Sverige idag..

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Tillämpar vi det här PISA-redovisnings-genidraget på hela samhället löser vi både kriminalitetsproblematiken, kommunernas dåliga finanser och arbetslöshetsstatistiken i ett trollslag!

PISA.JPG
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Tillämpar vi det här PISA-redovisnings-genidraget på hela samhället löser vi både kriminalitetsproblematiken, kommunernas dåliga finanser och arbetslöshetsstatistiken i ett trollslag!

View attachment 451695

Det är nog ett större procenttal som döljs i regeringssammansättningen............... Åsikter före insikter/kunskap :zpy
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Du var snabb med utpekning av de skyldiga. Det finns en svensk misstänkt med kurdiskt ursprung. Det finns att gräva i historien hur han blev svensk dock.

Och kurder kan inte komma från irak menar du?

Och nej jag är inte snabb att berätta det var en av mina muslimska arbetskolegor som kommer från afganistan via iran till fots liftandes o smygandes på lastbilar o tåg till sverige.

Denna mannen är one of kind vi jobbar o åker tillsammans till jobbet ibland har en fantastisk fru som har lagt av sig nikabben för i sverige har inte svenska kvinnor huvudduk o dom anser sig vara svenskar nu mera.

Säger dessa muslimer att det är åt helvete med svensk politik o att svenskar i allmänhet är dumma som inte fattar vad som håller på att ske i sverige.

Sedan är man inte typ rasist för minsta komentar. Du har inte påstått att jag är rasist..

Jag är bara så jäkla trött på sossar och alla andra politiker som sitter o velar att det är så synd om dessa Jävlar som skjuter o mördar.

Tillomed mina muslimska vänner tänker rösta på SD dom säger att det måste hända något fort nu innan det är försent.

Men det är väll fel av mej att skriva.detta med.

Mvh
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Och kurder kan inte komma från irak menar du?

Och nej jag är inte snabb att berätta det var en av mina muslimska arbetskolegor som kommer från afganistan via iran till fots liftandes o smygandes på lastbilar o tåg till sverige.

Denna mannen är one of kind vi jobbar o åker tillsammans till jobbet ibland har en fantastisk fru som har lagt av sig nikabben för i sverige har inte svenska kvinnor huvudduk o dom anser sig vara svenskar nu mera.

Säger dessa muslimer att det är åt helvete med svensk politik o att svenskar i allmänhet är dumma som inte fattar vad som håller på att ske i sverige.

Sedan är man inte typ rasist för minsta komentar. Du har inte påstått att jag är rasist..

Jag är bara så jäkla trött på sossar och alla andra politiker som sitter o velar att det är så synd om dessa Jävlar som skjuter o mördar.

Tillomed mina muslimska vänner tänker rösta på SD dom säger att det måste hända något fort nu innan det är försent.

Men det är väll fel av mej att skriva.detta med.

Mvh

Han är inte dömd än. Tror det är det andersbrink syftar på.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Så nu hyffsar vi till debattnivån här. Det finns Flashback om man vill trolla i migrationsdebatten.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
...och som vägrar inse att det idealistiska pk-spåret med halloumi som glidmedel och Romson & Greta som galjonsfigurer inte funkar utanför tullarna, iaf inte för pragmatiska män.

Det är denna biten som är så inivelvete frustrerande. Man håller en fisförnäm översittarattityd gentemot de som håller skutan upprätt.

Jag gillar listor idag, så nu kör vi:

1. Hade Sverige haft en starkare ekonomi, fokus på relevanta utbildningar, och en öppnare arbetspolitik, så hade vi haft mindre rastlösa människor på glid.
2. Sverige AB’s inkomster kommer ffa ifrån skatter och statliga verksamheter. Lån är inte en inkomst. Detsamma gäller andra stimulerande åtgärder.
3. Ansvaret för förvaltning av inkomster, samt budgetering av utgifter ligger hos regering och riksdag.

Hade detta varit en organisation med ansvar för kassan, så hade man givetvis hållt en mer ödmjuk och tacksam attityd gentemot betalande kunder (i.e. Skattebetalare / nettobidragare). Samtidigt hade man sett över utgifterna och där har man tre områden, varav två val att fokusera på:

1. Effektivisera de områden där utgifter inte tillför något av värde till riket eller dess ”kunder”. Just ”effektivisera” har en negativ klang hos många, då uttrycket ofta associeras med uppsägningar av ”vanligt folk”. Detta skall givetvis undvikas. Målet med effektivisering ska vara att varje individ tillför mer värde, inte att minska kostnader.
2. Här kommer valet när det gäller de som inte bidrar. Man kan a) minska antalet individer i denna grupp genom att försöka flytta dem ifrån riket, eller b) fokusera på att få dessa individer att bli nettobidragare.

A: detta är den enkla lösningen: utvisning av de som inte har medborgarskap, de som begår brott, osv. Vi har hört detta förr, vi hör det nu, och vi vet även att det aldrig kommer att hända.

B: hur får vi då individer som är en kostnad idag att i större utsträckning bli nettobidragare? Det är just denna frågan som det måste fokuseras betydligt mer på. Impotenta initiativ som enbart tillsätts för att förvrida sysselsättningsstatistik hör inte hemma här. Istället skall diskussionen handla om hur vi kan använda tillgänglig arbetskraft till att bringa mer värde ur våra naturtillgångar, hur vi kan aktivt pusha ungdomar mot STEM-utbildningar, osv.

Vi står vid ett viktigt vägval i historien. Vi måste ta ett beslut gällande vilket typ av samhälle vi siktar på. Vill vi vara ledande inom forskning? Vill vi fokusera på service-industrin och ”enkla jobb”? Vill vi kapitalisera våra naturtillgångar i en större utsträckning?

Det är dessa strategiska frågor som borde diskuteras och kommuniceras. Utan en klar strategi blir dialoger om utvisningar, höjda skatter, miljön, osv löjligt taktiska i sin utformning och bidrar inte mer än i ett underhållande syfte.


För övrigt anser jag att varje skattebetalare borde få ett ”tack” från våra politiker. Inte en spottloska i nyllet för att vi bor utanför tullarna och tankar diesel.
 
Last edited:

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
Jag tror inte det finns många kvar i Sverige som vid det här laget verkligen inte insett att den kraftigt accelererande våldsspiralen har sitt ursprung i den okontrollerade invandringen, men man kan förvånas över hur många som låtsas inte se och vurmar för medmänsklighet - gentemot individer som själva saknar empati och skiter lågaktningsfullt i lagar, människors värde och liv.
Den klicken drar oftast fram snuttefilten "rasist" som ett filter mot verkligheten, när ordet är "realist".

Bort med alla kriminella våldsverkare från Sverige. Svenskar som invandrare.
 

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Ja exakt! Varför ska man krångla till det så mycket!
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Vill jag ha reda på nåt så inte kollar jag Aftonbladets skönmålningar. Dom stämmer 0%
Sverige å övriga Europa är ju mm är ju minst rasistiska
Länder närmare ekvatorn är mycket värre. Vakna!
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Är detta tråden för bittra Sverigedemokrater ? :crash
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Är detta tråden för bittra Sverigedemokrater ? :crash
Det är väl i alla fall inte tråden för löjligt-privilegierade-boende-inom-tullarna-i-Stockholm?
Eller någon annan av storstädernas gräddhyllor?

Det är inte utan att entusiasmen och den missriktade välviljan förefaller vara minst omvänt proportionell till närhet och faktisk exponering för de faktiska, praktiska problemen och de som orsakar dem. :va

Ungefär som att förståelsen för landsbygdens problem avtar ju närmare huvudstaden man kommer. :fakta
 
Last edited:

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Det fanns tillräckligt många bittra SDare för att bilda ett nytt parti häromåret, AFS. Även de som styrde när JÅ började tåga med partiet har uttryckt att de blivit en smula urvattnade.
För egen del ser jag dem som en avart på KD. Same shit, different name. Som vanligt så bör man dra öronen åt sig när någon valt att kalla sig "demokrat". Det brukar innefatta en egen tolkning av just demokrati.
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Det fanns tillräckligt många bittra SDare för att bilda ett nytt parti häromåret, AFS. Även de som styrde när JÅ började tåga med partiet har uttryckt att de blivit en smula urvattnade.
För egen del ser jag dem som en avart på KD. Same shit, different name. Som vanligt så bör man dra öronen åt sig när någon valt att kalla sig "demokrat". Det brukar innefatta en egen tolkning av just demokrati.
Så du menar det kanske skulle kunna förklara varför socialdemokraterna är som de är och gör som de gör?
En alldeles egen definition/tolkning av demokrati, tänka sig.
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top