Officiellt: Alex Marquez till Repsol.

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Känns som det finns mycket som kan gå fel här. I skuggan av sin storebror skall han styra den maskin som bara en person lyckas vara snabb med.

Med det sagt kul att lill M får en styrning :tummenupp
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Känns som det finns mycket som kan gå fel här. I skuggan av sin storebror skall han styra den maskin som bara en person lyckas vara snabb med.

Med det sagt kul att lill M får en styrning :tummenupp

Samtidigt så är väl Alex den enda som skulle kunna ha möjlighet till att bli guidad av Marc.
 

Gixxlito

Söker klokskap
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Bonnahult
Hoj
Caddy -67 och Monark -49 125 cc
Samtidigt så är väl Alex den enda som skulle kunna ha möjlighet till att bli guidad av Marc.

Lite min tanke också, är det någon Marc vill "lära upp" bör det vara lillebror.

Sen om han är en slow learner eller inte/inte alls lär väl visa sig. Det är ett 1 års kontrakt, korrekt?

Kanske att Honda accepterar x antal år i inlärning, är det deras specialitet tro? Inte, om jag inte missminner mig helt.
 

Vanvan

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2019
Ort
Stockholm
Hoj
Honda S-Wing 150
Enorma möjligheter för marknadsföringen som det vore helt orimligt ifall det spanska bensinbolaget inte passade på att tillvarata. Föreställ er bilderna. Reklamfilmerna. Mytbildningen. Uppståndelsen. Snacket.

never before have brothers raced in the same team in either 500cc or MotoGP.”

https://motomatters.com/news/motogp
 
Last edited:

JockeP22

Rak höger
Gick med
23 Jun 2007
Ort
Gimli, Manitoba
Hoj
.
Kollade upp lite Moto2 & Moto3 statistik:


VM-titlar
Alex 2
Marc 2

Snabbaste varv
Alex 17
Marc 16

Pallplatser
Alex 38
Marc 39


Visst, Marc tävlade endast 5 säsonger i dessa klasser medans Alex hade 7½ säsong på sig, men ändå kul att deras
siffror är så pass lika i dessa kategorier.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Kollade upp lite Moto2 & Moto3 statistik:


VM-titlar
Alex 2
Marc 2

Snabbaste varv
Alex 17
Marc 16

Pallplatser
Alex 38
Marc 39


Visst, Marc tävlade endast 5 säsonger i dessa klasser medans Alex hade 7½ säsong på sig, men ändå kul att deras
siffror är så pass lika i dessa kategorier.

Marc har ju sagt, nån gång, att Alex är den med mest talang.
Kommer dock inte ihåg var jag såg det.
Och tänkte då också att Marc mest sa det för att "bereda plats" för Alex i motogp sas.
Ska bli spännande att se om Marc hade rätt! :)
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98

Johyy K

Medlem
Gick med
28 Aug 2015
Ort
Karlstad
Hoj
Yamaha WR450F, Suzuki DR650
Kommer Marc trycka till Alex precis som han gör med alla andra eller kommer han köra annorlunda mot sin bror?

Nu räknar jag väl inte med att Alex kommer ligga före Marc speciellt många gånger men ändå,
Sen tackar man nog inte nej till en styrning hos Repsol Honda men han kommer ju bara bli ännu mer jämnförd med sin bror.
Nu tror jag inte det finns en chans att Alex spöar Marc men om det skulle hända hur kommer Marc isf hantera det?
Är detta bra för familjen?
Vill Alex verkligen vinna VM? varför sätter han sig isf på en Honda bredvid den bäste?

Hmm kul ändå och spännande :gnissla
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Blir väldigt intressant att se detta nästa år.

Å andra sidan tänkte jag exakt likadant när Jorge skrev på, hur kommer han prestera mot Marquez, blir det drama? Konkurrens inom teamet osv, osv..

Gick ju så där, hoppas jag har fel, men jag tror att Alex inte kommer se sin bror speciellt ofta på banan vilket gör att det kvittar om de är bröder eller ej.
 

Vanvan

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2019
Ort
Stockholm
Hoj
Honda S-Wing 150
Kommer Marc trycka till Alex precis som han gör med alla andra eller kommer han köra annorlunda mot sin bror?
Ska bli mycket intressant att se. Jag tror han kommer curla sin yngre bror. Tror det är hela poängen med det här, ur hans perspektiv. Men jag är inte säker. Vet inte ifall Marc siktar på att slå Rossi i antalet GP-vinster och totalt antal VM-titlar. Då kan han inte låta sin bror vinna; om han nu skulle ha förmågan.
 

JMKbiker

Medlem
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Lysekil
Hoj
Multistrada 950s
Och nu har stackarn redan klarat av första kraschen. Jobbig start på nya jobbet..

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top