Gran Premio Motul de la Comunitat Valenciana, MotoGP-finalen på Valencia

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jaha, sista racet innan den lååånga vintern där MotoGP-tungsintheten är i paritet med tyngden av mörkret.

Det mesta är väl avklarat men dessa platser är det kanske lite prestige kvar i:
3 - Vin 201p
4 - Rins 194p
och
5 - Pet 176p
6 - Qua 172p
7 - VR 166p

Också förstås vem som har rätt i "skryt-tråden". :)
https://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?286885-Skryt-tråden-för-topp-tre-i-MotoGP-2019!!!

Tider söndag 17/11
10:05 MotoE Race Nr. 2 (race nr. 1 16:15 lördag)
11:00 Moto3 Race
12:20 Moto2 Race
14:00 MotoGP Race

Alla helgens tider här.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Men vem är huvudsponsor till eventet? Det står ju inte i rubriken...
Det blir VR46 första seger i år.:rock
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Valencia är ju en lite småtråkig bana, och inte Rossis favorit men ingen hade blivit gladare än jag om han vinner. Här är en bild på honom i kurva 6 från 2008, (då hade han redan vunnit VM, Stoner vann dock racet ohotad) för att liva upp stämningen lite.

rossi.jpg
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Men nu är det ändrat så det inte är sjävklart att det är Spaniens GP på Valencia längre! :tummenupp

Förstod inte förrän nu, då jag skulle lägga in kommentar, vad du menade med inlägget.

Jag kan faktiskt ärligt säga att det inte är jag som ändrat rubrik (om man ens kan det).
Det måste vara någon moderator-prankster som skojar med oss aprillo. :rofl
 
Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Nåvä, i loppet på Söndag kommer följande resultat vara facit...

1. Quatararo för att han lyst upp denna säsong med sitt rookie-leende och sin lap-pace. :tummenupp
2. Marc för att han i stort gjort den perfekta säsongen på en för andra (mycket?) svår-körd hoj.
3. Vinales som gjort en ruskig avslutning och som jag hoppas kommer pusha Marc från start nästa år.
4. Zarco så han får Lorre's styrning.

Som ni ser grundar sig listan uteslutande på uträkning och hjärna och helt utan inblandning av hjärtat... :fakta
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Förstod inte förrän nu, då jag skulle lägga in kommentar, vad du menade med inlägget.

Jag kan faktiskt ärligt säga att det inte är jag som ändrat rubrik (om man ens kan det).
Det måste vara någon moderator-prankster som skojar med oss aprillo. :rofl

Kul är det ändå! Och det blev ännu ett inlägg som gör SportHoj mer levande. :tummenupp

Nu är jag, tack vare det modärna svenska språket, en van simultantolkare så istället för Gran Premio Motul de la Comunitat Valenciana, MotoGP-finalen på Valencia läser jag Spaniens Gp finalen på Valencia! :)

Även om Finlands GP kommer att heta Moottoriurheilutapahtumien Megapussi Koskenkorva KymiRingilla så läser jag ändå Finlands GP KymiRing! :tungan

Hur det kommer att se ut på söndag vet jag inte. Jobbar så det kan bli en SportHoj istället för bil eftersom det är plusgrader söder om Dalälven! :)
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Som ni ser grundar sig listan uteslutande på uträkning och hjärna och helt utan inblandning av hjärtat... :fakta

Eller hur! :hihi

Men, fel! Blir som sist men med MM på topp denna gång, är snabbast just nu och så kommer det vara på söndag med, Vinales får nöja sig med andra om han inte kastar sig igen då. :tummenupp

Räkna förresten inte bort Rossi heller, kan nog få till något innan söndag om han håller ihop så länge, såg bra ut när han var på hjulen..:näsblod
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Essinge församling
Hoj
BMW
Gillar att Zarco hittills under två pass har varit snabbare än Crutchlow, som innan Zarco fick köra Hondan sa att han skulle få lika stora eller större svårigheter som han hade med KTM:en.

Crutchlow sa också angående frågan ifall Zarco nu kommer ta Lorenzos plats hos Honda att Zarco visserligen är en bra förare men:

”But he also quit this year. Let's not lose sight of that.”
 

Bifogat

  • FOR-WEB19-Zarco-to-Repsol-Honda.jpg
    FOR-WEB19-Zarco-to-Repsol-Honda.jpg
    52.8 KB · Visningar: 32
Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Spaniens GP är på Jerez. Eller vad menade du? Såg inte den förra trådtiteln.

Jag och Old Badger har "kivats" lite om sponsor-företagens vara eller inte vara i tråd-namnet.
Därför kallade jag tråden kort och gott bara "Motogp 2019: Finalen Valencia" om jag inte missminner mig.
Såvitt jag kan hitta, då jag väljer att editera första inlägget, kan inte jag ändra rubriken.
Någon skojare har sedan ändrat namnet till nuvarande. :rofl

Kudos! :tummenupp
 
Last edited:

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Efter två träningspass så ser Marquez ut att leka med övriga när han inte ens bryr sig om att byta däck och ändå är tredje snabbast. Inte oväntat kanske på en bana i vänstervarv. Svårt att se att någon slår honom på söndag, men hoppas ändå på att Fabio kan få till det, att Viñales får fortsätta att bygga självförtroende eller helst att Rins kniper en tredje seger för året. Överst på önskelistan är att Mir kan få ta en pallplats eller ännu hellre en seger, drömma går ju alltid, men jag hoppas på ett säsongsbästa resultat för honom.

Önskepallen:
1. Rins
2. Viñales
3. Mir
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Jag och Old Badger har "kivats" lite om sponsor-företagens vara eller inte vara i tråd-namnet.
Därför kallade jag tråden kort och gott bara "Motogp 2019: Finalen Valencia" om jag inte missminner mig.
Såvitt jag kan hitta, då jag väljer att editera första inlägget, kan inte jag ändra rubriken.
Någon skojare har sedan ändrat namnet till nuvarande. :rofl

Kudos! :tummenupp

Att det skojas är kul! :tummenupp

Att jag inte är ensam om att tycka Gran Premio Motul de la Comunitat inte är lika förståeligt som "Motogp 2019: Finalen Valencia" var väldans trevligt! :tummenupp

Så när ni ser Moottoriurheilutapahtumien Megapussi Koskenkorva KymiRingilla istället för Finlands GP så vet ni var det kommer ifrån! :tungan

Kiva!:tummenupp
 
Last edited:

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Verkar besvärligt i kylan, dom kanske skulle komma och sommarträna lite här i sverige.. :näsblod

Nu så, kvaldags! :tummenupp
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top