Sverige idag..

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Annika Strandhäll asså

eb824ee987b1e14d7af176a0ad7f08d1.jpg


Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Spelar väl ingen roll vad Tuffe Uffe tror eller tycker?

Annie Löfvén bestämmer, kolla med hen istället.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

Nighttrain

Medlem
Gick med
5 Apr 2019
Ort
Örebro
Hoj
Harley, Ducati, Honda, Yamaha
Om nån skulle meddela på nätet att han ska åka hem till mig och visa vilket jäkla skitställe jag bor på och strax därefter dyka upp och filma mig och mina bekanta så är jag inte säker på att jag skulle kunna behålla mitt lugn.
Hade han inte velat visa att det är ett skitställe utan en trevlig plats hade han blivit bemött annorlunda. Han lever på att få andra att framstå som ociviliserade.
Någon journalistisk integritet finns inte i honom. Han skapar situationer som ger honom material.

Släpp rinken och kom in i matchen.
Han gjorde det som inga andra (skattefinansierade) journalister vågade om du tänker på Trollhättan, rapporterade om hur ungdomar med invandrarbakgrund gav sig på och attackerade svenska pensionärer vid en bingohall.
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Spelar väl ingen roll vad Tuffe Uffe tror eller tycker?

Annie Löfvén bestämmer, kolla med hen istället.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

Nu lugnar vi ner oss lite. Tuffe Uffe är Ulf Samuelsson eller möjligen Ulf Henriksson. SÅDESÅ! ;)

/R
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Släpp rinken och kom in i matchen.
Han gjorde det som inga andra (skattefinansierade) journalister vågade om du tänker på Trollhättan, rapporterade om hur ungdomar med invandrarbakgrund gav sig på och attackerade svenska pensionärer vid en bingohall.

Du menar de rapporter som kom dagarna innan han åkte dit? De uppstod förstås ur tomma intet. Den dagen han åkte dit var det lugnt tills han började med sitt "arbete".
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Du menar de rapporter som kom dagarna innan han åkte dit? De uppstod förstås ur tomma intet. Den dagen han åkte dit var det lugnt tills han började med sitt "arbete".
Nja, riktigt så var det inte.
Det var ett jäkla ståhej men tex SVT påstod det var oroligt och använde sig av formuleringar som "en bil ska ha börjat brinna". Detta gav inte en sanningsenlig, korrekt eller konsekvensneutral beskrivning enligt många, bla mig. Där av fanns det ett behov av ytterligare rapportering.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

Nighttrain

Medlem
Gick med
5 Apr 2019
Ort
Örebro
Hoj
Harley, Ducati, Honda, Yamaha
Skamligt, få komma till ett av världens finaste länder, få ALLT serverat, vissa är säkert födda här, och sen ge sig på gamla försvarslösa människor, hur fan kan man försvara sånt. Hoppas det är dina mor/far föräldrar som drabbas.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Skamligt, få komma till ett av världens finaste länder, få ALLT serverat, vissa är säkert födda här, och sen ge sig på gamla försvarslösa människor, hur fan kan man försvara sånt. Hoppas det är dina mor/far föräldrar som drabbas.
Apropå det, nu har Lars Åberg sista bok i trilogin kommit ut, All Inclusive.

"Sverige är ett nytt land!

Både för invandrarna som kommer hit och för dem som redan bor här.

Här erbjuds en migrationspolitik på löpande räkning och ett välkomstpaket som garanterar försörjning, bostad, utbildning, sjukvård, tandvård, tolkhjälp och pension. All Inclusive.

Här bjuds också på ökad segregation, en skola i förfall, fler skjutningar, mer hederskultur, växande vårdköer och större otrygghet. All Inclusive.

I All Inclusive försöker Lars Åberg beskriva det nya land som vuxit fram inför våra ögon. Särskild uppmärksamhet ägnar han barnen, de som är vår framtid.*

All Inclusive är tredje delen i Lars Åbergs unika trilogi om Sverige idag. De tidigare böckerna, de hyllade Framtidsstaden och Landet där vad som helst kan hända, utkom 2017 och 2018."

Kanske några här inne skulle må bra att läsa lite i lugn och ro, vad vet jag.



https://www.adlibris.com/se/bok/all-inclusive-valkommen-till-det-nya-landet-9789188729279


Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top