Sverige idag..

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Fö försökte jag i mitt inlägg #1029 endast lyfta lite tankar och funderingar jag har kring detta, för att kanske kunna diskutera detta på en rationell nivå och se hur andra tänker.

Jag ser ingen vinning att att varken män eller kvinnor vinner statistikligan över vilket kön som begår flest brott avseende våld i nära relation mot det andra könet.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Fö försökte jag i mitt inlägg #1029 endast lyfta lite tankar och funderingar jag har kring detta, för att kanske kunna diskutera detta på en rationell nivå och se hur andra tänker.

Jag ser ingen vinning att att varken män eller kvinnor vinner statistikligan över vilket kön som begår flest brott avseende våld i nära relation mot det andra könet.

Du har helt rätt, för ingen vettig människa förstår hur många olika sorters kön som förekommer idag. :D
 

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Ort
Där det finns en kudde
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Nej inte alls? Komma fram till någon annan slutsats än att antalet anmälningar de facto ser ut som de gör, låter konstigt. Hur tänker du då? Kanske bättre om du slutar tolka så mycket.

Att tolka det någon skriver är en förutsättning för att man inte ska missförstå varandra och anstränga sig att försöka förstå vad den andra skriver, pröva det du också vettja :D

Jaha och vad vill du ha sagt? Är förövaren alltid en man om våldet är mot en kvinna och vise versa eller vad menar du? Det framgår ju inte vilket kön gärningsmannen har. Det är ju anmälda brott varken mer eller mindre och jag har på intet sett förnekat att det skulle vara något fel i siffror över just anmälda brott. Jag funderar snarare på hur det är med mörkertal/anmälningsbelägenhet hos respektive kön?

Just precis det framgår av statistiken om du anstränger att läsa och tolka det som står på BRÅ:s sida som du också har hittat till.

statistik_2.gif

Den har jag läst tidigare, har du läst eller kollar du endast på bilderna?

Detsamma min vän, jag har läst men du verkar inte läst.

Så det finns inte så mycket mer att orda om just detta ämne då statistiken talar för sig själv.
Önskar dig ett Gott Nytt År. :hej
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Just precis det framgår av statistiken om du anstränger att läsa och tolka det som står på BRÅ:s sida som du också har hittat till.

View attachment 452130

Bra. Är det konstigt?
Den texten avseende misstänkta ligger inte till grund för bilden över anmälningar som du postade.
Vad ville du ha sagt med bilden över anmälningar? Jag har ju redan klargjort att du tolkat fel när du tolkar det som jag kommer fram till en annan slutsats än att bilden stämmer.
 
Last edited:

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Eneryda
Hoj
2014 stormtrooper 1000
Du har helt rätt, för ingen vettig människa förstår hur många olika sorters kön som förekommer idag. :D

håller med dig...ingen vettig människa förstår hur många kön som finns idag.
samt ingen vettig människa förstår hur det kan vara så att man kan byta kön varje dag och att könet man är/tillhör är vad man känner för just den dagen..

för en ovettig människa som jag så finns det två (2) st kön.... manligt och kvinnligt...... och det kön man tillhör är det man föddes till......... allt annat är psykisk sjukdom.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Det här har jag missat och vet knappt vad det handlar om. Energiöverenskommelse som spruckit?
https://www.nyteknik.se/energi/ygem...ch-karnkraftskramarna-ar-en-minoritet-6981408

Idag stängde Ringhals 2 och om ett år stänger R1. Båda på närmare 900 MW[SUB]e[/SUB], just nu producerar vi ca 22000 MW. Hur ersätts den kraften?

Vad tänker ni om fortsatta läget på elmarknaden, effekt/kapacitetsbrist för företag som vill etablera osv?
Sydvästlänken?
Framtida elpriser?
Hur mycket intermittent kraft klarar elnätet av?
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det här har jag missat och vet knappt vad det handlar om. Energiöverenskommelse som spruckit?
https://www.nyteknik.se/energi/ygem...ch-karnkraftskramarna-ar-en-minoritet-6981408

Idag stängde Ringhals 2 och om ett år stänger R1. Båda på närmare 900 MW[SUB]e[/SUB], just nu producerar vi ca 22000 MW. Hur ersätts den kraften?

Vad tänker ni om fortsatta läget på elmarknaden, effekt/kapacitetsbrist för företag som vill etablera osv?
Sydvästlänken?
Framtida elpriser?
Hur mycket intermittent kraft klarar elnätet av?

Jag hoppas att någon driftig jäkel spränger några stolpar i stamnätet i höjd med gävle nästa gång det blir kallt.

Stannar lattemaskinerna på södermalm kanske någon inser att det inte spelar någon roll hur mycket solcellerna producerar en högsommardag, vi behöver baskraft 24/7/365 och inte väderberoende hippiekraft.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
"...kan bli lite annorlunda"

Hur då menar de? Har inte alltid hundratals invandrare attackerat svensk polis med bomber? Vidrigt att SVT spelar högerextrema krafter i händerna.
12fe965024fa82e4ef4cbb39d54cb0ae.jpg
f9c857cc354ff656c0452658d2915ffd.jpg


Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

Vrak2005

Z800
Gick med
22 Mar 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Z800 -14
Är det socioekonomiska faktorer som gör att de skjuter raketer på polisen, brandmän och hemtjänst. Om jag hade det dåligt ställt skulle jag inte köpa raketer för mina sista pengar. Vad är det för underliga människor som prioriterar fyrverkerier före mat på bordet.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Vår äldste som som kör bergningsbil meddelade i går att dom inte längre får köra in på kronogarden i Trollhättan ensamma, dom måste har flera poliser med sig då ligisterna har utropat kronogarden som ett eget område med egna lagar.
Så när polisen griper ett par ligister så släpps dessa efter någon timme utan åtgärd. Vår som berättar att om en svensk beter sig på samma sätt blir denna person häktad men inte ligisterna då dessa kan hämnas och skjuta mot polisen.

Är inte detta omvänd rasism??
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Vår äldste som som kör bergningsbil meddelade i går att dom inte längre får köra in på kronogarden i Trollhättan ensamma, dom måste har flera poliser med sig då ligisterna har utropat kronogarden som ett eget område med egna lagar.
Så när polisen griper ett par ligister så släpps dessa efter någon timme utan åtgärd. Vår som berättar att om en svensk beter sig på samma sätt blir denna person häktad men inte ligisterna då dessa kan hämnas och skjuta mot polisen.

Är inte detta omvänd rasism??

Om dom nu anser sig ha belägrat Kronogården så är det väl inte längre polisens problem utan Försvarsmakten bör besvara och ta tillbaka belägrad mark.

Men nu önskedrömmer jag väl för mycket.
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top