Vacuumförgasare och luftburk...

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Fuggar fixade! Nu ska det bara monteras, och då är ju såklart förgasargummina för stora. Så, jag behöver ha 4 st ringar svarvade. De ska då träs på existerande rör på toppen för att de större förgasarna ska passa. Inbillar mig att aluminium är fint, som jag sedan sätter fast med någon gänglåsning eller så...
Finns det någon som tycker det är kul att svarva? :) Rimlig ersättning utgår såklart!:tummenupp
Går det inte att ha bra passform, dvs max några hundradelar större än toppen, och sedan såga en slits i dom, så att dom spänns fast av slangklämman som håller gummit? Då slipper du slabba med gänglåsning. För jag tolkar det som att du bara vill ha en distans för att fylla ut diffen i diameter, inte för att bygga på längden också?
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Går det inte att ha bra passform, dvs max några hundradelar större än toppen, och sedan såga en slits i dom, så att dom spänns fast av slangklämman som håller gummit? Då slipper du slabba med gänglåsning. För jag tolkar det som att du bara vill ha en distans för att fylla ut diffen i diameter, inte för att bygga på längden också?

Korrekt tolkning, den ände på 36:ans förgasargummi som vetter mot toppen är 4,5 mm för stor. Längden ska bygger så lite som möjligt, allt ska ju få plats under tanken! :):tummenupp
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Korrekt tolkning, den ände på 36:ans förgasargummi som vetter mot toppen är 4,5 mm för stor. Längden ska bygger så lite som möjligt, allt ska ju få plats under tanken! :):tummenupp
Det blir ju en rätt rejäl kant, det gör nog inga underverk för flödet...

Ett annat alternativ är ju att skaffa en 2mm-gummimatta, och vulka fast ett lager inne i förgasargummina.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top