Sverige idag..

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Kåkjävul
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Hittills i år har över 60 000 kommit, och det trots Coronan. Samtidigt bedyras det att vi nu har en låg invandring. Och till detta ska sedan räknas de anhöriga som löpande kommer. Allt detta trots att vård, polis, skola och kriminalvård går på knäna. Det är alltså frågan om rena lögner från de styrande, och vi skiljer oss markant från våra nordiska grannländer i alla avseenden.

Vi tar alltså emot en småstad om året, och eftersom resurser saknas kan man ju anta att en stor del av dessa hitresta med tiden blir kriminella i någon form, vidare så sker löpande en islamisering som kommer att smyga inpå oss, steg för steg, vilket kommer att inskränka våra rättigheter och skilja oss ännu mer från våra grannländer. Men detta bör röstberättigade redan känna till, och ska man vara krass så är ju det vi i dag ser endast resultatet av hur röster lagts under åren. Hade jag skrivit detta 2008 hade invändningarna haglat mot dessa farhågor, men idag måste man väl nästan vara blind för att inte inse att det är åt detta håll det nu lutar. Men det intressanta är ju egentligen att människan, till skillnad från djuren har begåvats med en förmåga att kunna tänka sig en konsekvens utan att behöva uppleva den. Vi kan ju tex räkna ut att om man lägger handen på en het spisplatta så blir det en obehaglig konsekvens. Djur bränner sig och lär sig på detta vis. Tyvärr verkar svensken inte begåvats med denna förmåga, varför vi först nu i elfte timmen ser ett uppvaknande på många håll. Om det är för sent återstår att se, jag antar att nästa val blir ett sista avgörande steg i frågan, om det ska lösas med fredliga medel.

Som du skrev så har folk till stor del blivit förda bakom ljuset, men då bör man ju inte gå och rösta på samma partier igen, vilket jag tyvärr tror att många gör. Detta såg vi ju i valet för 2 år sedan. Man kan som väljare alltså inte bara skylla på korrupta politiker om man varit del i att ge dem makten att missbruka. Det rikliga brunsmetandet har åtminstone fört det goda med sig att ingen påläst människa längre bryr sig om det, det har gått inflation i det. Verkligheten har redan visat att det inte är annat än ett desperat sätt att vinna lite respit för att köra den globalistiska agendan vidare lite till så att ytterligare några 60 000-tal ska få komma in. Men nu när konsekvenserna löpande gör sig påminda blir det svårare och svårare att hålla denna smutsiga fana över knähöjd. Tyvärr saknar Sverige författningsdomstol, men denna brist bör och kommer nog att rättas till när dammet en gång lägger sig, om vi ännu då är ett civiliserat samhälle. Ingen är betjänt av denna utveckling. Varken det svenska folket, kommande generationer, eller de som en gång flytt hit med ärliga avsikter från religiöst förtryck. Men för att stävja utvecklingen måste man först vakna och inse problemen. Fram till nu har allt för många blundat för detta, likt en alkoholist i förnekelse.
 

Raderad medlem 51742

Guest
Du har en del poänger, Ziip59, men samtidigt blir det en väldigt enögd förklaringsmodell där SD blir martyrerna och om bara alla hade röstat på SD hade vi inte haft problemen vi nu ser. På sätt och vis kanske rätt, men också väldigt förenklat. Det blir en bekväm position att argumentera ifrån, som jag menar utelämnar själva grundproblemet till varför etablerade partier och samhället i övrigt agerat som de gjort, så jag skulle vilja bidra med några fler perspektiv på det hela.

SD menar jag har blivit framgångsrika till stor del därför att etablerade partier och samhället i stort ignorerat de problem som människor i allt högre grad börjat se med sina egna ögon. Den fråga jag tycker man skall ställa sig då är VARFÖR det inte har gått att tala om problemen. Det är förstås en fråga med många svar, men jag vill lyfta fram EN faktor som jag tror haft stor betydelse för varför vi fått ett allt mer polariserat debattklimat med politiska låsningar som följd, tills dess att problemen nu blivit så allvarliga att det blir omöjligt att ignorera dem.

Denna faktor är framväxten av en radikal och aktivistisk identitetspolitisk ideologi på vänsterkanten som har tagit sig in i såväl politik som media, utbildning, myndigheter och andra samhällsinstitutioner. I en vänster som famlat efter en riktning när man lämnat klasspolitiken och inte längre har några svar på samhällsproblemen har denna ideologi kunnat växa, samtidigt som övriga partier, även de borgerliga, låtit identitetspolitiken styra problemformuleringen. Troligen pga. att de identitetspolitiska idéerna fått så stor spridning i samhällsinstitutionerna, att den typiska svenska konformismen gör att det är obekvämt att ha en avvikande uppfattning från majoriteten och att det blivit brist på egna idéer när de gamla tidigare samhällsanalyserna blivit obsoleta.

Poängen är att för den identitetspolitiska och radikala aktivismen är SD den perfekta fienden som ger dem näring. Genom SD:s bakgrund har identitetsaktivisterna kunnat måla upp en bild av fienden som motsatsen till dem själva. Nazism och rasism blir den halmgubbe och politiska motpol som motiverar deras egen existens på den "goda sidan", men hela resonemanget bygger på grundantagandet att gruppidentitet (vare sig det handlar om etniskt ursprung, kön, sexuell läggning eller någon annan grupp man anser förtryckt) skall vara utgångspunkten för diskussionen. Eftersom detta är deras utgångspunkt spelar det ingen roll vad SD säger eller tycker i sak utan de kan effektivt utmålas som en fiende och man kan använda en taktik där allt och alla som på något sätt närmar sig SD, i sak eller person, kan brunsmetas och brännmärkas. Sakargument fungerar inte eftersom hela ideologin bygger på att det inte finns någon sanning utan enbart maktkamp med förtryckt och förtryckare.

Eftersom de identitetspolitiska tankarna fått så stor spridning och legitimitet i samhället blir detta effektivt. De övriga partierna har antingen låtit sig förföras av tankarna eller står handfallna i hur de skall bemöta en motståndare som struntar i alla debattregler, ignorerar sakargument och använder härskartekniker och andra maktspel för att få dem ur balans. Detta fenomen ser vi exempelvis hos L och C som fått sådan beröringsskräck med SD att Stefan Löfvén effektivt kan göra dem till brickor i sitt eget spel som går ut på att splittra Alliansen.

Därför handlar inte frågan om huruvida SD haft rätt eller fel, utan om hur identitetspolitiken slagit rot och kunnat använda SD som sitt perfekta verktyg för att själva växa och dupera övriga partier och samhällsinstitutioner.

Fenomenet är inte unikt för Sverige - räcker att titta på USA, även om det finns en del viktiga skillnader. Men för att förstå varför vi i Sverige utmärker oss kan det vara intressant att titta på våra grannländer som t ex Norge och Danmark. Dels skulle jag tro att identitetspolitiken har slagit starkare rot i Sverige än där, vilket är en hel diskussion i sig, men vi ser också hur de partier som drivit en liknande linje som SD inte har stigmatiserats i samma grad och där samhällsdebatten inte alls tycks ha blivit lika polariserad. Där skulle jag tro att det har betydelse att dessa partier inte haft samma typ av bakgrund som SD och därför inte blivit lika tacksamma motståndare för identitetsvänstern.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Det har inte kommit 60000 flyktingar i år, det kommer för närvarande runt 20000 om året. Sen tillkommer andra invandrare tex sådana som kommer hit för att de har en kompetens som efterfrågas.
Och bland dessa kan man ta hänsyn till att folk även emigrerar från landet.

Det är inte dessa bildade människor som står för problemen.


EDIT:
Under årets första halvår har 7 051 sökt asyl i Sverige.

Under första halvåret har det 36 058 invandrat, och 21 289 har utvandrat, alltså netto ca 15000.

Och där är alltså inkluderat hemvändande svenskar, ingenjörer som efterfrågas av våra företag, svenskar som tar hit sina partners, osv.

https://www.scb.se/hitta-statistik/...statistik--riket/antal-asylsokande-per-manad/

https://www.scb.se/hitta-statistik/...ng-forsta-halvaret-2020-preliminar-statistik/


https://www.scb.se/hitta-statistik/...ng-forsta-halvaret-2020-preliminar-statistik/

Det är helt enkelt så att problemet kom 2015 och är kvar som en stor cancerböld. Sen är det ju klart att när bägaren redan är full så underlättare det förstås inte att det tillkommer ytterligare några varje år nu.
 
Last edited:

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Kåkjävul
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Du har en del poänger, Ziip59, men samtidigt blir det en väldigt enögd förklaringsmodell där SD blir martyrerna och om bara alla hade röstat på SD hade vi inte haft problemen vi nu ser. På sätt och vis kanske rätt, men också väldigt förenklat. Det blir en bekväm position att argumentera ifrån, som jag menar utelämnar själva grundproblemet till varför etablerade partier och samhället i övrigt agerat som de gjort, så jag skulle vilja bidra med några fler perspektiv på det hela.

SD menar jag har blivit framgångsrika till stor del därför att etablerade partier och samhället i stort ignorerat de problem som människor i allt högre grad börjat se med sina egna ögon. Den fråga jag tycker man skall ställa sig då är VARFÖR det inte har gått att tala om problemen. Det är förstås en fråga med många svar, men jag vill lyfta fram EN faktor som jag tror haft stor betydelse för varför vi fått ett allt mer polariserat debattklimat med politiska låsningar som följd, tills dess att problemen nu blivit så allvarliga att det blir omöjligt att ignorera dem.

Denna faktor är framväxten av en radikal och aktivistisk identitetspolitisk ideologi på vänsterkanten som har tagit sig in i såväl politik som media, utbildning, myndigheter och andra samhällsinstitutioner. I en vänster som famlat efter en riktning när man lämnat klasspolitiken och inte längre har några svar på samhällsproblemen har denna ideologi kunnat växa, samtidigt som övriga partier, även de borgerliga, låtit identitetspolitiken styra problemformuleringen. Troligen pga. att de identitetspolitiska idéerna fått så stor spridning i samhällsinstitutionerna, att den typiska svenska konformismen gör att det är obekvämt att ha en avvikande uppfattning från majoriteten och att det blivit brist på egna idéer när de gamla tidigare samhällsanalyserna blivit obsoleta.

Poängen är att för den identitetspolitiska och radikala aktivismen är SD den perfekta fienden som ger dem näring. Genom SD:s bakgrund har identitetsaktivisterna kunnat måla upp en bild av fienden som motsatsen till dem själva. Nazism och rasism blir den halmgubbe och politiska motpol som motiverar deras egen existens på den "goda sidan", men hela resonemanget bygger på grundantagandet att gruppidentitet (vare sig det handlar om etniskt ursprung, kön, sexuell läggning eller någon annan grupp man anser förtryckt) skall vara utgångspunkten för diskussionen. Eftersom detta är deras utgångspunkt spelar det ingen roll vad SD säger eller tycker i sak utan de kan effektivt utmålas som en fiende och man kan använda en taktik där allt och alla som på något sätt närmar sig SD, i sak eller person, kan brunsmetas och brännmärkas. Sakargument fungerar inte eftersom hela ideologin bygger på att det inte finns någon sanning utan enbart maktkamp med förtryckt och förtryckare.

Eftersom de identitetspolitiska tankarna fått så stor spridning och legitimitet i samhället blir detta effektivt. De övriga partierna har antingen låtit sig förföras av tankarna eller står handfallna i hur de skall bemöta en motståndare som struntar i alla debattregler, ignorerar sakargument och använder härskartekniker och andra maktspel för att få dem ur balans. Detta fenomen ser vi exempelvis hos L och C som fått sådan beröringsskräck med SD att Stefan Löfvén effektivt kan göra dem till brickor i sitt eget spel som går ut på att splittra Alliansen.

Därför handlar inte frågan om huruvida SD haft rätt eller fel, utan om hur identitetspolitiken slagit rot och kunnat använda SD som sitt perfekta verktyg för att själva växa och dupera övriga partier och samhällsinstitutioner.

Fenomenet är inte unikt för Sverige - räcker att titta på USA, även om det finns en del viktiga skillnader. Men för att förstå varför vi i Sverige utmärker oss kan det vara intressant att titta på våra grannländer som t ex Norge och Danmark. Dels skulle jag tro att identitetspolitiken har slagit starkare rot i Sverige än där, vilket är en hel diskussion i sig, men vi ser också hur de partier som drivit en liknande linje som SD inte har stigmatiserats i samma grad och där samhällsdebatten inte alls tycks ha blivit lika polariserad. Där skulle jag tro att det har betydelse att dessa partier inte haft samma typ av bakgrund som SD och därför inte blivit lika tacksamma motståndare för identitetsvänstern.

Klokt inlägg! Nu är jag inte någon SD anhängare längre, de tappade mig när de bytte fot i EU-frågan. Det som dock är så beklämmande är att oavsett anledning till det motstånd mot det som SD pekade på så leder det högst troligen till att pendeln till sist slår över alldeles för långt åt höger. Ju längre man låter ett problem växa, desto tyngre blir hammaren som till sist ska mota problemen. Och samtliga politiker har haft fullt upp med självgodhet och att föra fram just sin "överlägsna" politik, men blundat för verkligheten (vi har varit naiva. Vi såg det inte komma.) Och så har man ju kunnat bedriva politik i forna tider då problemen varit hanterbara. Då har det kanske handlat om ekonomi, skola, vård eller annat som man relativt lätt kunnat skruva till på ett antal år. Nu har vi problem som kommer att bli oändligt större, nu handlar det om inre spänningar i landet, och sådana saker går varken att sopa under mattan eller att dribbla bort med en slagfärdig replik i talarstolen. Dessa problem tuffar på likt ett godståg ända tills det till sist spårar ur. Hade SD´s intåg i riksdagen fått peka på något att lära sig av för övriga partier i stället för att från dag ett betraktats som ett hot, ja då hade vi antingen inte stått här alls idag, eller i vart fall inte lika djupt i skiten. Men som jag skrev förut: Tydligen ska vi verkligen lägga handen på den heta plattan här för att lära oss att det inte blir angenämt. Den dag det råder konsensus mellan svenska partier om vad som bör göras, den dagen är landet ett stycke aska. Så saktfärdiga och dåligt byxade att ta sig an problemen är tyvärr våra folkvalda. Och i många fall även en stor del av väljarkåren. Allt har en upptakt, en kulmen och ett efterspel. Tyvärr ser man oftast bara kulmen och efterspelet när man läser historia. Jag talade nyligen med en bekant som flydde hit från forna Jugoslavien på 90-talet. Han sade att dagens läge här mer och mer börjar kännas som upptakten i det krig han kom från. Ökad polarisering med religiösa inslag, en ansträngd ekonomi och en ovilja att politiskt hantera problemen på ett konstruktivt sätt. Men den som lever får se, hursomhelst så är nu tråden uppdaterad och om 10 år ser vi åt vilket håll det tills sist gick. :)
 

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Kåkjävul
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Det har inte kommit 60000 flyktingar i år, det kommer för närvarande runt 20000 om året. Sen tillkommer andra invandrare tex sådana som kommer hit för att de har en kompetens som efterfrågas.
Och bland dessa kan man ta hänsyn till att folk även emigrerar från landet.

Det är inte dessa bildade människor som står för problemen.


EDIT:
Under årets första halvår har 7 051 sökt asyl i Sverige.

Under första halvåret har det 36 058 invandrat, och 21 289 har utvandrat, alltså netto ca 15000.

Och där är alltså inkluderat hemvändande svenskar, ingenjörer som efterfrågas av våra företag, svenskar som tar hit sina partners, osv.

https://www.scb.se/hitta-statistik/...statistik--riket/antal-asylsokande-per-manad/

https://www.scb.se/hitta-statistik/...ng-forsta-halvaret-2020-preliminar-statistik/


https://www.scb.se/hitta-statistik/...ng-forsta-halvaret-2020-preliminar-statistik/

Det är helt enkelt så att problemet kom 2015 och är kvar som en stor cancerböld. Sen är det ju klart att när bägaren redan är full så underlättare det förstås inte att det tillkommer ytterligare några varje år nu.

Mja, men du glömmer ju en del andra problem. Här befinner sig ju en massa folk illegalt, samt en massa som blivit utvisade men aldrig åkt hem. Så även om dina siffror skulle stämma, så är det i värsta fall en enorm massa människor här som befinner sig under radarn. Det är ju en galen massa fiffel med multipla identiteter, bostäder etc. Faktum är ju att ingen idag har koll på hur många som befinner sig i landet, och jag önskar verkligen att folkräkningen blir av som de nu planerar genomföra. Så allt ligger ju inte i hur många som kommer hit lagligen per år. Men även arbetskraftsinvandringen i form av kompetenstillskott blir ju lidande av detta, för i förlängningen vill väl ingen åka till ett land utan ordning, trygghet och fungerande sjukvård för att arbeta om man har flera länder att välja på? Min kollega knäckte ryggen för ett par veckor sedan i jobbet och måste magnetröntgas. Han fick en tid om 8 månader. Nu är det iof Coronatider, men redan innan såg det ju illa ut. Och så går det ju om man tar in en massa folk som lök på laxen utan att först se till att det finns resurser i tillräcklig omfattning. Och detta hade alltså varit ett stort problem även om samtliga som kommer hade varit laglydiga, jobbat och anpassat sig till samhället. Nu vet vi ju att saken förhåller sig annorlunda i många fall. Men det är onekligen spännande tider vi lever i. Men ung idag, det skulle jag icke vilja vara i Sverige. :gnissla
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Frågan är om inte Busch-Thor personifierade det berömda ”högerspöket” idag med sitt utspel om att svenskt bistånd skall betala bygget av fängelser utomlands.

Tänkte att det bara måste vara satir men det visade sig stämma.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Frågan är om inte Busch-Thor personifierade det berömda ”högerspöket” idag med sitt utspel om att svenskt bistånd skall betala bygget av fängelser utomlands.

Tänkte att det bara måste vara satir men det visade sig stämma.

Förbereds det svenska enklaver där fängelser kan byggas som rymmer det 40-talet "svenska" klaner som verkar skapa merparten av eländet?
 

Raderad medlem 51742

Guest
Frågan är om inte Busch-Thor personifierade det berömda ”högerspöket” idag med sitt utspel om att svenskt bistånd skall betala bygget av fängelser utomlands.

Tänkte att det bara måste vara satir men det visade sig stämma.

Utan att ta ställning till förslaget som sådant är det ändå intressant att diskutera (sorry om det blir lite metanivå nu) eftersom det innebär en tydlig förändring i en av de principer som hittills alltid gällt för diskussionen om kriminalitet i Sverige. Utgångspunkten för diskussionen har hittills alltid varit att kriminalitet i Sverige uppstår som ett resultat av faktorer inom landet och där vi betraktar det som ett misslyckande för samhället när kriminalitet uppstår, med ett gemensamt solidariskt ansvar att arbeta förebyggande för att komma tillrätta med problemet - i grunden ett inkluderande perspektiv i hur samhället ser på dessa kriminella. Visst, vi har alltid haft internationell kriminalitet och det finns div. principer och konventioner för hur sådan hanteras, men det är en sidodiskussion som handlar om undantagen från grundprinciperna jag tar upp ovan.

KD:s utspel blir intressant när vi ser det i ljuset av det som biträdande rikspolischefen pratade om i ekot-intervjun i helgen, att det finns ett 40-tal kriminella klaner som i princip väljer att ställa sig utanför samhället och som verkar ha kommit till Sverige huvudsakligen för att begå brott. Den bild som polischefen beskriver ruckar på just det grundfundament vi hittills haft för diskussionen, när det gäller om det fortfarande går att se inkluderande på dessa kriminella i förhållande till vårt gemensamma samhällsansvar att förebygga och komma tillrätta med kriminalitet.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
:tummenupp Detta ovan. Kan man inte anpassa sin taktik efter angriparen blir man överrullad.. det har man vetat sen i allafall 400år före Kristu. (Sun Si).

Det går inte att tugga samma gamla idé när de mest basala delarna i det man avser omfamna är helt olik ens egen kultur/livsåskådning/moral...


Sen tar vi och bekräftar det med hur rättssystemet ser på saken, här nyligen;

” Mannen påträffades med ett vapen och sex skyddsvästar på ett hotell på Hisingen. Tingsrätten tyckte inte häktning var proportionerligt då vapnet inte var laddat.”

Förstå hur rökta vi är om vi fortsätter såhär? De som kommit för att uteslutande leva på sitt eget våldskapital vinner på Walk-over varje gång. Vänsterdårarnas våta dröm om att alla människor kan man få rätsida på..har gjort vårt närskydd mjukt som sockervadd. :fakta


I övrigt bör man fundera över hur bidrag är basinkomsten för den organiserade brottsligheten och hur man ska få rätsida på det.
Nej, det är inte lyxknarkarna i Danderyd som står för ligornas möjlighet till organisation Löfven, det är du och dina regeringskollegor som med handen i skattebetalarnas fickor föder ni dessa gökungar.

Hey BrooklynS;

Beskriv med egna ord svensk planprocess för byggnation av offentlig verksamhet med antal år, tack.
 
Last edited:

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Min syrra å jag såg löfven på Riksdagens öppnande. Hon orkar inte se han:zpy Hon jobbar som sjuksköterska
Tydligen så hade Franska sjuksköterskor fått 5000 kr extra för att arbetat med Coronan.
Löfven där imot bara snackar.
 
Last edited:

Raderad medlem 51742

Guest
Hon är duktig på att inte svara på frågan i sak. Se från 16:10.

https://www.svtplay.se/video/28047886/aktuellt/aktuellt-7-sep-21-00-4?start=auto

"Problemet" kommer delvis av en icke-optimal integration och är inte alls en en konsekvens av för hög invandring. Uppfattar jag henne rätt?

Annie Lööf är skicklig på att få fram sina talepunkter istället för att ge svar. Bra att journalisten på SVT för en gångs skull iaf inte lät henne komma undan allt för enkelt, även om han kunde gjort mer. Det här snömoset från Lööf kanske funkade för ett par år sedan, men jag undrar hur många som egentligen låter sig duperas när det nu blivit så uppenbart hur verkligheten ser ut.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det har inte kommit 60000 flyktingar i år, det kommer för närvarande runt 20000 om året. Sen tillkommer andra invandrare tex sådana som kommer hit för att de har en kompetens som efterfrågas.
Och bland dessa kan man ta hänsyn till att folk även emigrerar från landet.

Det är inte dessa bildade människor som står för problemen.


EDIT:
Under årets första halvår har 7 051 sökt asyl i Sverige.

Under första halvåret har det 36 058 invandrat, och 21 289 har utvandrat, alltså netto ca 15000.

Och där är alltså inkluderat hemvändande svenskar, ingenjörer som efterfrågas av våra företag, svenskar som tar hit sina partners, osv.

https://www.scb.se/hitta-statistik/...statistik--riket/antal-asylsokande-per-manad/

https://www.scb.se/hitta-statistik/...ng-forsta-halvaret-2020-preliminar-statistik/


https://www.scb.se/hitta-statistik/...ng-forsta-halvaret-2020-preliminar-statistik/

Det är helt enkelt så att problemet kom 2015 och är kvar som en stor cancerböld. Sen är det ju klart att när bägaren redan är full så underlättare det förstås inte att det tillkommer ytterligare några varje år nu.
Missade du anhöriga nu?

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top