle köra in i någon annan. Ponera att man rammar in i en bmw m5 och skrynklar två dörrar och stolpen emmelan. Detta skulle innebära att du får dels betala din hoj som ju lär vara skrot, sen tillkommer skadorna på bilen, rättegångskostnader och garanterat böter för att du inte haft lagtvungen försäkring,....ni inser att 48 tusen inte blir mkt pengar i slutändan va??

    ha det alla

  4. #64
    Faster than my shadow.. Shwans avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    Sv 650 -99
    Inlägg
    148
    Citat Ursprungligen postat av Villee
    Hm, tänkte ta A-kortet nu i vår och tänkte då skaffa mig en första hoj..
    frågan är åter om 600cc e för mycket som första hoj (strypt till 25kw då)?

    Vore ju drömmen att ha en GSXR 600 till sommaren,.. finns ju inga snygga och trevliga hojjar under 600, känner inte för någon aprilia 125RS när jag nu ska ta A-kortet och däremellan finns ju bara skoters, motard och halv touring - alla lika fula och tråkiga.

    När man ändå om något år med stor säkerhet vill ha just den där GSXR 600, varför inte köpa den direkt, när det kostar ungefär lika mycket som alla andra hojjar, dock 'lite' mer lättkörda?

    Om ni nu inte hittar något jäkla bra alternativ till 600, är det någon skillnad på hur lättkörda de är så att säga. Vet att GSXR 600 och R6 är nog av det starkaste laget och borde säkert inte ha en sån som första hoj, men vilken skulle ni rekommendera (om det finns någon skillnad) några andra av 600a hojjarna tycker ni vore något att ha som nybörjare?

    Dilemma

    Om du tar A-kort innebär det att du klarar av att köra en sån hoj. Har du råd och litar på dig själv när det gäller att vara försiktig från början så är det bara att köpa. Själv började jag med en gsxr 1100 och det gick hur bra som helst.
    Du måste känna efter själv, lyssna inte på nån annan

  5. #65
    Min motorcykel har sex... Fluxirs avatar
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Mullhyttan
    Hoj
    FZR 600R
    Inlägg
    3 157
    varför har folk börjat att lyfta typ tre år gammla trådar plöttsligt?
    Varge ny dag är en ny chans till nya möjligheter!

  6. 2006-02-08, 18:28

  7. #66
    ingen
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Cambridge, New Zealand
    Hoj
    ingen, helt jävla värdelöst
    Inlägg
    854
    Svinto gammal tråd
    Bättre två fåglar i handen än tio i skogen!

  8. #67
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Uttran
    Hoj
    CBR 900RR
    Inlägg
    1
    hade en cbr 600f som första hoj, en lättkörd o pålitlig slitvarg, och delar finns till förbannelse för de e så vanliga... de e ba o kppa, den e snäll om man vill, men toppar 245 med medvind vilket e rätt bra för 600cc tycker ja, känner en som kör strypt sån också, och hon klarar de bra fast de e en rätt liten brud.....
    Nu väntar sommaren med en fireblade!

  9. #68
    Carpathian Forest!!! JAJs avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Göteborg
    Hoj
    Triumph Daytona 675
    Inlägg
    52

    Lightbulb

    Min första hoj är en Triumph Daytona 675, och jag tycker att 600cc+ är ett utmärkt val att börja på. Lär känna hojen innan du börjar med lite mer våghalsiga grejer så kommer allt att gå fint.

  10. #69
    Medlem avfartsgatans avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Ort
    Göteborg
    Hoj
    Sålda
    Inlägg
    329
    Hmm... du vill alltså ha en lättkörd hoj med låg effekt och som är bra för nybörjare...

    ... en HAYABUSA TURBO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  11. #70
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2019
    Ort
    Stora Levene
    Hoj
    inte något än
    Inlägg
    2
    Håller på att ta körkort, var ute idag en å körde.
    Målet är att få det till våren, men sitter nu och kikar lite på div mc, har fått en stor vill ha känsla för night rod tycker dom är riktigt läckra. Men har även hört att dom inte är så go vid längre körningar. Så tänkte bara fråga om likande hojar, vad finns det mer?

  12. #71
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2016
    Ort
    i skogen
    Hoj
    YZF1000R
    Inlägg
    1 457
    Citat Ursprungligen postat av berne Visa inlägg
    Håller på att ta körkort, var ute idag en å körde.
    Målet är att få det till våren, men sitter nu och kikar lite på div mc, har fått en stor vill ha känsla för night rod tycker dom är riktigt läckra. Men har även hört att dom inte är så go vid längre körningar. Så tänkte bara fråga om likande hojar, vad finns det mer?
    Jag vågar påstå att kan föraren hantera sin nightrod så är det en potent maskin.

    Jag har jagat en kollega,s nightrod på småvägar med motarden o vill nog säga att många sporthojar får se bakljuset på nightroden så fort det blir lite mer öppen väg

    På motarden fick han 20meter försprång direkt efter vartenda böj. Nightrod har ett bra drag ut på rakorna o det går bevisligen att svänga o bromsa med dessa låga lok också..

    Min YZF1000R tunderace är ju fortfarande trots åldern en av dom snabbare sporthoj/sporttourer fortfarande men i starten o uppåt 150-170 är rodden precis bredvid trots lagre effekt men den har en jäkla massa vrid.

    Så gillar man rödljus rejs o dyligt är den svårslagen. Yamaha V-max ar en liknande och ducati diavel 1290 är också något åt det hållet.

    Suzuki intruder1800
    Yamaha mt01 1700
    Kawazaki,s vulcan 2000cc

    Dessa kostar nog mindre och är bättre.

    Mvh
    Senast redigerat av moddlaren den 2019-10-05 klockan 06:15.

  13. #72
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2016
    Ort
    Skogen
    Hoj
    XL1200C
    Inlägg
    188
    moddlaren: låter som din väns Nightrod går riktigt bra. Kul att höra! Är det gjort något med den? Antar sedvanligt "luft och buller"?

    berne: Låter som du är intresserad av s.k "power cruisers". Förutom de som nämns här ovan så finns också t.e.x:

    Honda VTX 1300/1800
    Kawasaki Mean Streak 1500/1600
    Yamaha XV 1700 Warrior
    Yamaha XV 1900

    Inom HD-familjen finns flera alternativ. (Och finns inte hojen du vill ha så är det bara att modda och bygga). Någon Dyna alternativt Sportster 1200, gärna lite äldre, är en bra grund om man är ute efter acceleration och hyfsade vägegenskaper. Utseende och önskad nivå av komfort ordnar man med tillbehören.

  14. #73
    Trying real hard to be the shepherd Bonzos avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Örebro
    Hoj
    1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
    Inlägg
    2 940
    Citat Ursprungligen postat av berne Visa inlägg
    Håller på att ta körkort, var ute idag en å körde.
    Målet är att få det till våren, men sitter nu och kikar lite på div mc, har fått en stor vill ha känsla för night rod tycker dom är riktigt läckra. Men har även hört att dom inte är så go vid längre körningar. Så tänkte bara fråga om likande hojar, vad finns det mer?
    En bekant har kört V-Rod på två eller tre av våra Norgeresor där vi kört 5 dagar mer eller mindre non-stop och han verkar inte haft några problem med det. Givetvis finns det hojar som är bättre lämpade, men det funkar uppenbarligen bra även med den här typen av hoj.

  15. #74
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2019
    Ort
    Stora Levene
    Hoj
    inte något än
    Inlägg
    2
    Citat Ursprungligen postat av Oktanhalt Visa inlägg
    moddlaren: låter som din väns Nightrod går riktigt bra. Kul att höra! Är det gjort något med den? Antar sedvanligt "luft och buller"?

    berne: Låter som du är intresserad av s.k "power cruisers". Förutom de som nämns här ovan så finns också t.e.x:

    Honda VTX 1300/1800
    Kawasaki Mean Streak 1500/1600
    Yamaha XV 1700 Warrior
    Yamaha XV 1900

    Inom HD-familjen finns flera alternativ. (Och finns inte hojen du vill ha så är det bara att modda och bygga). Någon Dyna alternativt Sportster 1200, gärna lite äldre, är en bra grund om man är ute efter acceleration och hyfsade vägegenskaper. Utseende och önskad nivå av komfort ordnar man med tillbehören.
    ja modda är ju kul, driver eget så mkt färger :P power cruisers var ett bra namn. ska googla lite, vem vet kankse lägger night rodd på hyllan, å hittar något ännu fräckare

  16. #75
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Göteborg
    Hoj
    Suzuki SV650S -00 såld Triumph Sprint RS -01 Suzuki GSX1300R -08
    Inlägg
    6 243
    Citat Ursprungligen postat av berne Visa inlägg
    ja modda är ju kul, driver eget så mkt färger :P power cruisers var ett bra namn. ska googla lite, vem vet kankse lägger night rodd på hyllan, å hittar något ännu fräckare
    Bor du i Stora Levene kan du kanske placera det suddiga fotot av min Power Cruiser under rast på väg till Karlskoga ?
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version

Namn:	190912PowerCruiser.jpg
Visningar:	45
Storlek:	66,6 KB
Id:	450937  
    MotoGP 2019: 1. Marques 2.Dovi 3.Vinales

Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Ja. Blev lite andra "issues" också som jag skrev i inlägg #6 Skrev mest i den här tråden nu bara för att säga hur det gick och tacka Comeback för iden. Det [...]

HayabusaMan
Vill du annonsera ovan? Klicka här