Sverige idag..

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Totalt sett vore det ju bra om man inte haft karantän, begränsat rörlighet etc. Samt givetvis inte erbjudit vård till de som är multisjuka, äldre, rökare, astmatiker etc (riskgrupper).

Det hade varit absolut bäst samhällsekonomiskt TOTALT sett. Finns ingen vinst i att svaga samhällsgrupper överlever.

Don’t hate me. Sverige och Italien har potential på en bra ”purge”?
jH3t20y

Nja jag tycker nog att det är uppenbart att det är för tidigt för att dra några slutsatser ännu - förutom att äldrevården är katastrofalt organiserad och beredskapen i vid mening alldeles för dålig.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Sverige har aldrig varit tryggare del 84716;
Kvinna promenerar längs en grusväg i utkanten av Falkenberg. Blir nedstucken. Kl 14.

https://www.hn.se/nyheter/sverige/äldre-kvinna-illa-knivskuren-av-cyklist-1.31452675

Tidigare i veckan hände detta på samma ort;

https://www.dn.se/nyheter/sverige/tva-gripna-efter-knivran-i-falkenberg/

Attacker mitt på dagen med stor portion våld och hänsynslöshet. Jadu Betnér....

Men det är väl ganska smart, om FLER dör totalt sett pga åtgärderna hade det ju knappast setts som en succé av oppositionen heller. Eller hur?

Does not compute. Invalid data. Skulle fler dö om Sverige vore restriktivare? Påminner dig om att jag bor i ett av de mer restriktiva länderna...
 
Last edited:

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Does not compute. Invalid data. Skulle fler dö om Sverige vore restriktivare? Påminner dig om att jag bor i ett av de mer restriktiva länderna...
Du tror inte att det händer saker med människor som inte längre har sin frihet eller vars livsverk plötsligt försvinner eller i familjer som tvingas tillbringa all tid tillsammans?
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Du tror inte att det händer saker med människor som inte längre har sin frihet eller vars livsverk plötsligt försvinner eller i familjer som tvingas tillbringa all tid tillsammans?

Så varför ser vi inte någon statistik som stödjer den teorin i de länder med starka restriktioner?

Tex ökat antal självmord borde synas tydligt i statistiken, eller våldsbrott inom hemmen?
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Du tror inte att det händer saker med människor som inte längre har sin frihet eller vars livsverk plötsligt försvinner eller i familjer som tvingas tillbringa all tid tillsammans?

Alternativet är ju att deras kära svaga familjemedlem dör.

Som juvelen som intervjuades på Ullared/Gekås.
-”Ja det känns ju inte så bra med så mycket folk..”
Nähe, varför är du där då dumfan?!
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Nytt rekord i corona-offer och smittade under 24 timmar igår. 7360 resp 260000.
Läser dessutom att USA har 50000+ smittade dag efter dag.
Räknar man på 18-25 dagars eftersläpning kommer vi få nya toppar av avlidna från slutet på juli och framåt. :(
Inte är det över...
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Alternativet är ju att deras kära svaga familjemedlem dör.

Som juvelen som intervjuades på Ullared/Gekås.
-”Ja det känns ju inte så bra med så mycket folk..”
Nähe, varför är du där då dumfan?!
Personen i fråga har överhuvudtaget valt att åka till Gekås. Kan tänka mig att det spelar in lite :glömdet
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Jag väntar inte på någonting förutom din förklaring kring vad du baserar ditt påstående på eftersom det strider mot vetenskap. Rimligen är det tvärtom vilket de flesta andra länder (om man nu inte tror på Sverige) också säger. De som säger något annat är några diktaturer vars officiella utsagor får Bagdad Bob att framstå som Einstein.

Just nu:
ca640992e2308f797ac28ef60a33bd7e.jpg

Var och en använder tiden efter eget gottfinnande så jag har inga synpunkter på vad du väljer att vänta på. Den som lever får se.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Eller den psykiska hälsan när någon anhörig går bort.

Ja, där finns det lite att jobba på. Att lära människor hantera döden.
Minska dödligheten?:va
Innan Corona pratades det sällan om döden och nu har många kommit på att den faktiskt finns där.:fakta
För faktum är att vi alla ska dö, frågan är bara när och hur. :fakta

Fast vi har tidigare inbillat oss att den aldrig kommer...

https://www.youtube.com/watch?v=mpQ5M9h6SlU&list=RDmpQ5M9h6SlU&index=1

Och att vi ska dö tänker man inte på utan det är hur vi dör som har blivit viktigt i det sifferberoende landet. Jag har kört motorcykel i snart 40 år men de flesta av mina icke längre levande motorcykelkamrater har inte dött i sadeln. Ett fåtal faktiskt. Flest har dött i prostatacancer. Det dör "normalt" 3 av det, om dagen, varje år.

Av de som är 80+ dör "normalt" 20% varje år har vi fått reda på, men nu är det inte "normalt" så nu räknas det och blir en viktig siffra. En Coronadödssiffra!

Fler dör i lungrelaterade skador från dubbdäck än som räddas, ändå fortsätter det.
Dubbdäck dödar fler än de räddar
https://www.aktuellhallbarhet.se/miljo/klimat/dubbdack-dodar-fler-an-de-raddar/

Min farmor dog av lunginflammation när hon var 82, men om hon dött i Corona, har det någon betydelse för mitt sörjande?
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen

Vrak2005

Z800
Gick med
22 Mar 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Z800 -14
Historien känns lite för ologisk, så jag misstänker att hon mörkar nåt i sin berättelse. Och måste hon mörka så tror jag inte tjejerna är så oskyldiga som det verkar av berättelsen. Dessutom märkligt att förövarna hinner ringa dit förstärkning.

Ändå konstigare att Aftonbladet skriver ”Jag är från Gottsunda och jag slår tjejer” Varför skriver de inte Okänt signalement eller Mörka kläder som är de normala kodorden för nysvenskar. Varför skriver Aftonbladet om det här över huvud taget när de har chansen att mörka händelsen.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top