MC-Mässan 2020 Göteborg

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
By public demand - en tråd om den förestående MC-Mässan!


y8hlZIw.jpg


www.mcmassan.se



3 dagar i år, mot 4 förra gången den hölls i Göteborg.

Rätt eller rôva?
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Kan inte bli sämre än förra året på Friends.
Hoppas verkligen på fler tillbehörs och klädesmontrar.
Det är ju snart enda chansen att prova saker utan att behöva beställa och krångla.
Mina lokala butiker har ju antingen lagt ned eller har inget hemma.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Kan inte bli sämre än förra året på Friends.
Hoppas verkligen på fler tillbehörs och klädesmontrar.
Det är ju snart enda chansen att prova saker utan att behöva beställa och krångla.
Mina lokala butiker har ju antingen lagt ned eller har inget hemma.

P.g.a att alla går in och provar för att sen beställa i någon webb-butik istället?
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
P.g.a att alla går in och provar för att sen beställa i någon webb-butik istället?

Ja, det är ju hönan eller ägget. väljer man nätet p g a tillgång eller pris?
Jag bor i ett relativt välbefolkat område om man räknar med större orter inom några mil men det finns inte en vettig butik i området längre.
Och går man tillbaka i tiden till före internetshoppingboomen så fanns det en butik som var OK, resten antingen dyra eller med ointressant utbud.
Då var det resor med kompisarna till Stockholm, Uppsala och Göteborgsområdet som gällde, inte ett dugg bättre för lokala handlarna, men de lärde sig inget, tyvärr.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Jag tror det blir bra om det inte blir för mycket ändringar! :)

Jag/vi kommer att åka ner i upp mot 200 km/h och naturligtvis utan säkerhetsbälten! :tummenupp
 

Raderad medlem 51742

Guest
Jag hoppas MV Agusta har en monter denna gången. De har mycket nytt och jag vill provsitta. Var på Milanomässan i år, men det var alltid så sjukt mycket folk i MV-montern och halvnakna damer som klängde runt på hojarna hela tiden så jag lyckades aldrig bli tillräckligt intim med de vackra skapelserna. :kär
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Jag tror det blir bra om det inte blir för mycket ändringar! :)

Jag/vi kommer att åka ner i upp mot 200 km/h och naturligtvis utan säkerhetsbälten! :tummenupp

Jag håller nog inte mer än 120 i snitt, bälte har jag väl på mig men å andra sidan så kommer jag även om det snöar lite.. :hihi
 

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Tja, ingen minns en fegis! :D

Karlstad-Göteborg 1.55 på julafton, hade bråttom till glöggen...tror jag kanske man ska tillägga för inte skulle jag erkänna något sådant.. :näsblod

Lugnt.
Det är jag som har en personlig hang-up på det här med "i snitt".
"Ah, du vet - vi snittade 200 på Autobahn..."


Snittfarter över 100 kräver en hel del av föraren, över distans.
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Snittfarter över 100 kräver en hel del av föraren, över distans.[/QUOTE]
ExacKT även på Tyska rikets motorvägar är det svårt att snitta 100 över längre tid.
Men snitthistorier finns det många:hihi
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Hade inte Göteborg legat så förbannat avigt till hade det varit intressant att åka och titta. Förhoppningsvis har de inte med en massa klubbar som ska visa sitt gamla skrot eller försäljning av tingel-tangel som inte har med motorcyklar att göra. En rejäl yta för provkörningar på asfalt och möjlighet att boka det på plats vore i min smak.
 

Raderad medlem 51742

Guest
Hade inte Göteborg legat så förbannat avigt till hade det varit intressant att åka och titta. Förhoppningsvis har de inte med en massa klubbar som ska visa sitt gamla skrot eller försäljning av tingel-tangel som inte har med motorcyklar att göra. En rejäl yta för provkörningar på asfalt och möjlighet att boka det på plats vore i min smak.

Ja, allt skräp som inte har med hojar att göra kan försvinna. Något som däremot gärna får vara kvar och även ta större plats är Toymans samlingar och liknande utställare.

Något som slog mig när jag i år hade möjlighet att jämföra med Milanomässan (om det ens går att jämföra) var skillnaden i målgrupp. Där såg man inga halvfulla gubbar i skinnväst, men däremot massor av unga människor. Fanns också oändligt många kinesiska tillverkare av tillbehör. Även en del startups, prototyphojar, uppvisning av ny teknik m.m.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Snittfarter över 100 kräver en hel del av föraren, över distans.
ExacKT även på Tyska rikets motorvägar är det svårt att snitta 100 över längre tid.
Men snitthistorier finns det många:hihi

Paris-Salzburg blev ett snitt på 145, i en gammal volvo 760 så det blev 3 tankstopp på vägen plus alla motorvägstullar i frankrike..
Visst går det snitta över 100 även på längre distanser men det kräver att man vill, vi ville verkligen dit. :tummenupp

Men, tillbaka till ämnet, har inte varit på mässan på några år så jag tänkte faktiskt dra ner och kolla nu när det är i götet, mest för att se hur det utvecklats.
Det jag minns senast var "trångt, varmt, skräp och omöjligt för en normal person att köa så länge det behövdes för att få något att käka, inga positiva minnen alltså..
 
Last edited:

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Paris-Salzburg blev ett snitt på 145, i en gammal volvo 760 så det blev 3 tankstopp på vägen plus alla motorvägstullar i frankrike..
Visst går det snitta över 100 även på längre distanser men det kräver att man vill, vi ville verkligen dit. :tummenupp

Men, tillbaka till ämnet, har inte varit på mässan på några år så jag tänkte faktiskt dra ner och kolla nu när det är i götet, mest för att se hur det utvecklats.
Det jag minns senast var "trångt, varmt, skräp och omöjligt för en normal person att köa så länge det behövdes för att få något att käka, inga positiva minnen alltså..


Svenska Mässan, The Way To Survive:


Jag rekommenderar verkligen besökarna att lämna mässan tidigt! :va:va:va


...och ta en promenad över till Focushuset.
Det är gångbro under tak, och verkligt nyttigt för mässorken att komma bort från värmen och sorlet inne i mässhallarna.
Glöm bara inte att ta stämpel på vägen ut...


Focushuset har flera restauranger - med rättigheter, samt en korvmoj.
Den verkligt sparsamme noterar att Focushuset även håller ett Systembolag...

Så, ut och hämta andan, ät för halva priset, samla intrycken och ladda för rond 2 - utan att ens behöva hämta jackan ur garderoben.
Mässbesöket blir mycket roligare på det viset.


Ironbuttmedlemmar har ju dokumentation på sin snitthastighet, och får därför gratis garderob och plats för inhandlade mässfynd i Ironbuttmontern: E02:42 :tummenupp
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Kollade utställarlistan nu.
En mängd mat, rese och smyckesmånglare men endast ett fåtal riktiga tillbehörsbutiker eller tillverkare / importörer.
Var är t ex Halvarsson, Rukka, Handelsboden, XL-moto?
Mässan känns som en besvikelse redan nu, tur man träffar trevligt folk och får lite party.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top