Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 46 av 46
    Buy quality, cry once BrooklynSs avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Hoj
    Bara fräna hojar
    Om det:

-ser ut som skit
    -kostar som skit
    -luktar som skit
    -känns som skit

Ja, då ÄR det troligen skit också.
    Buy quality, cry once.

Medlem
    Reg.datum
    maj 2013
    Hoj
    Enfield India
    Citat Ursprungligen postat av notrightrider Visa inlägg
    ***klipp***
    Men, är "Course" ett bra varumärke? Inte, säger jag - och hittar man en produkt under paraplyet "Course" som man gillar och trivs med kan man ge sig fan på att dom bytt leverantör tills nästa gång man skall handla och allt känns skit.
    Lite som det här då:
    Biltema. Samma artikelnummer men totalt olika produkter...
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	Biltema.jpg
Visningar:	61
Storlek:	138,2 KB
Id:	451596

Alltid på väg mot nya mål Hoztics avatar
    Reg.datum
    jan 2005
    Hoj
    K1300S
    Citat Ursprungligen postat av DieselSverige Visa inlägg
    Lite som det här då:
    Biltema. Samma artikelnummer men totalt olika produkter...
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	Biltema.jpg
Visningar:	61
Storlek:	138,2 KB
Id:	451596
    Fast det där ser ju ut som ett tillverkningsfel, jag har för mig att Biltema är rätt bra på att byta artikelnummer när det kommer en ny leverantör?
    Dom säger att man inte blir lyckligare av en massa pengar, men jag är förbanne mig villig att testa!

Every man dies, but not every man really lives

Kolla mina hojbilder: www.hoztic.se
    Senast uppdaterad: Is-racing SM Gubbängen, 2012-02-07, totalt >10000 bilder!

Tutlurad Ägges avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Hoj
    Ducati Scrambler FT -19
    Citat Ursprungligen postat av BrooklynS Visa inlägg
    Om det:

-ser ut som skit
    -kostar som skit
    -luktar som skit
    -känns som skit

Ja, då ÄR det troligen skit också.
    buy quality, cry once!

Brorsan köpte ett par mc-skor från course i somras, dom var runda i sulan (bulade utåt) och hård glatt plast så det gick inte att ha fötterna kvar på fotpinnarna.. Skickade tillbaka paret direkt.
    Senast redigerat av Ägge den 2019-11-30 klockan 15:34.
    När man har ett problem ska man skjuta det framför sig
    och är man riktigt duktig så hinner man aldrig ikapp det.

Medlem GubbLasses avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Hoj
    Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
    Precis som Biltema så tycker jag att det är superbra att det finns pris/kvalite alternativ. Alla behöver inte det värsta i märkesväg.
    Det är jättebra att fler har en lättare väg in i mc-världen. Det blir ju fånigt åt andra hållet när man ser ungtuppar vid korvmojen med värsta gp-utstyrseln, men de kommer sällan längre än mojen. Har blivit en dyr trend.

Visst, är du en bombare eller banräv som vet med dig att du kommer krasha efter nästa raka, så är det givetvis bra att satsa på kvalite.
    Jag har gubbkört i 37 år med bra grejor utan större problem. När nu hustrun hotar att det ska åkas bakpå, då blir det Course för henne.( 2ggr/år).
    "Det är bättre att komma lite sent i detta livet, än att komma för tidigt till nästa."

Gasa klokt.

Medlem Snigloms avatar
    Reg.datum
    nov 2013
    Hoj
    S1000RR -11, CBR600FS -02, Såld: ER6F -09
    Course Two Seasons allvädersställ:
    Storlekarna var väldigt små, fick gå upp många storlekar jämfört mot mitt Dainese skinnställ.
    Detta var något som xl-moto kände till och skrev på hemsidan, men det ledde ändå till onödiga returärenden eftersom det är svårt att gissa hur många storlekar man ska gå upp.

Det släpper in regn på nolltid men håller fukt kvar på insidan.
    Det är inte ventilerat alls, därför blir det snabbt svettigt.
    Fuktproblemet blir värre om man tar ur fodret, eftersom fodret både andas fukt och suger upp en del regn.
    Jag skulle säga att stället är som bekvämast när det är runt 15c ute.

Skydden som följer med känns i tunnaste laget. Så jag kontaktade xl-moto och bad om förslag på vilka skydd som passar till stället. Men det var inget de visste eller kunde hjälpa till med.

Själva komforten och kvaliten på ställets sömmar och dragkedjor känns helt okej. Där har jag faktiskt inget att klaga på. Det har hållt ihop bra för många kortare turer nu.

Med det sagt skulle jag köpa ett bättre ställ, även om det bara är för korta turer och utlåning. Ett ställ som åtminstone är lite mer ventilerat och vattenresistent, samt rejälare skydd.

Jag betalade 999kr, men jag vet inte hur prisvärt det är jämfört mot andra budgetalternativ.

Course Slipstream ryggsäck
    Förr hette det att den var vattentät men numera står det att den är vattenresistent. Jag vet inte om jag skulle sträcka mig ens till vattenresistent, inte mer än någon annan ryggsäck tror jag. Men det är ett mindre problem, jag lägger alltid mina saker i en plastpåse, för att slippa oroa mig om min väska är tät nog.

Jag hade gärna betalat extra för att få kraftigare axelremmar och ykk-dragkedjor, men för 99kr är det en ganska trevlig.
    Senast redigerat av Sniglom den 2019-12-02 klockan 15:07.

Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Dvs du ska koppla + på oljelampa och + neutrallampa till + batteriet och börja med att koppla - på oljelampa och -minus på neutrallampa till - på batteriet.' D [...]

Comeback
Vill du annonsera ovan? Klicka här