Uppkörning

Tanner1213

Medlem
Gick med
28 May 2019
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha YZF R125 -14
Tja! Jag har en liten fråga. Ni som har tagit kortet, när kunde man tidigast göra det? (A1)

Alltså jag menar att själva risk ettan och risktvåan kommer ut i mars ungefär. Fast när kan man göra uppkörningen? Kan man boka uppkörning i mars? eller april?

Jag undrar då jag vill jättegärna ta kortet innan maj då jag har flera stora kursprov och att jag reser bort i juni.

Tack!
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
I Skåne kan det nog gå att göra uppkörningen i maj, i andra änden av landet kan det nog bli svårt.
 

CooperCorgi

Medlem
Gick med
22 Jan 2016
Ort
Ja
Hoj
MT-09 2021
Tja! Jag har en liten fråga. Ni som har tagit kortet, när kunde man tidigast göra det? (A1)

Alltså jag menar att själva risk ettan och risktvåan kommer ut i mars ungefär. Fast när kan man göra uppkörningen? Kan man boka uppkörning i mars? eller april?

Jag undrar då jag vill jättegärna ta kortet innan maj då jag har flera stora kursprov och att jag reser bort i juni.

Tack!

Jag har inte hittat någon direkt information om vad som gäller bokning av prov. Och jag tog körkortet innan riskutbildningarnas tid. På Trafikverkets hemsida står dock följande att läsa:
"Innan du gör ditt kunskapsprov och körprov för behörighet A1, A2 och A måste du ha gjort båda delarna i den obligatoriska riskutbildningen."
Det säkraste för att få rätt info är väl att ringa Trafikverket på måndag och prata med dom om vad som gäller angående bokning. Eller kontakta din trafikskola.
 

bloom

Guest
Jag va inne varje dag efter årskiftet och kollade när tiderna skulle släppas. bokade nån gång i slutet på februari om ja inte mins fel, fick första tiden på morgonen 2:a maj och va den första som körde upp 2013 i västerås
 

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Är väl så också att körskolorna gärna lägger beslag på de flesta tider överlag och att man som privatperson får fint vänta eller hoppas på att det släpps tider efter hand som de avbokas? Hade jag varit du Tanner så hör av dig till en skola med gott betyg och boka sedan in risk1 och 2 snarast möjligt. Först när det är klart får du göra uppkörningen.
Har bestämt för mig att du får inte ens boka uppkörningen innan det var gjort. Så var det i Skåne iallfall.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top