Sverige idag..

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Bara för att man är gift med en kusin behöver inte hela släkten åka med.
Skulle säga att det blir för dyrt även om du lägger upp det så, möjligen en weekend i lågsäsong med en imaginär vän, och sådana finns det gott om föreställer jag mig.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
https://www.tui.se/resa/spanien/mallorca/alcudia/

Första träffen på Google. 2998:-/pers. 4 pers klarar sig alltså under 12.000 för en vecka. Det var ju bara ett exempel, som Helge sade.

Poängen är att man skall inte ringakta även små skattesänkningar. Dessutom blir det mer nästföljande år.

Apropå verklighetsförankring. Dricker man så mycket alkohol att en vecka på Mallis kostar 120.000 bör man nog inte surfa på nätet alltför mycket...
 

Jonte H

MEDLEM
Gick med
22 Mar 2019
Ort
Hbg
Hoj
VFR800X 2017
https://www.tui.se/resa/spanien/mallorca/alcudia/

Första träffen på Google. 2998:-/pers. 4 pers klarar sig alltså under 12.000 för en vecka. Det var ju bara ett exempel, som Helge sade.

Poängen är att man skall inte ringakta även små skattesänkningar. Dessutom blir det mer nästföljande år.

Apropå verklighetsförankring. Dricker man så mycket alkohol att en vecka på Mallis kostar 120.000 bör man nog inte surfa på nätet alltför mycket...

Dom människorna du syftar på har varken intresse av att bygga upp sin ekonomi eller åka till Mallorca. När dom har fått in några extra kronor på kontot så spenderar dom det på ännu fler cigaretter eller energidrycker, eller en avbetalning på en ny telefon. Din tanke är god, men att spara i 4 år funkar inte för vissa..
 
Last edited:

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Dom människorna du syftar på har varken intresse av att bygga upp sin ekonomi eller åka till Mallorca. När dom har fått in några extra kronor på kontot så spenderar dom det på ännu fler cigaretter eller energidrycker, eller en avbetalning på en ny telefon. Din tanke är god, men att spara i 4 år funkar inte för vissa..

Tja, då kommer nästan allting tillbaka i punktskatter + moms... :fakta
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
https://www.tui.se/resa/spanien/mallorca/alcudia/

Första träffen på Google. 2998:-/pers. 4 pers klarar sig alltså under 12.000 för en vecka. Det var ju bara ett exempel, som Helge sade.

Poängen är att man skall inte ringakta även små skattesänkningar. Dessutom blir det mer nästföljande år.

Apropå verklighetsförankring. Dricker man så mycket alkohol att en vecka på Mallis kostar 120.000 bör man nog inte surfa på nätet alltför mycket...

Ja, då har de ett hotell. Nu ska de bara dit och hem. För det tillkommer när du granskar, likaså transfer, bagage, mat (för inget självhushåll) och vips så är du uppe i 15k/pers...
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
https://www.tui.se/resa/spanien/mallorca/alcudia/

Första träffen på Google. 2998:-/pers. 4 pers klarar sig alltså under 12.000 för en vecka. Det var ju bara ett exempel, som Helge sade.

Poängen är att man skall inte ringakta även små skattesänkningar. Dessutom blir det mer nästföljande år.

Apropå verklighetsförankring. Dricker man så mycket alkohol att en vecka på Mallis kostar 120.000 bör man nog inte surfa på nätet alltför mycket...


Eventuella dagsutflykter kan man förstås skippa och ligga gratis på stranden och så kan dom ju ta med sig trangiaköket och koka sina egna nudlar till lunch och middag.

Trist bara när barnen vill ha glass och pappa en öl... fast pappa brukar på nåt underligt sätt förstås alltid ha råd till sin öl och cig.
 
Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Men alltså... någon måste ju bli skjuten för att vi ska få ta helg, så är spelreglerna...
Han ska bara vara glad att det blev i benet och inte i skallen. Nu får han uppleva världsbäst sjukvård dessutom, man blir nästan lite avundsjuk.

:7peta
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Första träffen på Google. 2998:-/pers. 4 pers klarar sig alltså under 12.000 för en vecka.

Jag spenderar runt hundra dagar per år i det spanska landet. Eftersom jag är ett tvättäkta miljösvin så tar jag mig normalt dit med flyg från Arlanda. Jag har därför en lustig känsla av att just den delen av resebudgeten inte är den största delen, för de allra flesta svenskar...

Inte ens morgonflyget till Malaga kan beskyllas för att vara IOGT’s väckelsemöte...Snarare så att man kan undra om det är olagligt att lämna Sverige nykter...?
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Absolut, men förvånande att du tycker det, samt sprider. Vad kommer härnäst, Hanif Bali och Jens Ganman?

Just det, välkommen ut.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
Det är skillnad på hur Bali och Zafar uttrycker sig. Den senare har dessutom gjort något för att förbättra integrationen till skillnad från gaphalsen.

Jag har aldrig påstått att det inte finns problem i Sverige.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det är skillnad på hur Bali och Zafar uttrycker sig. Den senare har dessutom gjort något för att förbättra integrationen till skillnad från gaphalsen.

Jag har aldrig påstått att det inte finns problem i Sverige.
Ja, men de tillhör samma falang och verkar i det mesta ha liknande åsikter.
Skönt du svängt, välkommen som sagt.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

Bennybira

Medlem
Gick med
17 Jul 2015
Ort
Hemma
Hoj
Japan
medborgargarde står redo

Som segway. Tror någon här att sådant hade kunnat uppkomma här?
Alltså bland vanliga knegare. Eller det är folk i samhällets periferi som bildar / ingår i grupperingar som skulle kunna agera som du skrivit ovan?

Jag har ju jäkla svårt att se medborgargarden så stora / vanliga att de inte åkt på rejält med polisengagemang och arga åklagare ganska bums.
 

Vrak2005

Z800
Gick med
22 Mar 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Z800 -14
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top