Sverige idag..

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Visserligen relaterar det med en annan "populär" tråd, men detta handlade om dagens journalister, arbetandes på en (iaf tidigare) ansedd nyhetsredaktion, som numera uppträder med lite till inget källkritiskt tänkande..
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Visserligen relaterar det med en annan "populär" tråd, men detta handlade om dagens journalister, arbetandes på en (iaf tidigare) ansedd nyhetsredaktion, som numera uppträder med lite till inget källkritiskt tänkande..

Har svensson råd med en champagnehink är skatten för låg. Mvh sossarnas gaptrut Aftonbladet
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det var upprörda röster på SVT igår, baserade på att även Riksrevisionen numera bedriver socialliberal politik istället för att göra sitt jobb. RUT kostar jete-mycket tydligen.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Det var upprörda röster på SVT igår, baserade på att även Riksrevisionen numera bedriver socialliberal politik istället för att göra sitt jobb. RUT kostar jete-mycket tydligen.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

RUT är skitbra. Min fru kan jobba och tjäna pengar istället för att dammsuga.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Såg gårdagens "nyheter" på SvenskVänsterTelepropaganda.
Självklart var där ett snedvridet inslag om "Rare Earth Minerals" där de visade bilder på hur folk i Afrika (gärna minderåriga) grävde fram Coltan (obs, detta är en mineral som inte ingår i batterier till elbilar, men som lätt kan förväxlas med Kobolt av en riktig amatör , som vissa batterier har). Sen för att lägga på än mer dynga så blir det ramaskri för de framhäver att detta kan vi minsann utvinna här hemma! Varpå de visade en bit sten som hade litium-derivat i sig. Jodå, det åtgår jättemycket afrikansk arbetskraft att utvinna massor av mineraler. Som inte används i batterier till elbilar!!!
Jag säger inte att detta aldrig har hänt, men när man inte ens kan skilja Coltan från Litium-derivat då är man helt jävla tappad bakom en vagn!
Varför inte gå ut med att det är jättedumt att köpa gummi till våra däck från andra länder, vi har ju jättebra grantillverkning hemmavid?! Båda sakerna används ju i en bil så då är det samma sak!?

Det är ganska smidigt att anmäla till Granskningsnämnden. Så brukar jag göra och det blir så bra så...
https://www.mprt.se/att-anmala/granskningsnamnden/
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Samtidigt i ett land långt långt borta med helt andra förutsättningar än oss att döma i enlighet med allmänhetens rättsuppfattning.

(Självklart "glömmer" fake news SVT några detaljer, tex att en av de dömda var en framstående socialdemokrat, men det kan vi ha överseende med denna gång)
172fe7c2ff4b653024c7338d8f6a063f.jpg


Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag orkar snart inte mer. Ingen är ansvarig, ingen äger denna fråga. Denna ansvarslöshet bäddar för ytterst långtgående framtida åtgärder tror (och hoppas) jag.
145e4748bd50c3cc309510e85d7ac30b.jpg


Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
"Gäng stampar flicka i huvudet: "Döda henne wallah", "fucka revbenen""

https://twitter.com/SamnyttSimon/status/1230140079949123589



Alliansens skattesänkningar, som höjde inkomsterna till statskassan, som slår till igen..

Fy fan.
Hemskt att höra den där jävla idioten stå och heja på och a ropa "ey! Sparka revbenen, sparka revbenen." Man liksom hör på rösten att det finns någon form av njutning, nästan som någons sorts glädje i det som sker.(Min upplevelse av det hela).
Fy fan.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Det mest fascinerande i den här tråden är regelbundna skärmdumpar från text-TV. Där kan man snacka om konservativ media.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det mest fascinerande i den här tråden är regelbundna skärmdumpar från text-TV. Där kan man snacka om konservativ media.

Jag använder inte text-tv själv, men nyheterna kommer ju från Storebror (S)(V)T och ska jag ändå inhämta min information därifrån så föredrar jag den utan glättiga bilder och små 20 sekunders mobilfilmklipp.

Ett utmärkt torrt sätt att få i sig torra nyheter
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika

Raderad medlem 51742

Guest
App, app, app...ungdomsvård, inte sluten ungdomsvård. De får nog en kalender med datum ikryssade när det är tänkt de ska besöka soc närmsta tiden.

Ungefär så. Försökte läsa på lite i ämnet, men fattade det som att ungdomsvård kan innebära allt möjligt. Det görs en personlig vårdplan och utifrån den kan personen behöva uppsöka socialtanten regelbundet, men kan också hamna i familjehem eller LVU-hem. Skillnaden, som jag förstod det, är att sluten ungdomsvård är tidsbestämt på ett annat sätt. Vanlig ungdomsvård verkar lämna det mer öppet till vad socialtjänsten kommer fram till är en lämplig vårdplan.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top