Sverige idag..

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Detta efter att flygbolaget SAS släppt sin reklamfilm med budskapet att exakt allt skandinaviskt egentligen är "kopierat" från andra länder.

En av lyssnarna som hörsammade uppmaningen ringde in till programmet och sade följande:

– Skandinaviskt är Oden, Tor, Balder. Blonda, blåögda, altruistiska människor, innovativa, upptäcktsresande. Trollskogar, fjäll, polarnatt, allmogekonst, vikingar. Lucia, som är en urnordisk tradition, ingen kristen tradition. Samma med julen, julen är kulturellt approprierad av andra länder. Den är urnordisk, sade mannen och avslutade med följande budskap:

– SAS väntas vid Finspångsrättegångarna.

Finspångsrättegångarna är en så kallad nätmem populär på högerkanten som går ut på att landsförrädare ska ställas inför rätta i en fiktiv rättegång i Finspång i framtiden.
Råkade trycka gilla här, skulle nog börjat med att citera, är det så att någon ska avrättas i denna fråga verkligen så tillåter jag mig att vara lite ifrågasättande till det.

Är det verkligen förenligt med dödsstraff?

Jag har på äldre dagar blivit mer välvilligt inställd till dödsstraff men tror inte det är applicerbart här, utveckla gärna.

Förövrigt, totoro finns på Netflix numera, den var bra.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag tror det här är bra, fler och fler kommer komma till insikten att vi vill inte ha det så här.

Sjukdomsinsikten kommer.
046b43cc088498dc460324b4bedfdcec.jpg


Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Det är med visst flin jag läser upprörda kommentarer från folk som tycker att de som reagerade på SAS-reklamen är töntar. Det är Ingen vetenskaplig analys men nog är det allt många som är samma personer som själva upprördes av Staffanstorps reklamfilm. :rodnar
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Ok fattar.
Men vad är det du tror blir tyst om Jörgens krönika?

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
Även om han varit noggrann med att nyansera texten så trodde jag att reaktioner från andra skulle utebli. Jag har dock sett att andra medier har snappat upp inlägget och kommenterat.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Även om han varit noggrann med att nyansera texten så trodde jag att reaktioner från andra skulle utebli. Jag har dock sett att andra medier har snappat upp inlägget och kommenterat.
Ok, vad är det för reaktioner du sett?
Vanliga galningarna?

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
På tal om Sverige idag. Såg nyheterna på SvenskVänsterTelepropaganda där, hör och häpna, de pratade om att ge Tullen bemyndigande att kvarhålla misstänkt utgående stöldgods, samt gärningshenarna. Någon politiker har fått en misständning bland synapserna i hjärnprotesen? Det låter ju i mina öron som signed/sealed/delivered att införa det. Gärna för ett decennium sen.
Ni som är mer insatt i ämnet, är det något som faktiskt skulle kunna ske inom rimlig närtid?
Eller är det business-as-usual att det ska stötas och blötas i remiss ett par år, för att sen läggas ner. För att man inte vill kränka buset för att de t.ex identifierar sig som hederliga medborgare eller liknande svepskäl.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
På tal om Sverige idag. Såg nyheterna på SvenskVänsterTelepropaganda där, hör och häpna, de pratade om att ge Tullen bemyndigande att kvarhålla misstänkt utgående stöldgods, samt gärningshenarna. Någon politiker har fått en misständning bland synapserna i hjärnprotesen? Det låter ju i mina öron som signed/sealed/delivered att införa det. Gärna för ett decennium sen.
Ni som är mer insatt i ämnet, är det något som faktiskt skulle kunna ske inom rimlig närtid?
Eller är det business-as-usual att det ska stötas och blötas i remiss ett par år, för att sen läggas ner. För att man inte vill kränka buset för att de t.ex identifierar sig som hederliga medborgare eller liknande svepskäl.

Den utredningen har tagit 14år. Eller nåt.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
På tal om Sverige idag. Såg nyheterna på SvenskVänsterTelepropaganda där, hör och häpna, de pratade om att ge Tullen bemyndigande att kvarhålla misstänkt utgående stöldgods, samt gärningshenarna. Någon politiker har fått en misständning bland synapserna i hjärnprotesen? Det låter ju i mina öron som signed/sealed/delivered att införa det. Gärna för ett decennium sen.
Ni som är mer insatt i ämnet, är det något som faktiskt skulle kunna ske inom rimlig närtid?
Eller är det business-as-usual att det ska stötas och blötas i remiss ett par år, för att sen läggas ner. För att man inte vill kränka buset för att de t.ex identifierar sig som hederliga medborgare eller liknande svepskäl.
Håller med snok, det där är i medborgarnas intresse, där av blir det inte genomfört.
Lagrådet förstör det, eller Miljöpartiet.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Hur mycket indoktrinering på en skala mellan 1-5 är det när förståsigpåare är oroliga för risken för hämndaktioner på kriminella element som begår våldsbrott mot barn, att detta dessutom är något mycket farligare än det barnen (brottsoffren) utsätts för?

Glad och utnyttjad much?
 

Raderad medlem 51742

Guest
Hur mycket indoktrinering på en skala mellan 1-5 är det när förståsigpåare är oroliga för risken för hämndaktioner på kriminella element som begår våldsbrott mot barn, att detta dessutom är något mycket farligare än det barnen (brottsoffren) utsätts för?

Glad och utnyttjad much?

Var det något särskilt exempel du hade i åtanke?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Inget som står ut, det har varit ett återkommande ställningstagande.
Men så är ju hela liberala doktrinen vi indoktrinerats i.

Det är värre med beväpnade laglydiga människor än beväpnade kriminella människor.

Det är synd om brottslingar.

De som byggt upp landet är en börda.

Abort är bra.

Straff är dåligt.

Ordning och reda är fascism



Osv

Det är som att man tagit 10,000 års evolution och vänt upp och ned på allt man lärt sig på 50 år.


Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
De där jävla SAS asså.

Om man nu ska utnyttja sina poäng så lägger de bonusresorna så här, dvs det finns inga bonusresor så länge man inte har med sig en egen tidsmaskin i handbagaget.
2e48e7f46f3e99a3264de7f7c28d6682.jpg


Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top