Sverige idag..

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Tja är man öppet homosexuell och mörkhyad så är den personen nästan garanterad en anställning, det går bra att vara halgalen halvt sexdåre från Karlstad också.

Men jag kan ju missuppfattat alltihopa trots jag lyssnar 5-8 Timmar på radio varje dag.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Torehammar är väl från Kristinehamn och Hellqvist från Grums?
Vadvetväljag som lyssnar på P1...
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Helt underbart att de väljer bort Stockholmare och annat löst folk, jag ser inte problemet?

En del av dem gillar jag faktiskt... :rodnar
Den här favoritartisten som bor på Östermalmsgatan vill inte jag välja bort! :kär
https://www.merinfo.se/person/Stockholm/Maria-Magdalena-Filipsson-1966/bpduf-2f8ax


Tja är man öppet homosexuell och mörkhyad så är den personen nästan garanterad en anställning, det går bra att vara halvgalen halvt sexdåre från Karlstad också.

Men jag kan ju missuppfattat alltihopa trots jag lyssnar 5-8 Timmar på radio varje dag.

Jag har letat på sidan som länkas ofta till här, dagensnyheter fast inte i den ordföljden, och där hittar jag inga öppet homosexuella eller mörkhyade. Möjligtvis halvgalen men så grundligt har jag inte läst...

Torehammar är väl från Kristinehamn och Hellqvist från Grums?
Vadvetväljag som lyssnar på P1...

Gillar också P1! :tummenupp
Varje söndag kan man höra ett sammandrag av veckans politiska händelser
Vänstern och Moderaterna ska ju samarbeta så har Vänsterpartiet blivit höger eller Moderaterna vänster? :va :D
Gå in vid 6.26 för inslaget om sänkta arbetsgivaravgifter. :)
"Släpp loss din vänster"
https://sverigesradio.se/avsnitt/1573412
 
Last edited:

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
- Håll undan nu Brooklyn, när de stackars socioekonomiskt drabbade sakta tar över Sveriges ekonomi på både höger- o vänsterkanten ; )
Det sjuka med den nya vänstern, som Brooklyn uppenbart tillhör, är att den förnekar att den är vänster. Ett bra exempel är att man tror att om man gillar RUT samtidigt som man röstar för kravlös massinvandring så kan man inte vara vänster, självklart är man det men man har inte kognitiv förmåga att se bortom 80-talets konfliktlinjer.

Det är ytterst få i vänstern som erkänner att de är vänster, det är bara att kolla vad folk propagerar och röstar för så vet man.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Tja, det är inte helt enkelt, som någon skrev, att veta vad som är vad längre. :va
Sossarna är ju mer höger än M i vissa frågor nuförtiden.
L och C stöttar S,MP i en del vänsterfrågor och V gör gemensam sak med SD.
Varav det sista ovan väl är det enda ljuset.
Helt rätt att diskutera sakfrågor istället för att sätta stämplar på varandra.
Gäller såväl i riksdagen som här på SH för övrigt. :)
 

Raderad medlem 51742

Guest
Nog för att sakfrågor spelar en helt central och viktig roll i politiken, men när det saknas en tydlig ideologisk kompassriktning byggd på en tidsenlig och sammanhängande samhällsanalys då blir det som... Folkpartiet (av någon oklar anledning kallar de sig Liberalerna) och mycket av det vi sett i politiken i stort de senaste åren. Då reduceras politiken till dels sakpolitiska utspel i den fråga som för dagen bedöms gynnsam i opinionen och förpackat av PR-byråer, dels spelteori och interna stridigheter.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Stämpeln är relevant i en mån att man inte vet exakt var ett parti står i exakt alla sakfrågor(hur många finns det?) och då ger det en bild av var ett parti står generellt. Sakpolitiska frågor är delmängder av helheten där inte en sakpolitisk fråga avgör höger/vänster.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Stämpeln är relevant i en mån att man inte vet exakt var ett parti står i exakt alla sakfrågor(hur många finns det?) och då ger det en bild av var ett parti står generellt. Sakpolitiska frågor är delmängder av helheten där inte en sakpolitisk fråga avgör höger/vänster.

Fast generaliseringar funkar dåligt när partier inte arbetar efter sina partiprogram utan bara gör det de tror ger bäst opinionssiffror.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Det jag menar, och tycker, är att en fråga/förslag är bra eller dålig på egna grunder inte pga från vilket parti den presenterades.
Det har blivit lite identitetspolitik kring hela riksdagen.
Det är VEM som presenterar ett förslag som avgör om det är bra eller dåligt inte VAD förslaget faktiskt innehåller.
Så att V och SD röstar lika i frågor där de tycker lika är ett sundhetstecken.
Att S;MP och C;L röstar lika i frågor där de tycker olika är fel iaf i mina ögon.
Det är då vi får en JÖK-budget för alla, eller som Henrik Jönsson kallar den: "SCHRÖDINGERS BUDGET" :)
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Det jag menar, och tycker, är att en fråga/förslag är bra eller dålig på egna grunder inte pga från vilket parti den presenterades.
Det har blivit lite identitetspolitik kring hela riksdagen.
Det är VEM som presenterar ett förslag som avgör om det är bra eller dåligt inte VAD förslaget faktiskt innehåller.
Så att V och SD röstar lika i frågor där de tycker lika är ett sundhetstecken.
Att S;MP och C;L röstar lika i frågor där de tycker olika är fel iaf i mina ögon.
Det är då vi får en JÖK-budget för alla, eller som Henrik Jönsson kallar den: "SCHRÖDINGERS BUDGET" :)

Ja det är någon form av kognitiv dissonans eller något liknande.

Typ som när de högst skrikande antirasisterna är de enda som ser något rasistiskt i Pippi Långstrump, Tintin, Uncle Ben, Nogger Black osv. Om det är dom som ser rasismen i allt detta, vilka är det då egentligen som är rasister, som bryr sig om ras och etnicitet och som värderar utifrån det?

Om man inte är rasist så skiter man väl i om det är en svart man på ett rispaket eller inte, då bryr man sig inte om hudfärg.
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Sen tar vi en titt på SWL sydvästlänken som var budgeterad till ca 6.8 miljarder och skulle ha tagits i drift för flera år sedan. De har grävt upp och gjort om varenda skarv på de 4 likströmskablarna mellan Barkeryd och Lyby
Det beslutades om byggnation 2005.
Första spadtaget togs 2012.
Den skulle varit i drift för ett halvt decennium sen: https://www.svk.se/natutveckling/tr...ydvastlanken/byggnation/justering-av-tidplan/
Nu framskjutet ytterligare (för, vad blir det nu,18:e gången?!): https://www.svk.se/natutveckling/transmissionsnatsprojekt/sydvastlanken/ :huvet
Ska vi då räkna med att den här nya "lösningen" som tas fram av SvK är på plats 2035? :va
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top