Sverige idag..

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
Sverige idag:

"Bilbränderna i Göteborg: Sex åtalades – bara en ungdom döms
80-tal bilar sattes i brand • 17-åring döms för grov skadegörelse"


Stackars ensamkommande små oskyldiga pojkbarn.
Klart de ska gå fria...för de har det ju så jobbigt så de måste elda bilar för att må bra... *snyft*
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
Gomorrn - Sverige idag:

"En person anhållen efter dödsskjutning i Malmö"
"Övervakningsfilm fångade misshandel av busschaufför"
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Måste ju ha varit en ensamkommande eftersom de står för typ 99,9664% av all brottslighet i Sverige... :brynad

På tal om mitt inlägg ovan. På vilket sätt bidrar detta till debatten? Politrucker hör hemma på Aftonbladet och Familjeliv.

- Invandrare (och deras barn) är överepresenterade i vålds och sexualbrott
- Ca. 35% av de som är frihetsberövade i Sveriges fängelser har utländsk bakgrund
- För vissa brottstyper (sexualbrott) är överrepresentationen stor

Allt detta kan man läsa på SCB och BRÅ. Sannolikheten att en ensamkommande gick på en rundvisning i riksdagen och såg sin chans får nog ses som löjligt låg. Med tanke på vad vapen kostar ett par kvarter därifrån vore det synnerligen korkat...

Motfrågan är alltså om du redan gett upp på att med fakta komma någonvart eller om du likt dina partikollegor har otroligt svårt att acceptera att partiprogrammet och verkligheten inte går ihop?
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y30KWR/man-gripen-for-mordforsok-efter-bildad-mot-idrottshall

En man som är villkorligt frigiven för både mordförsök, misshandel och våldtäkt, rammar en idrottshall med bil, gaspedalen riggad, och brev med Usama Bin Ladens namn, åklagaren bryr sig inte ens om att översätta brevet och släpper tämligen omgående ut honom?!!!

Kan någon förklara poängen med villkorlig frigivning så att jag förstår? Förstår varför han inte är tillbaka i fängelset för att avtjäna resten av sin strafftid bakom galler?

Sen får väl åklagaren påtryckning av friska hjärnor och anhåller honom igen, för att sedan åter frige honom för att bevisen inte är tillräckliga?

Jag fattar ingenting?
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Sverige i dag.

Uddevalla tjejen blev slaktad av en irakisk kille och skyddad av sin irakiske far dom sitter häktade ännu iallafall.

Blir säkert friad pga någon otrolig sak typ normalt heders beteende i deras hemland.

Inbördes kriget i svea rike är snart här:huvet
 
Last edited:

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Sverige i dag.

Uddevalla tjejen blev slaktad av en irakisk kille och skyddad av sin irakiske far dom sitter häktade ännu iallafall.

Blir säkert friad pga någon otrolig sak typ normalt heders beteende i deras hemland.

Inbördes kriget i svea rike är snart här:huvet

Hittas inte resten av kroppen går det inte att fastställa mord. Därmed kan han klara sig undan med brott mot griftefriden. Fin pappa för övrigt som hjälper sin son att dölja ett mord. Fortsätter Sveriges rättsväsende och belöna klantänk och kultur före lagen kommer Svenskar snart bilda sina egna klaner när det gäller rättvisa. Då önskar jag Staten "lycka till" med sitt våldsmonopol.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Du var snabb med utpekning av de skyldiga. Det finns en svensk misstänkt med kurdiskt ursprung. Det finns att gräva i historien hur han blev svensk dock.

Den misstänkte har svenskt medborgarskap, jag tror inte att han ser sig själv som Svensk.
Möjligen kanske Åsa Romson anser han vara svensk ifall han åkt spårvagn.

I övrigt håller jag med dig
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y30KWR/man-gripen-for-mordforsok-efter-bildad-mot-idrottshall

En man som är villkorligt frigiven för både mordförsök, misshandel och våldtäkt, rammar en idrottshall med bil, gaspedalen riggad, och brev med Usama Bin Ladens namn, åklagaren bryr sig inte ens om att översätta brevet och släpper tämligen omgående ut honom?!!!

Kan någon förklara poängen med villkorlig frigivning så att jag förstår? Förstår varför han inte är tillbaka i fängelset för att avtjäna resten av sin strafftid bakom galler?

Sen får väl åklagaren påtryckning av friska hjärnor och anhåller honom igen, för att sedan åter frige honom för att bevisen inte är tillräckliga?

Jag fattar ingenting?

Då är vi två! :tummenupp
Trodde jag läst/förstått fel då jag läste ovan. :3freak
 

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
På tal om mitt inlägg ovan. På vilket sätt bidrar detta till debatten? Politrucker hör hemma på Aftonbladet och Familjeliv.

- Invandrare (och deras barn) är överepresenterade i vålds och sexualbrott
- Ca. 35% av de som är frihetsberövade i Sveriges fängelser har utländsk bakgrund
- För vissa brottstyper (sexualbrott) är överrepresentationen stor

Allt detta kan man läsa på SCB och BRÅ. Sannolikheten att en ensamkommande gick på en rundvisning i riksdagen och såg sin chans får nog ses som löjligt låg. Med tanke på vad vapen kostar ett par kvarter därifrån vore det synnerligen korkat...

Motfrågan är alltså om du redan gett upp på att med fakta komma någonvart eller om du likt dina partikollegor har otroligt svårt att acceptera att partiprogrammet och verkligheten inte går ihop?

Nja 35% har annat än svenskt medborgarskap. Betydligt fler har invandrarbakrund i våra fängelser men de har ”tyvärr fått medborgarskap.
 
Last edited:

Nighttrain

Medlem
Gick med
5 Apr 2019
Ort
Örebro
Hoj
Harley, Ducati, Honda, Yamaha
Idag på min lokala Ica Maxi affär, hamnar bakom en vad jag antar är rumänsk zigenarfamilj, förlåt, eu migrant familj. Kvinnan med blonderat hår och vita mjukisbyxor tar en handfull näve valnötter och mufflar i sig,
”-ursäkta, vad fan gör du?” säger jag.
Kärringen spelar dum -”eyyy, ja smaka om jag köpa”. Pappan och dom stora zigenarbarnen tittar argt på mig, varpå morsan släpar sig tillbaka till naturgodiset o släpper tillbaka resterande nötter från hennes hand.



Tack för att ni valde Sverige.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Måste ju ha varit en ensamkommande eftersom de står för typ 99,9664% av all brottslighet i Sverige... :brynad
Det kan det mycket väl varit, skulle säga att baserat på andel väktare som kommer från utomeuropeiska länder så är sannolikheten ca 50%.
Rensat för socioekonomiska faktorer så är sannolikheten kanske 85-99%, beror lite på vad Jerzy trasslat in sig i just idag, men däromkring landar vi nog.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Apropå väktare, alltså Arlanda, säkerhetskontrollen.

Man blir helt mållös.

Vill man se hur ett samhälle är, besök en flygplats.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

niclas88

Medlem
Gick med
22 Jun 2014
Ort
Järna
Hoj
KTM 990 adv Yamaha XT 600 Yamaha WR250r Yamaha WR400f
Har en bekant som jobbar på Hall. Han säger att ca 85% av dom intagna har utländsk bakgrund!
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top