Vad är rätt i tvättstugan?

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Essinge församling
Hoj
BMW
Ditt bostadsbolag bör få en känga då de kopplat in sitt system fel.
Att nån tvättar på din tid skall vara omöjligt, det är en av systemets fördelar.
Din tid började 18:00 och det innebär att föregående tid borde slutat 17:59... och detta skall systemet känna av och tvättmaskinen skall alltså spärras.
Den som tvättar vid halv sex skall alltså INTE kunna starta en tvätt som maskinen vet tar över en halvtimme osv.

Hur du rent praktiskt skulle gjort är att ta ut tvätten och tvätta själv, eller möjligen ringa störningsjouren eller vad ni nu kan tänkas ha så att de får plocka ut tvätten.
Då får hyresgästen lösa ut sin tvätt senare och får därmed en liten lärpeng och lär inte tjuvtvätta fler gånger.
Tack för robust och informativt svar!!
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
I min bostadsrättförening är tvättstugan från 70-talet, och alla kan komma in vid alla tider i tvättstugan.
Gång nummer två var det nå bimbo som snodde min tvättid.
Jag hade inte skitbrått så jag lät hennes maskiner köra klart. När jag sedan stoppade in trynet i torkrummet så var där en massa skit som jag rev ner och lade i en hög på ett bord för att torka min tvätt, och tog sedan med mig nyckeln till torkrummet upp i lägenheten.

När sedan min tid var slut gick jag ner och hängde upp hennes skit och drog upp tiden till max i torken igen.

Men samma dag beställde jag en egen tvättmaskin/torktumlare så jag slipper folk.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
I min bostadsrättförening är tvättstugan från 70-talet, och alla kan komma in vid alla tider i tvättstugan.
Gång nummer två var det nå bimbo som snodde min tvättid.
Jag hade inte skitbrått så jag lät hennes maskiner köra klart. När jag sedan stoppade in trynet i torkrummet så var där en massa skit som jag rev ner och lade i en hög på ett bord för att torka min tvätt, och tog sedan med mig nyckeln till torkrummet upp i lägenheten.

När sedan min tid var slut gick jag ner och hängde upp hennes skit och drog upp tiden till max i torken igen.

Men samma dag beställde jag en egen tvättmaskin/torktumlare så jag slipper folk.

Varför ska svenskarna flytta från landet och bo tillsammans i städer när de flesta ändå inte tål andra människor? :va
 

Slappskinnet

Medlem
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Järfälla
Hoj
Hojlös för tillfället
Att fritt få förfoga över sin bokade tvättid är väl inte att ”hitta på egna tider”?

Jo om man blir grinig över att någon annan tagit tiden när det gått över 30+ min om nu tvättstugan har en sådan regel.
Kommar man då 50 min sent och kastar ut den andras tvätt och hävdar" Jag hade ju bokat"
Då har man hittat på en egen tvättstugetid.

Ordinarie tvätttid tex 16.00-18.00
"Slackerns" påhittade egna tid blir då 16.50-18.00
 

Ivil

In Priest we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Ring en dialogpolis och sätter ner, alla tre, och prata ut om ddetta otroliga snedsteg och kränkningen det innebar för dig.
 

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Essinge församling
Hoj
BMW
Jo om man blir grinig över att någon annan tagit tiden när det gått över 30+ min om nu tvättstugan har en sådan regel.
Kommar man då 50 min sent och kastar ut den andras tvätt och hävdar" Jag hade ju bokat"
Då har man hittat på en egen tvättstugetid.

Ordinarie tvätttid tex 16.00-18.00
"Slackerns" påhittade egna tid blir då 16.50-18.00
Vilka tider/regler som jag har skrivit om i den här tråden tänker du på?

:va
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Varför ska svenskarna flytta från landet och bo tillsammans i städer när de flesta ändå inte tål andra människor? :va

För att det inte finns kommunalt vatten och avlopp på landet? Och alla husen är byggda av trä istället för lite fin betong. Och det är ont om vettiga fiberuppkopplingar.

Men, med det sagt fick jag en snubbe att hoppa bakåt med en rädd uppsyn när jag tröck på hissknappen han stod ivägen för idag. :hihi
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
För att det inte finns kommunalt vatten och avlopp på landet? Och alla husen är byggda av trä istället för lite fin betong. Och det är ont om vettiga fiberuppkopplingar.

Men, med det sagt fick jag en snubbe att hoppa bakåt med en rädd uppsyn när jag tröck på hissknappen han stod ivägen för idag. :hihi

Vi är inte längre ensamma i en stuga i skogen men stadsborna har en egen lite bubbla som ignorerar omgivningen! :tungan
 

Slappskinnet

Medlem
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Järfälla
Hoj
Hojlös för tillfället
Jaha, men ditt ”exempel” saknar ju relevans i den verklighet som beskrivs i trådstarten och i följande inlägg som beskriver den faktiska miljön som tråden handlar om...

:tomten

Jag får erkänna att jag inte läste tråden från början bara rubriken. Ursäkta om det blev lite fel :gnissla
Men kände att jag behövde få ur mig mitt förakt mot slackers:crash
 

SoX

#2752
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Gefle
Hoj
no
Jag har uppdaterat 8st tvättbokningssystem (Aptus) idag, Här fungerar det så att maskinerna stängs inte av, men du kan inte öppna dörren om du inte är bokad. Har du gått över tiden kommer du inte in.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Jag får erkänna att jag inte läste tråden från början bara rubriken. Ursäkta om det blev lite fel :gnissla
Men kände att jag behövde få ur mig mitt förakt mot slackers:crash

Jag kan också hänga på i förakt mot slackers! Och mot de som skär bort kanterna från pizzan innan de äter.
 

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Essinge församling
Hoj
BMW
Jag kan också hänga på i förakt mot slackers!
Somliga skulle mena att det är ett tydligt tecken på bristande duglighet att sitta framför datorn och hänga på ett internetforum på kvällen. Ut och spring! Skriv en bok! Älska med en kvinna (eller man ifall du är lagd åt det hållet)! Bygg ett hus!

:fakta
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top