Johnny Bulls Biker Motorcycle Engineer Leather Boots som vardagsstövel?

elektronikfreak

fd stoner & bootlegger
Gick med
3 Jun 2012
Ort
Borgholm, Öland
Hoj
2001 Yamaha XV535
Tycker att Johnny Bulls Biker Motorcycle Engineer Leather Boots är väldigt snygga så min fråga är vad du tror om dessa som vanliga vardagsstövlar att vandra runt på gator och ute i naturen och storskogen med vintertid? Förutsatt att man smörjer in dom med riktigt läderfett eller liknande.

Här kommer en bild på stövlarna.

Bildlänk

elektronikfreak-johnny-bulls-biker-motorcycle-engineer-leather-b.jpg
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Kommer aldrig gå, det fattas fransar :fakta

Nä men varför skulle det inte fungera? Generellt är väl mc skor lite styvare och hårdare sula än vanliga skor och då mindre sköna att gå i om man ska vara petig. Behöver ju givetvis inte vara så.

Vill du ha dom, köp. det är vad jag hade gjort. Lita på instinkten :fyllisar
 

stevie

Medlem
Gick med
22 Nov 2012
Ort
göteborg
Hoj
2021 Ducati Desert sled
Har ingen aning om kvaliteten på deras kängor, men ett par välgjorda skinnstövlar har ju rent generellt ett ganska brett användningsområde. Men, om dom är stålhättade så tänk på att ha utrymme för ett par hyfsat tjocka yllestrumpor om du skall plumsa omkring i snö i vinterskogarna. Stålhätta är en rätt effektiv köldbrygga. Och, vax är bättre än fett på en läderkänga.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Först och främst så säger mig mina fördomar att de där sulorna ser ut att vara snorhala vintertid.

De engineer boots (inte Johnny Bulls) som jag har promenerat omkring i har inte varit särskilt bra till det. Ja, sulan var ganska styv. Men resten av skon erbjuder inte minsta tillstymmelse till stöd för fot/fotled. Dessutom så satt de ju aldrig riktigt helt 100 bra eftersom de varken gick att snöra åt eller var ens det minsta elastiska.

Att gå från hojen och in på macken för att köpa en glass funkar de bra till. Eller för en pubrunda. Skogspromenader vintertid skulle jag inte ge mig ut på. Eller skogspromenader sommartid.

För intresseklubben så kan jag nämna att Blundstone inte heller än några höjdare vintertid eller i skogen. I allmänhet är det en komfortabel sko som går att gå förhållandevis bekvämt i. Så länge underlaget är ganska jämnt och där inte finns minsta snöflinga (eller för nybonat linoleumgolv heller).
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Riktiga vinter kängor har rågummi sula som inte blir hård när det är kallt utan behåller sin smidighet dessa sulor har mycket bra fäste på is o dyligt pga sin smidighet.

Sedan skall en bra sko/känga/stövel vara av läder som går att smörja in med fett/ minkolja alla skin tar inte in fettet.

Problemet är oftast att det är nästan omöjligt att hitta i butik då ingen av butiks biträden vet ett skit om skor mer an.generellt att man har dom på fötterna.

Cattepillrar har bra tillomed riktigt bra kängor som funkar dom är dyra men man får som oftast vad man betalar för.

Det finns andra märken med:tummenupp
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top