Officiellt: Alex Marquez till Repsol.

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal

Vet inte vad man ska säga men jag tycker Alberto Puig undviker "elefanten i rummet".

Nu går det inte riktigt att jämföra Honda och Yamaha som "nybörjarhoj" men kolla bara på Quartararo, trots att han började på en strypt B-spec M1 så visade han att det gick rätt bra att kliva upp på en MotoGP hoj och prestera.

Sen har ju Alex en fördel, trots Hondan, han har Marc, hehe

Så vad Puig undviker i sitt uttalande är huruvida det ska ges stallorder om allt går bra för Alex eller om det blir "Honda goes flugornas herre"? :näsblod
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Vet inte vad man ska säga men jag tycker Alberto Puig undviker "elefanten i rummet".

Nu går det inte riktigt att jämföra Honda och Yamaha som "nybörjarhoj" men kolla bara på Quartararo, trots att han började på en strypt B-spec M1 så visade han att det gick rätt bra att kliva upp på en MotoGP hoj och prestera.

Sen har ju Alex en fördel, trots Hondan, han har Marc, hehe

Så vad Puig undviker i sitt uttalande är huruvida det ska ges stallorder om allt går bra för Alex eller om det blir "Honda goes flugornas herre"? :näsblod

Om jag var team-chef blev ordern till Alex:
-"Gör för h-vete inget som ens i det närmaste stör Marc!" :mad:
Och till Marc:
-"Kör för h-vete om Alex så fort du kan och skit i hur!" :tummenupp
edit: Vanlig Marc-style tycker nog vissa. :hihi
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det viktigaste för Honda var väl att familjen Marquez inte skulle få dubbla fabrikats lojaliteter.
Tänk Marc på Honda
Tänk sedan Alex på Ducati eller Yamaha eller Suzuki.

Nu kan snacket vid middagsbordet vara helt öppet som förr, det sitter ingen spion vid bordet.
 

kasal

Medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Falkenberg
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -19, KTM 350exc Six Days -18, KTM 990 SMR -10
Hade nog hoppats på Zarco men alltid trevligt med någon ny. Vintertesterna blir intressantare när fler nya förare kommer och när fler byter hoj. I år är det väl bara Alex Marquez och så några ktm med nya piloter i övrigt sig likt.

På tal om vintertest. Letar jag dåligt eller har inte motogp.com lagt ut video från testet? Kom hem från jobbet och hann bara titta nån halvtimma innan live streamen dog. Brukar vara mycket kul intervjuer så jag vill se resten också. :va
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Vet inte vad man ska säga men jag tycker Alberto Puig undviker "elefanten i rummet".

Nu går det inte riktigt att jämföra Honda och Yamaha som "nybörjarhoj" men kolla bara på Quartararo, trots att han började på en strypt B-spec M1 så visade han att det gick rätt bra att kliva upp på en MotoGP hoj och prestera.

Sen har ju Alex en fördel, trots Hondan, han har Marc, hehe

Så vad Puig undviker i sitt uttalande är huruvida det ska ges stallorder om allt går bra för Alex eller om det blir "Honda goes flugornas herre"? :näsblod

Det tror jag är en jäkligt akademisk fråga. Jag gissar att AM under sin första säsong kommer prestera ungefär som Nakagami gjort hittills. Kanske att han når upp i paritet med Crutchlows prestationer.
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Det tror jag är en jäkligt akademisk fråga. Jag gissar att AM under sin första säsong kommer prestera ungefär som Nakagami gjort hittills. Kanske att han når upp i paritet med Crutchlows prestationer.
Det kan kanske vara så men mest för att Hondan knappast kvalar in som en "nybörjarhoj" ur motogpsammanhang sett.

Fast jag vet inte, sett till Crutclow så är det en hoj man antingen begriper och då går det fort, eller så gör man inte det även om Cal fått till det några gånger..
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
På tal om vintertest. Letar jag dåligt eller har inte motogp.com lagt ut video från testet? Kom hem från jobbet och hann bara titta nån halvtimma innan live streamen dog. Brukar vara mycket kul intervjuer så jag vill se resten också. :va

Jag har ingen aning om vad Dorna kablar ut på nätet och till TV-kanalerna, men på banan rullar hela tiden deras motogptv. Alltså livesändning med producent, hur många kameror som helst och liveintervjuer i pitlane. Ungefär som vilken GP-helg som helst.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det kan kanske vara så men mest för att Hondan knappast kvalar in som en "nybörjarhoj" ur motogpsammanhang sett.
Fast jag vet inte, sett till Crutclow så är det en hoj man antingen begriper och då går det fort, eller så gör man inte det även om Cal fått till det några gånger..

Ser man på resultatet av 2019 MotoGP säsongen så har Honda antagligen några av MotoGP depåns långsammare förare eller näst värsta hoj att köra.
Hade Honda inte haft Marc Marquez så hade MotoGP handlat om Ducati, Yamaha och Suzuki.
Crutchlow blev 9a
https://www.motogp.com/en/Results+Statistics/2019/VAL/MotoGP/RAC/World+Standing
Räknar jag ut medianen för de olika fabrikaten i placering från förarnas placering så blir
Yamaha median 6
Suzuki median 14,5
Ducati median 15
Honda median 15,5 Utan MM median 18
KTM median 20, hos KTM fick Brad Binder två 10-delar bättre tid än Alex Marquez på 1a testet i Valencia.
 
Last edited:

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Ser man på resultatet av 2019 MotoGP säsongen så har Honda antagligen några av MotoGP depåns långsammare förare eller näst värsta hoj att köra.
Hade Honda inte haft Marc Marquez så hade MotoGP handlat om Ducati, Yamaha och Suzuki.
Crutchlow blev 9a
https://www.motogp.com/en/Results+Statistics/2019/VAL/MotoGP/RAC/World+Standing
Räknar jag ut medianen för de olika fabrikaten i placering från förarnas placering så blir
Yamaha median 6
Suzuki median 14,5
Ducati median 15
Honda median 15,5 Utan MM median 18
KTM median 20, hos KTM fick Brad Binder två 10-delar bättre tid än Alex Marquez på 1a testet i Valencia.
Snygg sammanställning :tummenupp

Ger lite perspektiv när man betänker att Marc praktiskt taget själv stod för teamvinsten :)

20191117_150117.png
 

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
CBR 1000 racer Gixxer 600 racer och KTM 690 SMC-R
Hela dag 1 finns nu att se på motogp.com
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Om jag var team-chef blev ordern till Alex:
-"Gör för h-vete inget som ens i det närmaste stör Marc!" :mad:
Och till Marc:
-"Kör för h-vete om Alex så fort du kan och skit i hur!" :tummenupp
edit: Vanlig Marc-style tycker nog vissa. :hihi

Och då direkt eller lite senare när orden gått in så inser Alex att han aldrig kommer bli 1a efter hela säsongen på Honda så länge Marc också kör Honda.
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Marc kraschade också, tror han gjorde det för att lillebror skulle må lite bättre. :)
 

Vanvan

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2019
Ort
Stockholm
Hoj
Honda S-Wing 150
Ni som kollar/kollat på testet, betalar ni för MotoGP-prenumeration och vad kostar det per år? Har aldrig övervägt eller testat att ladda ner eller kolla på ställen som streamer efteråt?
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Ni som kollar/kollat på testet, betalar ni för MotoGP-prenumeration och vad kostar det per år? Har aldrig övervägt eller testat att ladda ner eller kolla på ställen som streamer efteråt?

Jodå, förr tankade jag kval o race i efterhand, kanske mest för jag gillade BT-sports kommentatorer men även för jag hade så usel uppkoppling att livestream var en pina..
Gillar utbudet hos motogp.com och har kört med det fyra år nu...

rps20191120_123926.jpg

Kompisen föredrar viasat motor då han får F1 och andra klasser "på köpet".

Edit: De har ett försäsongserbjudande för 1€ men när jag följer länken blir det fullpris ändå?!
Kanske för jag redan är prenumerant, eller så funkar det bara black friday?

https://www.motogp.com/en/news/2018/11/22/black-friday-watch-the-entire-pre-season-for-only-1/280056
 
Last edited:

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Jodå, förr tankade jag kval o race i efterhand, kanske mest för jag gillade BT-sports kommentatorer men även för jag hade så usel uppkoppling att livestream var en pina..
Gillar utbudet hos motogp.com och har kört med det fyra år nu...

View attachment 451507

Kompisen föredrar viasat motor då han får F1 och andra klasser "på köpet".

Satan vad dyrt det har blivit
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Ni som kollar/kollat på testet, betalar ni för MotoGP-prenumeration och vad kostar det per år? Har aldrig övervägt eller testat att ladda ner eller kolla på ställen som streamer efteråt?

Tycker kvalitén på produktionen utan tvekan är värt de 119€ jag betalar per år. :tummenupp
Jag vill se alla (iaf MotoGp) race live.
Kan fortfarande sakna de "gamla" kommentatorerna ibland men de nya är definitivt varma i kläderna nu. :)
 

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Hamamatsu
Jodå, förr tankade jag kval o race i efterhand, kanske mest för jag gillade BT-sports kommentatorer men även för jag hade så usel uppkoppling att livestream var en pina..
Gillar utbudet hos motogp.com och har kört med det fyra år nu...

View attachment 451507

Kompisen föredrar viasat motor då han får F1 och andra klasser "på köpet".

Edit: De har ett försäsongserbjudande för 1€ men när jag följer länken blir det fullpris ändå?!
Kanske för jag redan är prenumerant, eller så funkar det bara black friday?

https://www.motogp.com/en/news/2018/11/22/black-friday-watch-the-entire-pre-season-for-only-1/280056

Tycker kvalitén på produktionen utan tvekan är värt de 119€ jag betalar per år. :tummenupp
Jag vill se alla (iaf MotoGp) race live.
Kan fortfarande sakna de "gamla" kommentatorerna ibland men de nya är definitivt varma i kläderna nu. :)

Jag behöver förnya mitt "VideoPass". Fråga: om jag köper 2020 VideoPass Season för 140€ får jag då tillgång även till testerna? Jag vill nämligen se testerna (också).
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top