Besöka Mugello 2020

farmerlip

F.d Hybridpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hedemora
Hoj
2 röda och en gul
Det var som fan. Vi åkte svarttaxi hela tiden. Det ska ju finns shuttelbussar men första dagen var vi kanske 500 vid tågstationen och det kom en VW Transporter....
Google säger 7,7 km från san Piero a sieve till banan. Kanske lite långt att gå. Bo nära banan hade varit nice men dock svindyrt så kanske får bli boende i florens istället och köra till banan på något sätt.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Nu har biljetterna släppts till Mugello (förutom till Ducati-läktaren). Ni som varit där, var ska man sitta? Tribuna centrale silver är lite för dyr. Vi kan ev. tänka oss Biondetti, men troligen Centrale Bronze eller Arrabiata. Vore nice att kunna komma ut på banan också efter racet och vara en del av festen...

https://tickets.motogp.com/en/21081-italy/tickets/11637-Saturday---Sunday/
 

farmerlip

F.d Hybridpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hedemora
Hoj
2 röda och en gul
Då banan ligger i en dal så ser man stora delar från var som helst.
Nu har biljetterna släppts till Mugello (förutom till Ducati-läktaren). Ni som varit där, var ska man sitta? Tribuna centrale silver är lite för dyr. Vi kan ev. tänka oss Biondetti, men troligen Centrale Bronze eller Arrabiata. Vore nice att kunna komma ut på banan också efter racet och vara en del av festen...

https://tickets.motogp.com/en/21081-italy/tickets/11637-Saturday---Sunday/
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Komma ut på banan var inga problem förra året, grindarna ställdes upp på vid gavel!
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Då banan ligger i en dal så ser man stora delar från var som helst.

Gäller det även arrabiata? Får för mig att den ligger i banans lägsta del, men själva läktaren kanske ligger högre? (arrabiata-läktaren är ungefär vid nian i denna bilden).

1920px-Mugello_Racing_Circuit_track_map.svg.png

-edit- hittade bild från arrabiata, ser ju ut som att man ser väldigt bra därifrån.hqdefault.jpg
 
Last edited:

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Kikar också på biljetter - har ingen aning! :confused:

Vad lutar du åt?

Väljer mellan Centrale Bronze, Materrassi och Arrabiata. Möjligen även Ducati-läktaren. Centrale Bronze kanske är fetast eftersom man får se start och målgång, samt förberdelserna innan race start, men kanske mindre live action från själva racet. Då är nog arrabiata eller Materassi bättre, men de är ju också fett långt bort = långt att gå.

-edit- har beställt nu, blev centrale bronze. Bra att beställa innan 7 februari, då är priset lite lägre.
 
Last edited:

farmerlip

F.d Hybridpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hedemora
Hoj
2 röda och en gul
Jag höll mig mest mellan 2 och 5.
Finns lite träd där med skugga :)
Gäller det även arrabiata? Får för mig att den ligger i banans lägsta del, men själva läktaren kanske ligger högre? (arrabiata-läktaren är ungefär vid nian i denna bilden).

-edit- hittade bild från arrabiata, ser ju ut som att man ser väldigt bra därifrån.View attachment 452504
 

Gubbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2006
Ort
Sala
Hoj
Husqvarna 701
Man ska åka hoj dit! ????
Vi va 5 gubbar som åkte dit i våras å hyrde en kåk 3-4 mil därifrån som va riktigt nice med pool å allt för typ 3000 för två nätter..
Tog ca 30 min till banan, men 2-3 timmar tillbaka vilket inte är farligt i motogp-mått..
Vi köpte bara inträde vid entrén när vi kom (100€ +10€ parkering 3-400m bort) å man ser i princip 85% av banan vart man än är! ????????
Men vi hittade en jyst slänt mellan kurva 1å 2!
Satt där vid motogp rejset å strosa runt resten av dagen..
Om man ska välja läktare (ca 100€) så är de ingen jätteskillnad i hur bra man ser från dom alla olika uppfattade jag men vi var aldrig uppe på någon vilket inte kändes som det behövdes fast skulle jag köpa ett hel-helgspass så kan de va skönt att ha ”sin” plats hela helgen men ändå kunna gå runt lite här å där..
Summan är att det är en riktigt publikvänlig bana! ????????????????????
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Man ska åka hoj dit! ????
Vi va 5 gubbar som åkte dit i våras å hyrde en kåk 3-4 mil därifrån som va riktigt nice med pool å allt för typ 3000 för två nätter..
Tog ca 30 min till banan, men 2-3 timmar tillbaka vilket inte är farligt i motogp-mått..
Vi köpte bara inträde vid entrén när vi kom (100€ +10€ parkering 3-400m bort) å man ser i princip 85% av banan vart man än är! ????????
Men vi hittade en jyst slänt mellan kurva 1å 2!
Satt där vid motogp rejset å strosa runt resten av dagen..
Om man ska välja läktare (ca 100€) så är de ingen jätteskillnad i hur bra man ser från dom alla olika uppfattade jag men vi var aldrig uppe på någon vilket inte kändes som det behövdes fast skulle jag köpa ett hel-helgspass så kan de va skönt att ha ”sin” plats hela helgen men ändå kunna gå runt lite här å där..
Summan är att det är en riktigt publikvänlig bana! ????????????????????

Nice, tack för info!
Lutar åt att jag tar hojen ned, min kompis tar nog tåget dock.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Nu har jag fått mail från MotoGP Ticket Store. Man kan välja mellan att få credits till nästa års race eller att få tillbaka 95% av pengarna. Obs att man måste bestämma sig senast 15e augusti, annars får man automatisk store credit (den cyniske tänker kanske att de räknar med att många kommer missa den deadlinen...). Lutar nog åt att jag väljer stålarna ändå.

Bara som en FYI för övriga.


ACCOUNT CREDIT:
Get credit for the full value of your order and use it for any race of the same currency in 2021. This credit must be redeemed within 12 months following the issue date.

TICKET(S) REFUND:
If you prefer to receive a refund to the card you paid on, we will then process a refund of 95% of the value of your tickets (the remaining 5% is retained as a service fee)(*).
*Insurance, handling and installment fees are not refundable.

Please submit your choice by August 15 2020, 23:59 GMT+1. All refunds claimed after the deadline will not be accepted and the value of your order will automatically be set as account credit.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top