Sverige idag..

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
BRY, Barns Rättsskydd, har en teori om att det finns ett pedofilnätverk i det svenska rättssystemet. Det här fallet visar att det kanske stämmer. Några i Hovrätten tycks tycka om pedofiler.

https://www.expressen.se/nyheter/mamma-forlorade-tvist-kidnappade-sin-8-aring/

Våra domstolar tycks gilla kriminella av alla det slag men den där artikeln i Expressen är ju ytterst tveksam.

En mamma som anklagar pappan för flertal sexuella övergrepp men inget tyder på att dessa övergrepp kunnat styrkas på något sätt utöver mammans ord.
Att det sker en eller rent av två gånger utan att man får bevis kan jag köpa men skulle jag misstänka sexuella övergrepp på mitt barn så kan jag lova dig att det inte skulle bli fem anmälningar utan att jag lyckats ta fram bevis.

Så tillkommer konspirationsteorier om pedofilnätverk, sen kringgår mamman lagen och får stöd av en psykolog som inte hört pappans version.

Man undrar om psykologen eller journalisten ens läst förundersökningar och tingsrättsdomar eller om dom bara lyssnat på mamman?
Min magkänsla är i alla fall att hovrätten baserat sina beslut på fakta och men psykolog och journalisten har bara information från en manipulativ mamma.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Plötsligt händer det.
a23534fb3e5dea58dfe2c1b3aacb0944.jpg


Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Våra domstolar tycks gilla kriminella av alla det slag men den där artikeln i Expressen är ju ytterst tveksam.

En mamma som anklagar pappan för flertal sexuella övergrepp men inget tyder på att dessa övergrepp kunnat styrkas på något sätt utöver mammans ord.
Att det sker en eller rent av två gånger utan att man får bevis kan jag köpa men skulle jag misstänka sexuella övergrepp på mitt barn så kan jag lova dig att det inte skulle bli fem anmälningar utan att jag lyckats ta fram bevis.

Så tillkommer konspirationsteorier om pedofilnätverk, sen kringgår mamman lagen och får stöd av en psykolog som inte hört pappans version.

Man undrar om psykologen eller journalisten ens läst förundersökningar och tingsrättsdomar eller om dom bara lyssnat på mamman?
Min magkänsla är i alla fall att hovrätten baserat sina beslut på fakta och men psykolog och journalisten har bara information från en manipulativ mamma.


Jag har inga åsikter om ovanstående. Vet för lite.
Men vad jag minns av det här fallet
https://www.svd.se/i-orebro-har-ingen-glomt-overgreppen
var att det lämnats in två anmälningar till Örebro Polisen från

Dels från de två barnens biologiska far (barnen i familjen)
som utsattes för övergrepp av styvpappan. "Örebropedofilen"
Dels hade det kommit in en anonym anmälan (säkrast med tanke på risken dömas för förtal :D)

Barnens biologiska far hade också anmält familjen flera gånger till de sociala myndigheterna i Örebro.

Varken Polisen i Örebro eller de sociala myndigheterna i Örebro hittade några problem hos familjen.

Det hela avslöjades av Polis som spanade på internet.

Örebropedofilen hade dels utsatt sina egna barn för övergrepp, dels barnen på dagis där han jobbade.

Mycket intressant tycker jag är att av de som jag minns totalt 13 barn som det fanns filmade övergrepp på.
Var det ETT barn som vid samtal/förhör bekräftade vad utredarna redan visste genom de sett filmerna.
Som jag uppfattar det så starkt är Tabut mot sex / vissa typer av händelser redan hos små barn.
 
Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Att tvingas till indoktrinering görs bra redan idag via skolplikten.

Om vi lägger aktivismen åt sidan, varför ska det vara tvingande och inte frivilligt med en tydlig premiss?
Den här kursen får du möjlighet att gå. Om du inte gör det får du dock vända hem. Klart slut!
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Att tvingas till indoktrinering görs bra redan idag via skolplikten.

Om vi lägger aktivismen åt sidan, varför ska det vara tvingande och inte frivilligt med en tydlig premiss?
Den här kursen får du möjlighet att gå. Om du inte gör det får du dock vända hem. Klart slut!

För att åtnjuta rättigheter behöver du vidta skyldigheter?

Hur i faaaaaan kan det vara svårt att ta till?

Vill du ha något får du ge något.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Ja, det behövs ju tydligen utbildning, tex att i Sverige är inte en ensam utan burqa kvinna en hora och lovligt byte för våldtäkt bara för att hon inte är ledsagad av sina bröder.

Får och getter i en hage ingår inte i allemansrätten, varken för personliga lustar eller att ta hem till matbordet.

osv
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det gäller att hänga med i svängarna om man ska få forskningsanslag

2018 Jerzy Sarnecki
Citat: "Fängelsets avskräckande effekter är små” Uppdaterad 6 mars 2020Publicerad 24 maj 2018
Vill man förebygga och minska brottsligheten och därmed antalet brottsoffer är det främst åtgärder inom andra områden än straffrätten som ger effekter”, skriver Felipe Estrada, Janne Flyghed, Anders Nilsson, Tove Pettersson, Jerzy Sarnecki och Henrik Tham. slut citat
https://www.svt.se/opinion/fangelsets-avskrackande-effekter-ar-sma



2020 Jerzy Sarnecki
Citat: Inlåsning minskar brottsligheten
Av Jerzy Sarnecki • 16 september 2020 slut citat
https://kvartal.se/artiklar/inlasning-minskar-brottsligheten/

Egentligen är ju båda påståendena helt korrekta.
Brottsligheten minskar inte pga straff.
När andra klaner skjuter konkurrenter så är cell i svenskt fängelse bättre än kista på begravningsplatsen.

Inlåsning minskar ju möjligheterna skjuta konkurrenter.
 
Last edited:

Raderad medlem 51742

Guest
Upprop mot rasism på SR efter BLM-bevakningen
https://www.journalisten.se/nyheter/upprop-mot-rasism-pa-sr-efter-blm-bevakningen


Sitter rasister på SR, så se nu för fan till att sluta dela artiklar från denna rasistiska hatsajt! :tungan ;)

Hmm... antar att de nu kommer ta mångfaldsarbetet på så stort allvar att vi framöver kommer få se journalister med näringslivsbakgrund rapportera om skattefrågor och människor med motorintresse rapportera om miljöpolitik?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top