Sverige idag..

Raderad medlem 51742

Guest
Italien har en medellivslängd som ligger något över Sveriges (82,54 jämfört med 82,51 år). Har förstått det som att den till och med är ännu högre i de värst drabbade regionerna i norra Italien. Norra Italien har också en sjukvård som rankas väldigt högt internationellt. Högre än Sverige i vissa avseenden. De har också fler intensivvårdsplatser per invånare om jag inte är felunderrättad.

Vad jag förstår finns det inte mycket som talar för att Sverige skulle klara sig så värst mycket lindrigare undan detta än Italien, med tanke på den samhällsspridning vi nu har.

Vad många inte inser är att när halva Stockholm var nere och åkte skidor i Alperna var de troligen omgivna av massvis smittade som inte själva märkt att de var smittade. Dessa har sedan återvänt och (ovetandes) spridit smittan vidare.

Det är därför det nu monteras upp fältsjukhus i Uppsala och Göteborg och Stockholm förbereder sig för ett extremt katastrofläge.

Man måste inse vikten av social distansering NU. Om man undviker att bli smittad och föra den smittan vidare till en person efter det så innebär det att alla personer som den i sin tur träffar efter det undviker att bli smittade. Det gör skillnad.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
99% av dödsfallen i Italien gällde redan sjuka personer.
Vet inte om detta noterats tidigare i tråden, men för att lugna de mest hysteriska då :pannkyss

Inte så konstigt kanske? Man har inte kunnat omhänderta riskgrupperna enligt ordinarie modell (svårt sjukast får vård först) utan inriktat sig på omvända förhållandet (störst chans att överleva får vård först).

Inte alls konstigt. Om de som legat i respiratorer och fått vård varit multisjuka har vi väldigt lite information om...

Sverige;

Med diabetes=500 000
•Med astma= 800 000
•Med KOL=700 000
•Som får cancer=50 000 NYA fall per år
.Med hjärt-och kärlsjukdom=2 miljoner

Känner du någon?

Med det i minnet, kommer sannolikt USA bli en riktig härdsmälta.
Vilka har inte diabetes, övervikt, röker, tidigare sjukdomar som cancer etc etc här..
 
Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
99% av dödsfallen i Italien gällde redan sjuka personer.
Vet inte om detta noterats tidigare i tråden, men för att lugna de mest hysteriska då :pannkyss

Jamen dåså!

Att dom kunde ha levt ytterligare många år som sjuka spelar ju ingen roll. Dom var sjuka och kan lika gärna dö, bara ingen rör nåt som får min aktieportfölj att falla i värde.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/eu-ryssland-anvander-coronapandemin-for-att-skapa-oro-i-vast

Där kom ett första officiellt tecken på att det är som jag skrev tidigare (och som det nästan alltid är när uppgifter sprids i sk "alternativa" medier, dvs Kremlinfluerade)
Officiellt? Hur då?

Fanns det exempel på felaktiga uppgifter som spridits, vilka var det?

Är det här också en rysk konspiration?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/...ders-tegnell-i-intern-mejltrad-blodigt-allvar

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
Jamen dåså!

Att dom kunde ha levt ytterligare många år som sjuka spelar ju ingen roll. Dom var sjuka och kan lika gärna dö, bara ingen rör nåt som får min aktieportfölj att falla i värde.

- Det är bara en redovisning av att dödligheten bland normalfriska personer är extremt liten. Media har en tendens att skrämma ihjäl fler än vad som verkligen dör av viruset.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jamen dåså!

Att dom kunde ha levt ytterligare många år som sjuka spelar ju ingen roll. Dom var sjuka och kan lika gärna dö, bara ingen rör nåt som får min aktieportfölj att falla i värde.
Verkligen, på sikt är det bra för min ekonomi! Bort med köttberget.

Hälsningar från Per Nuder/arbetarrörelsen

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
- Det är bara en redovisning av att dödligheten bland normalfriska personer är extremt liten. Media har en tendens att skrämma ihjäl fler än vad som verkligen dör av viruset.

Du vet att du nu bygger ditt påstående på att normalfriska personer prioriteras i vården (iaf Italien)? Ingen slutledning?
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Ett strålande exempel på uppgifter helt utan pålitliga källor. Syftande till att framställa det som att ”myndigheterna” försöker mörka sanningen.

Sprid inte skiten.


Buy quality, cry once
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Ett strålande exempel på uppgifter helt utan pålitliga källor. Syftande till att framställa det som att ”myndigheterna” försöker mörka sanningen.

Sprid inte skiten.


Buy quality, cry once

Hörde igår att det hade hittats på ett ord för att sprida skit. Vi har tydligen den största spridningen av hittepå i världens historia. :fakta

Smittar tydligen lika svårt som Corona... :hihi

Kommer dock inte ihåg vad de kallade det... :rodnar
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
Du vet att du nu bygger ditt påstående på att normalfriska personer prioriteras i vården (iaf Italien)? Ingen slutledning?

- Det där hajade jag nog inte såhär i morgonruset. Mitt "påstående" är taget från nyhetsrapporteringen kring Coronapandemin. Som jag läser det så säger infon att nästan alla som dött i Italien har haft en tidigare underliggande sjukdom. Gissningsvis också hög ålder, men det är vad jag tror utan att ha sett siffror på det.
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
Finns det något statistiskt säkerställt underlag som visar på antalet Covid-döda som inte haft någon underliggande sjukdom när de drabbades av viruset, och som är under 70 år?
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Lustigt, det låter som om några av landets ledande experter tycker att det värsta/farligaste folk kan göra är att ha försökt skydda sig onödigt mycket.

De som gjort det, tror ni de kommer att ångra sig om de klarar sig om nu expertisen har rätt?


Stor restauarang - nono.
Kvarterskrog - yougo

Bryr sig viruset om experternas råd, kanske rentav sprider sig ändå.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Lustigt, det låter som om några av landets ledande experter tycker att det värsta/farligaste folk kan göra är att ha försökt skydda sig onödigt mycket.

De som gjort det, tror ni de kommer att ångra sig om de klarar sig om nu expertisen har rätt?


Stor restauarang - nono.
Kvarterskrog - yougo

Bryr sig viruset om experternas råd, kanske rentav sprider sig ändå.


Tyrolerträngsel med umpa-umpaband, blåsinstrument och servitörer från Lombardiet som banar väg med visselpipa i mun...?
Naah - it's fine. Happy hour, jue! Det får vi inte missa, då blir ju hela semestern förstörd... :fyllisar
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
Aktuellt läge:

"Totalt har 35 intensivvårdade patienter med laboratoriebekräftad covid-19 rapporterats via svenska intensivvårdsregistrets särskilda rapporteringsmodul SIRI.
Medianåldern är 66 år. Av dessa har 1 person rapporterats som avliden."
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Verkligen, på sikt är det bra för min ekonomi! Bort med köttberget.

Hälsningar från Per Nuder/arbetarrörelsen

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

Tänk vad billiga bostäderna kommer att bli, dom fina takvåningarna som har haft samma ägare sedan 70 talet blir helt plötsligt lediga igen...

Det kanske är läge att smöra in sig hos anfådda änkor med fina bostäder centralt
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Aktuellt läge:

"Totalt har 35 intensivvårdade patienter med laboratoriebekräftad covid-19 rapporterats via svenska intensivvårdsregistrets särskilda rapporteringsmodul SIRI.
Medianåldern är 66 år. Av dessa har 1 person rapporterats som avliden."

Har de andra 10 döda gått hädan utan ha fått intensivvård, eller hur ska man tolka det?
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
Har de andra 10 döda gått hädan utan ha fått intensivvård, eller hur ska man tolka det?

- De kanske dött i sina sjukhussängar utan intensivvård, ingen aning.

"Läget i Sverige:
• 13 personer har avlidit efter att ha insjuknat i covid-19.
• Antal sjuka i Sverige är liksom i alla andra länder i praktiken oklart men 1.439 har testats positivt för covid-19."
 
Last edited:
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top