Officiellt: Alex Marquez till Repsol.

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Jag behöver förnya mitt "VideoPass". Fråga: om jag köper 2020 VideoPass Season för 140€ får jag då tillgång även till testerna? Jag vill nämligen se testerna (också).
Förnyade nyss mitt och det gjorde att jag kunnat se dagens test så jag förutsätter att det gäller de kommande också.. :tummenupp

Måste bara säga:
När Neil Spalding dök upp i studion vid tretiden hamnade jag i "Holy mode"...
Herre jäklar vad intressant det är att lyssna när han berättar om suzukis två oljenivåglas, fyra "laddningsregulatorer" på honda, svängningsdämpare på ducati, ljuslåda för att verifiera sensorsignaler och hur två yamaha medarbetare med mobilkameror i högsta hugg flög till sandfållan där Marc vurpat och frenetiskt plockar upp alla hemliga prylar som lossnat.
Hysteriskt roligt berättat också.

Såååå nöjd att kunna se detta :):)
 
Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag behöver förnya mitt "VideoPass". Fråga: om jag köper 2020 VideoPass Season för 140€ får jag då tillgång även till testerna? Jag vill nämligen se testerna (också).

Hej, jag har auto-renewal på mitt abonnemang.
Och jag har sett testerna igår och idag.

Såvitt jag kan hitta så ligger iaf test-dag 1 tillgänglig på MotoGP.com (7h16min).
https://www.motogp.com/en/video_gal...from-valencia-test-2020awaits/320061?n=320391

Men jag vågar varken bekräfta eller dementera...:)
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Jodå, gårdagens test är tillgängligt, förmodligen jag som kollade på fel ställe i går, kolla live funkar just nu iaf :crash :banana
 

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Essinge församling
Hoj
BMW
Okej. Så Zarco blir utan styrning? Eller tar han Alex moto2 plats?
Zarco får Millers plats i MotoGP hos Pramac Ducati eller i Moto2 hos EG 0,0 Marc VDS, enligt den mest trovärdiga källa som jag har tagit del av.

Edit: Här berättas det att Ducati och Avintia försöker övertyga Zarco att han skulle sitta på toppmaterial ifall han gick med på att köra för Ducati Avintia och överta Karels plats.
 

Bifogat

  • 658501.jpg
    658501.jpg
    188 KB · Visningar: 55
Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Vilka kommenterar? Inte Neil Hodgson, Simon Crafar i depån etc?

Simon Crafar, Steve Day , Matthew Birt.
Klippt från internet så kan vara fel.
Sedan kommer Neil Spaulding in ibland och förgyller som Ozzian skrivit om tidigare här. :tummenupp
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Har för mig att det är som så att auto renewal är standard inställning när man köper videopass.
Jag blev jävligt förvånad måndagen efter sista racet förra året när det hade dragits 1300 spänn från mitt konto från något random skit, visade sig senare efter ett samtal till banken att det nog rörde sig om någon betaltjänst och då klarnade det ganska kvickt.
Så om ni köper ett videopass för 2020 och inte är helt 100 säkra på att ni absolut ska ha det för 2021 också så glöm inte att gå in på erat konto och ändra det.
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Har för mig att det är som så att auto renewal är standard inställning när man köper videopass.
Jag blev jävligt förvånad måndagen efter sista racet förra året när det hade dragits 1300 spänn från mitt konto från något random skit, visade sig senare efter ett samtal till banken att det nog rörde sig om någon betaltjänst och då klarnade det ganska kvickt.
Så om ni köper ett videopass för 2020 och inte är helt 100 säkra på att ni absolut ska ha det för 2021 också så glöm inte att gå in på erat konto och ändra det.
Yes, hände mej andra året också, fast då var det inte helt lätt att få bort, har för mej det bara gick att göra i oktober eller nått sånt knasigt..
Avreggade auto renewal nyss, hittade det inte i appen.
Fick gå in via hemsidan/my profile och längst ner finns avregistreringen...
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Zarco får Millers plats i MotoGP hos Pramac Ducati eller i Moto2 hos EG 0,0 Marc VDS, enligt den mest trovärdiga källa som jag har tagit del av.

Edit: Här berättas det att Ducati och Avintia försöker övertyga Zarco att han skulle sitta på toppmaterial ifall han gick med på att köra för Ducati Avintia och överta Karels plats.

Har inte den gode Karel kontrakt för nästa år?

Men för Zarco borde det väl vara attraktivt. Får han bara en okej hoj och presterar på den så borde fabriksducati inte vara ljusår bort
 
Last edited:

JockeP22

Rak höger
Gick med
23 Jun 2007
Ort
Gimli, Manitoba
Hoj
.
Skulle gissa att Alex's totala poängskörd nästa säsong kommer ligga på 50-70% av Marc's totala.

Gissar att han lyckas komma på podiet 5-7 gånger, DNF:ar troligtvis 7-10 gånger på grund av krasch.
Tror inte att det blir någon racevinst, men kanske att han tar någon andraplats i nåt race.
 

_biker

Medlem
Gick med
11 Apr 2012
Ort
08
Hoj
Gixxer
Jag tror han skrapar ihop 30 poäng totalt och slutar på en 17:e plats i totalen.

En åttondeplats som bästa placering. :)
 

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Essinge församling
Hoj
BMW
För att lyckas med en träffsäker prognos tror jag man kan använda Morbidelli som en relevant jämförelse. Han blev Moto2-mästare i (mitt tycke) mer övertygande stil än Alex Marquez. Nu kör han en mycket konkurrenskraftig hoj i MotoGP och har ännu inte tagit en enda pallplats, trots att han sällan vurpar och trots skadefri säsong.
 

Bifogat

  • s-l300.jpg
    s-l300.jpg
    11.4 KB · Visningar: 39

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
För att lyckas med en träffsäker prognos tror jag man kan använda Morbidelli som en relevant jämförelse. Han blev Moto2-mästare i (mitt tycke) mer övertygande stil än Alex Marquez. Nu kör han en mycket konkurrenskraftig hoj i MotoGP och har ännu inte tagit en enda pallplats, trots att han sällan vurpar och trots skadefri säsong.
Vill inte förringa Alex körskicklighet men det finns kanske risk att han skulle köra fortare på en Yamaha? :)
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Hahaha, eller som de sa under gårdsgstestet.
-"Marc could probably beat every one on a pushbike with an outboard engine" :D
 
Last edited:

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Ni som förnyat: händer det såpass mycket nu att det är värt att ta ett SMS-lån eller ska man vänta till efter jul?
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Ni som förnyat: händer det såpass mycket nu att det är värt att ta ett SMS-lån eller ska man vänta till efter jul?

Det är ju väldigt beroende vad man är intresserad av...
Det blir ett till testtilfälle i år, då på Jerez.

Det är en lite snabbare bana där man kan få reda på om bl,a yamaha och suzukis jobb med motorerna slagit väl ut.
Men handen på hjärtat börjar det röra sej först i februari, om du inte vill titta på arkiverat material som finns tillgängligt med alla typer av pass...

Det finns ett blackfrieday erbjudande på försäsongspass för 1€
https://www.motogp.com/en/news/2018/11/22/black-friday-watch-the-entire-pre-season-for-only-1/280056
Men varning, det är automatisk förnyelse i mars!

Du kan även delbetala ett full pass, 2 eller 4 tillfällen...
https://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=451507&d=1574250024


View attachment 451525


View attachment 451526
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top