Sverige idag..

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
https://www.aftonbladet.se/nyheter/...tsatt-for-granatattack--hade-anmalt-buskorare


Så har det minsann alltid varit. Bara pojkstreck att kasta handgranater på barnfamiljer.

Varsågod och skölj som flourtanten sa.

Och en befolkning som blir allt mer avtrubbad.
En handgranat kastades in i en barnfamiljs trädgård i Upplands-Bro.
Berör den meningen er lika mycket som den "borde" göra? Lika mycket som den hade gjort för 10 år sedan?

Gruppvåldtäkter, förnedringsrån med tillbehöret att offret pissas på, överfallsvåldtäkter och pistolrån är vardagsmat numera.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Beaktat anledningen känns det ju ännu mer sjukt.

Pappan ska tidigare under samma kväll ha filmat buskörande ungdomar på crossmotorcyklar och kontaktat polisen.

Sprängningen, som enligt Aftonbladets uppgifter orsakats av en handgranat som slängdes in i familjens trädgård, utreds som en hämnd för polisanmälan.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Det är detta som majoriteten (ish) av svenska röstberättigade vill ha. Lagstiftarna är ju ett direkt resultat av valurnornas uppfyllnad.
 

Jonas_Västerås

Sporthojsnörd
Gick med
27 Mar 2016
Ort
Västerås
Hoj
Honda 1000 CBF 2008- Suzuki 650 V-strom 2008

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Det är detta som majoriteten (ish) av svenska röstberättigade vill ha. Lagstiftarna är ju ett direkt resultat av valurnornas uppfyllnad.

Jag förstår vad du menar.
Men nä, det är nog inte vad de flesta röstberättigad vill ha.
De är inte ens vad de faktiskt invalda vill ha.
Men det är ditt vi förts av politiken på lika delar inkompetens och naivitet.
Nästan värre än att faktiskt jobba för det.

Och hur j@vla lätt att få tag på handgranater är det om crossbusar har det? :va
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag förstår vad du menar.
Men nä, det är nog inte vad de flesta röstberättigad vill ha.
De är inte ens vad de faktiskt invalda vill ha.
Men det är ditt vi förts av politiken på lika delar inkompetens och naivitet.
Nästan värre än att faktiskt jobba för det.

Och hur j@vla lätt att få tag på handgranater är det om crossbusar har det? :va

Crossbusar? Joråsåatte...
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Jag förstår vad du menar.
Men nä, det är nog inte vad de flesta röstberättigad vill ha.
De är inte ens vad de faktiskt invalda vill ha.
Men det är ditt vi förts av politiken på lika delar inkompetens och naivitet.
Nästan värre än att faktiskt jobba för det.

Och hur j@vla lätt att få tag på handgranater är det om crossbusar har det? :va

Då är det snarare så att en betydande del av svenska folket är oförmögna att förstå vad de gör menar du, med tanke på hur liten rörelse som skett mellan valen. Folks förbannade önskan om öppenhet kommer leda dem i motsatt riktning. Fler lås, larm, staket och murar. Nog villig att hålla med då, ja de är oförmögna att förstå...

När statens våldsmonopol inte mäktar med att upprätthålla en ordning som ställer sig emellan gettokids meningslösa våld och småbarnsföräldrars hem, så är man per definition riktigt nära en failed state.

Vi snackar inte en engångsföreteelse här;

https://www.hd.se/2020-06-07/kastade-handgranat-for-att-hamnas-oskyldiga-svavade-i

https://www.svd.se/handgranat-kastades-in-hos-familj

Crossbuse, det var man själv. Det betydde att när bonden som ägde marken jagade en, då sket man ner sig, for hem och var kallsvettig över att gubbfan skulle dyka in på uppfarten och prata med ens föräldrar.

Skönmåla inte multikriminella, då blir du en del av ingressen.
 
Last edited:

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Jag förstår vad du menar.
Men nä, det är nog inte vad de flesta röstberättigad vill ha.
De är inte ens vad de faktiskt invalda vill ha.
Men det är ditt vi förts av politiken på lika delar inkompetens och naivitet.
Nästan värre än att faktiskt jobba för det.

Och hur j@vla lätt att få tag på handgranater är det om crossbusar har det? :va

Jag förstår vad ni båda menar och ni har båda egentligen rätt.

Inte tar jag med min röst ansvar för de grodor som kommer ur en politikers mun eller från någon ämbetsman.

Men, har man levt i verkligheten längre än en mandatperiod så måste man vara totalt jävla blind om man inte ser vart vägen tar oss. Ändå fortsättes det på samma visa, val efter val.

Lösningen är alltså inte att stå och darra vid valurnan och tro att det gör skillnad om man röstar rött eller blått. Vägen är utstakad för länge sedan, skillnaden är mlm endast hur fort vi kommer köra.

Så i viss mån så vill vi tydligen ha det såhär.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Då är det snarare så att en betydande del av svenska folket är oförmögna att förstå vad de gör menar du, med tanke på hur liten rörelse som skett mellan valen.

Ja. Ta inlägg 3159 som exempel.
Uttalandena borde i en värld med en förmögen befolkning leda till noll röster nästa val, är hon kvar i partiet så förtjänar de ingen röst öht. Och detta som en ren konsekvens endast baserat på det hon säger i det korta klippet alltså.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Crossbusar? Joråsåatte...

Vaffan är det med folk och epitet? :va
Har genus-lobbyn krupit hit?
Det var den till synes alltför enkla åtkomsten till handgranater jag spekulerade över inte vad jag skulle kalla idioterna.
Men berätta du vad du vill att de skall kallas så gör jag det i fortsättningen så du inte blir kränkt.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Då är det snarare så att en betydande del av svenska folket är oförmögna att förstå vad de gör menar du, med tanke på hur liten rörelse som skett mellan valen. Folks förbannade önskan om öppenhet kommer leda dem i motsatt riktning. Fler lås, larm, staket och murar. Nog villig att hålla med då, ja de är oförmögna att förstå...

När statens våldsmonopol inte mäktar med att upprätthålla en ordning som ställer sig emellan gettokids meningslösa våld och småbarnsföräldrars hem, så är man per definition riktigt nära en failed state.

Vi snackar inte en engångsföreteelse här;

https://www.hd.se/2020-06-07/kastade-handgranat-for-att-hamnas-oskyldiga-svavade-i

https://www.svd.se/handgranat-kastades-in-hos-familj

Crossbuse, det var man själv. Det betydde att när bonden som ägde marken jagade en, då sket man ner sig, for hem och var kallsvettig över att gubbfan skulle dyka in på uppfarten och prata med ens föräldrar.

Skönmåla inte multikriminella, då blir du en del av ingressen.

Nä, men jag menar att politiker är tämligen oförmögna att göra det som dom ska.
När folk lägger som röst så är det för att de hoppas skapa det bästa samhället som finns med den ideologin, inte det sämsta.
Ang öppenheten så håller jag med.
Tolerans med intolerans är bara feghet.

Resten håller jag helt med om utom skiten med epitet där du kan se annat svar till Two Stroke Man.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag förstår vad ni båda menar och ni har båda egentligen rätt.

Inte tar jag med min röst ansvar för de grodor som kommer ur en politikers mun eller från någon ämbetsman.

Men, har man levt i verkligheten längre än en mandatperiod så måste man vara totalt jävla blind om man inte ser vart vägen tar oss. Ändå fortsättes det på samma visa, val efter val.

Lösningen är alltså inte att stå och darra vid valurnan och tro att det gör skillnad om man röstar rött eller blått. Vägen är utstakad för länge sedan, skillnaden är mlm endast hur fort vi kommer köra.

Så i viss mån så vill vi tydligen ha det såhär.

Nä, ingen vill nog ta ansvar för politikers grodor. :)
Och ingen väljare kan behöva ta ansvar för enstaka:, eller alla, brott som händer under mandatperioden.
Till viss del får man, som röstande, naturligtvis ta ansvar för det håll politiken är på väg.
Men så gör dom nån j@vla jök-uppgörelse med en inriktning som knappast någon väljare nog vill ha. :3freak

I övrigt tror jag du har rätt. :(
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Vaffan är det med folk och epitet? :va
Har genus-lobbyn krupit hit?
Det var den till synes alltför enkla åtkomsten till handgranater jag spekulerade över inte vad jag skulle kalla idioterna.
Men berätta du vad du vill att de skall kallas så gör jag det i fortsättningen så du inte blir kränkt.

Jag är inte kränkt.

Jag gissar att dom mer är att benämna som mångkriminella, gängkriminella kanske yrkeskriminella vilket sätter tillgången till handgranater i ett lite annat perspektiv än att crossbusar har tillgång till handgranater.

Dessa proffskriminella hade nog tillgång till handgranater för 20 år sedan också, eller för 50 år sedan när de räckte att spränga ett mobbförråd för att få tag på vapen.

Jag tycker fortfarande att det som är mest skrämmande är att dessa kriminella är så jävla avtrubbade och skadade så dom tycker att det är rimligt och slänga handgranater på gården till en familjefar som ring polisen för buskörning.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag är inte kränkt.

Jag gissar att dom mer är att benämna som mångkriminella, gängkriminella kanske yrkeskriminella vilket sätter tillgången till handgranater i ett lite annat perspektiv än att crossbusar har tillgång till handgranater.

Dessa proffskriminella hade nog tillgång till handgranater för 20 år sedan också, eller för 50 år sedan när de räckte att spränga ett mobbförråd för att få tag på vapen.

Jag tycker fortfarande att det som är mest skrämmande är att dessa kriminella är så jävla avtrubbade och skadade så dom tycker att det är rimligt och slänga handgranater på gården till en familjefar som ring polisen för buskörning.

Väl skrivet!

Jag tror att det förut var någon skillnad gällande lagar pga att handgranater inte räknades som vapen eller något annat bisarrt?

Ditt sista stycke är spot-on.
Det är "bat shit insane" som Eric Weinstein skulle ha sagt.

Försökt dessutom hitta något om det i slaskmedia utan resultat? :va
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top