Sverige idag..

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Äntligen en bra förklaring till varför Sverige har ca 5 ggr så många döda i Covid-19 som sammanlagt i Norge, Danmark och Finland.
Trots mindre befolkning i Sverige än Norge, Danmark och Finland's sammanlagda befolkningen !
Fler Neandertalare har övervintrat i Sverige !
https://www.hbl.fi/artikel/neandertalgener-okar-risken-for-svar-covid/
 
Last edited:

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Vänsterpartiet har kommit med sin skuggbudget. De vill höja skatterna.
Förvånad någon?
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Upp på Pomperipossa-nivåer alltså? :3freak

Var det Vänsterpartiet eller var det ett vänster parti?

https://www.youtube.com/watch?v=wqL_yKabDK8

Nu var Gunnar Sträng som vilken svensk som helst när det gällde att erkänna när det blivit fel. :7peta

-Hoppsan, här har det blivit fel, det måste vi rätta till! :tummenupp
Hur många politiker har sagt det? :D

Däremot...

-Ni gör fel, om vi får makten blir det bättre! :tungan
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Ja, börsen ska inte fyllas på och sedan fördelas rättvist! :tummenupp

Vi ska ha stora klyftor där den som har mest ska behålla mest! :tummenupp

Ja det är precis vad jag skrev, eller...

Jävla entreprenörer som tillverkar produkter och tjänster som folk helt frivilligt köper och som leder till att entreprenören blir rik.

Staten plockar in 2000 miljarder per år i skatt. Hur mycket går åt att hjälpa de behövande? Försörjningsstödtex? Jag gissar på max 1%.

Men visst. Mer våld mot folket är väl inget konstigt, vi verkar ju gilla det.
 
Last edited:

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Ja det är precis vad jag skrev, eller...

Staten plockar in 2000 miljarder per år i skatt. Hur mycket går åt att hjälpa de behövande? Försörjningsstödtex? Jag gissar på max 1%.

Men visst. Mer våld mot folket är väl inget konstigt, vi verkar ju gilla det.

- Vilka som i dagens mjäkSverige räknas som "behövande" vet vi ju redan. Deras härjningar läser man om i tidningarna varje dag.
(även om genomsnittssvensken numer är så avtrubbad att man accepterar mord och våldtäkt som normal vardag)
 
Last edited:

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Ja det är precis vad jag skrev, eller...

Staten plockar in 2000 miljarder per år i skatt. Hur mycket går åt att hjälpa de behövande? Försörjningsstödtex? Jag gissar på max 1%.

Men visst. Mer våld mot folket är väl inget konstigt, vi verkar ju gilla det.

F,låt att jag bråkar med dig... :rodnar

Men några procent har väl gått till de behövande för Nya Karolinska! :tummenupp
http://www.vadkostarnks.nu/

:krama
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Ja, börsen ska inte fyllas på och sedan fördelas rättvist! :tummenupp

Vi ska ha stora klyftor där den som har mest ska behålla mest! :tummenupp

Man kan ju givetvis ha olika politiska ståndpunkter. Men om ett land (Sverige) tar ut en väldigt hög skatt, samtidigt som det medborgarna får tillbaka sjunker i internationell ranking - jämfört med länder som har lägre skattetryck. Är då lösningen att ta ut mer skatt? Jag börjar tro att du är statsanställd :7peta

I ett näringsliv (som inte har en bottenlös kassa att ösa ur) så är det sällan framgångsrikt att ta mer betalt för sin vara när kunderna enkelt kan se att bättre tjänster från konkurrenterna är billigare.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Man kan ju givetvis ha olika politiska ståndpunkter. Men om ett land (Sverige) tar ut en väldigt hög skatt, samtidigt som det medborgarna får tillbaka sjunker i internationell ranking - jämfört med länder som har lägre skattetryck. Är då lösningen att ta ut mer skatt? Jag börjar tro att du är statsanställd :7peta

I ett näringsliv (som inte har en bottenlös kassa att ösa ur) så är det sällan framgångsrikt att ta mer betalt för sin vara när kunderna enkelt kan se att bättre tjänster från konkurrenterna är billigare.

Jag älskar förutfattade meningar! :tummenupp

Underbart när världen är svart eller vit! :tummenupp

Privatiseringen av Bilprovningen har ju visat att konkurrenterna är både bättre och billigare! :tummenupp
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Vänsterpartiet har kommit med sin skuggbudget. De vill höja skatterna.
Förvånad någon?
Moderaterna har kommit med en skuggbudget. De vill sänka skatterna.
Förvånad någon?

Skönt att det fortfarande finns två som håller fast vid sina ideal, till skillnad från de könlösa vända kappan efter vinden januariavtalspartierna...
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Jag älskar förutfattade meningar! :tummenupp

Underbart när världen är svart eller vit! :tummenupp

Privatiseringen av Bilprovningen har ju visat att konkurrenterna är både bättre och billigare! :tummenupp


Bra inlägg. Full av insinuerande påhopp men absolut inga svar. Min fördomar är nu stärkta :D

Jag skrev INTE att allt skulle privatiseras och jag tror inte det är vägen att gå. Men läcker man pengar som ett såll är det oftast bättre att laga hålen än att hälla på mer pengar...
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Skönt att det fortfarande finns två som håller fast vid sina ideal, till skillnad från de könlösa vända kappan efter vinden januariavtalspartierna...

F,låt jag tyckte det var kul att skriva samma sak fast ändå inte... ;)

Bra inlägg. Full av insinuerande påhopp men absolut inga svar. Min fördomar är nu stärkta :D

Jag skrev INTE att allt skulle privatiseras och jag tror inte det är vägen att gå. Men läcker man pengar som ett såll är det oftast bättre att laga hålen än att hälla på mer pengar...

F,låt, skulle lagt till en ;) och kanske en :kiss för det var inte :smasha som menades. :D
Fördomar är till för att stärkas! :tummenupp:tungan

Vad gäller privatiseringar så gillar jag inte när det är ideologiska argument istället för fakta. Varken från höger eller vänster. Ju större skygglappar desto värre, både från höger och vänster och allt där emellan... :(

Det ska vara lagom... ;)

https://www.youtube.com/watch?v=_76uHtxLlM4
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Försvarsadvokater finns det pengar till ! Åklagarmyndigheten finns det inte pengar till.
Egentligen är det ganska logiskt. Statsfinansiellt och imagemässigt.
Ju färre som döms, dessto lägre blir brottsligheten i Sverige och dessto mer kan vi spara in på Kriminalvården.
https://samnytt.se/kostnaderna-for-...verstiger-nu-hela-aklagarmyndighetens-budget/

Därför är det här också ett steg i rätt riktning. Både imagemässigt och ekonomiskt.
https://samnytt.se/polisen-avkriminaliserar-inbrott-i-fritidshus-resurserna-racker-inte/
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top