Gran Premio Motul de la Comunitat Valenciana, MotoGP-finalen på Valencia

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Vet inte varför jag kommer att tänka på detta när jag läser 2x Marqez i samma fabriksstall :D

rps20191118_105658.jpg
(Slapshot)

rps20191118_110820.jpg
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
Tycker lätt Alex förtjänar en MotoGP styrning men inte hos brorsan i HRC.

Well my 2 cent:
HRC är inget inskolningsstall, de skall ha förare som är redo att stå på pallen.

Hondan är inte lättkörd, å stackars Alex kommer ju ofrivilligt bli jämförd med Marq, jag tror Alex kommer få psykbryt av att brorsan dominerar på exakt samma material. Det är orimligt att tro att Alex skulle må bra av att bli så piskad av brorsan i alla race, inte bara stå i skuggan utan rakt av vara chanslös liksom alla andra som satt sig på en Honda sen Marques kom in.

Alex borde sitta på en Suzuki lr Yamaha 2021 för sin hälsa å familjens bästa.

Zarco borde få ett ett årskontrakt och får han till det så kan han cirkulera runt top 5 å säkert knipa någon pallplats å sen får Honda se hur de går vidare.
 
Last edited:

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Ingen vore gladare än jag om Alex fick en styrning i MotoGP men kan inte riktigt se hur det skulle funka att ha båda Marqez bröderna i samma klass, än mindre i samma stall..

Marc är ju en sådan do or die karaktär när det gäller samtidigt som han verkar avguda sin brorsa.
Som vid after race intervjun på Sepang när han plötsligt börjar snacka om Alex prestation, och det är inte första gången...

Nu vet jag ju inte om Alex har kapaciteten att omedelbart köra om topplaceringar i motogp men kan inte låta bli att undra hur det ska gå till om de hamnar i verklig kamp på banan i en fight om poäng?

Misstänker det lär röra runt lite i familjedynamiken... ;)
 

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Essinge församling
Hoj
BMW
Last edited:

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Det borde inte kunna vara speciellt mycket sämre med Alex på Hondan än det har varit med årets teamkompis till MM.
-------
För övrigt var det otäckt att se ett par förare köra av där det redan var folk i sandlådan.
 

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Ingen vore gladare än jag om Alex fick en styrning i MotoGP men kan inte riktigt se hur det skulle funka att ha båda Marqez bröderna i samma klass, än mindre i samma stall..

Marc är ju en sådan do or die karaktär när det gäller samtidigt som han verkar avguda sin brorsa.
Som vid after race intervjun på Sepang när han plötsligt börjar snacka om Alex prestation, och det är inte första gången...

Nu vet jag ju inte om Alex har kapaciteten att omedelbart köra om topplaceringar i motogp men kan inte låta bli att undra hur det ska gå till om de hamnar i verklig kamp på banan i en fight om poäng?

Misstänker det lär röra runt lite i familjedynamiken... ;)

Nej, jag tror att MM känner sig så här förtillfället:banana

https://www.youtube.com/watch?v=6GA6QYK0sW8
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Kanske för att du läste tråden jag startade för två veckor sedan om the Hanson-brothers i 80-talsfilmen Slapshot och likheterna mellan dem och bröderna Binder och en möjlig MotoGP-uppgörelse med Marquez-bröderna?

:3freak

Hahaha, hade faktiskt inte läst den tråden, fast jag gillar hur du tänker :tummenupp

Nej, jag tror att MM känner sig så här förtillfället:banana

Snyggt, fast som han sa i går.
-Säsongen är över, på tisdag börjar vi jobba igen :hihi

Jag har tidigare "beklagat" mej över hans avsaknad av respons när han är i depån och plötsligt händer det.

Och Dani också :banana

rps20191118_141948.jpg

rps20191118_142015.jpg
 
Last edited:

JockeP22

Rak höger
Gick med
23 Jun 2007
Ort
Gimli, Manitoba
Hoj
.
Ja fy ja.
Att Zarco kunde gå efter en match "mänsklig bowling" är fan ett under...
Måste vara bra stövlar :tummenupp

https://youtu.be/j0M7gIB2Z6o

Tittar man på reprisen i 0.25 hastighet så har Zarco en jäkla tur i oturen.
Smällen tar på högra vaden medans benet är i luften (medans han alltså tar ett kliv med benet),
och det resulterar i hans bakåtvolt. Vänstra benet hängde bara med av farten och såg inte ut att få en smäll.

Hade han stått stilla med båda benen i marken så hade det slutat illa.

Riktigt jävla flyt alltså. Jag blev livrädd för hans ben när det hände i direktsändning, men saktar man ned reprisen
så ser det ut som att största faran var mot rygg och nacke efter att han flippat runt.
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Tittar man på reprisen i 0.25 hastighet så har Zarco en jäkla tur i oturen.
Smällen tar på högra vaden medans benet är i luften (medans han alltså tar ett kliv med benet),
och det resulterar i hans bakåtvolt. Vänstra benet hängde bara med av farten och såg inte ut att få en smäll.

Hade han stått stilla med båda benen i marken så hade det slutat illa.

Riktigt jävla flyt alltså. Jag blev livrädd för hans ben när det hände i direktsändning, men saktar man ned reprisen
så ser det ut som att största faran var mot rygg och nacke efter att han flippat runt.

Ja jäklar, har inte hört nått men han såg ju inte jätteplågad ut när han var tillbaks i depåboxen.
Kan såklart vara adrenalinet men inget borde vara brutet :tummenupp

Triggervarning!
Ojj, missade den förut, fy tusan vilken röra :rodnar
 
Last edited:

JockeP22

Rak höger
Gick med
23 Jun 2007
Ort
Gimli, Manitoba
Hoj
.
Vet inte varför jag kommer att tänka på detta när jag läser 2x Marqez i samma fabriksstall :D

View attachment 451478
(Slapshot)

View attachment 451479

Det finns ett citat i Slap Shot där domaren säger: "Too much, too soon" när han ser alla spelarna
ligga på isen och fajtas med endast en sekund spelad på matchklockan.

Citatet passar in lite i och med Alex's styrning. Direkt in med super-topp-teamet, ingen lång testperiod innan säsong och med regerande mästaren som stallkamrat. Lite too much, too soon.

Men jag önskar honom grymt lycka till, han och brorsan Marc lär ju ha en riktigt rolig vinter tillsammans
där dom förbereder sig för 2020 :tummenupp
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Det finns ett citat i Slap Shot där domaren säger: "Too much, too soon" när han ser alla spelarna
ligga på isen och fajtas med endast en sekund spelad på matchklockan.

Citatet passar in lite i och med Alex's styrning. Direkt in med super-topp-teamet, ingen lång testperiod innan säsong och med regerande mästaren som stallkamrat. Lite too much, too soon.

Men jag önskar honom grymt lycka till, han och brorsan Marc lär ju ha en riktigt rolig vinter tillsammans
där dom förbereder sig för 2020 :tummenupp

Ja nu när det är ett faktum måste jag säga grattis Alex och "big balls" hos Honda som sjösatt detta projekt.

Citerar Harry Hogge ur Days of thunder (filmen med alla fräna citat):

I'll tell you what's wrong with this deal is you, Tim.
You're a victim of your own god damn creation!
Two race teams?
That's one to many roosters in the henhouse!


Liite överdrivet men ändå.
Det kanske blir det som får mej att förnya prenumerationen hos dorna 2020 :)
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top