Besöka Mugello 2020

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Nästa år är ev. Rossis sista som aktiv förare, och Mugello har stått på högt på vill göra-listan länge nu. Är det någon som har varit där som har tips på boende, var man ska sitta etc etc? Är det värt att köra hoj ner eller är det bara bökigt? Har hört att italienska polizia är ganska duktiga på att dela ut hastighetsböter...
 

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Boden
Hoj
Scott.
Har flugit ner två år. Bott i Bologna ett år, och florens ett. Tåg från florens till San Piero a Sieve tog kanske 20-40 minuter. Sen suspekt buss eller svarttaxi för 10€/skalle till banan. Knökfullt på tåget på söndag. Speciellt när hela stationen är full med folk med 90% gula kläder som håller koll på monitorer vilket spår tåget kommer gå ifrån, sen blir det rush till det spåret...

Suttit på läktaren vid starten. ”Bronze centrale” eller liknande hette dem. Skönt med tak/skugga ett tag. Numrerade stolar. Bättre toaletter/stolar under läktaren än de hål i barackgolven vi såg på vägen ner mot läktarplatserna. Finns lite mackor/öl/dryckförsäljning under läktare också.

På lördag gick det bra att gå långt mot sista kurvan på läktaren och se när de kom in bakom läktare.

Satt ett tag nere vid kurva 1 under lördagen. Backen lutar mycket där. En del har med ”planksitsar” anpassade för sluttningar.

Jag _tror_Ducatiparkeringen utanför en av ingångarna var för alla ducatis, inte vara de med Ducatigrandstand-platser. Om du kör sån maskin...
 
Last edited:

Jonte H

MEDLEM
Gick med
22 Mar 2019
Ort
Hbg
Hoj
VFR800X 2017
-Klart du ska köra hoj dit.. Den italienska polisen brukar inte dela ut böter om man inte kör för fort.. :tummenupp

Det man bör akta sig för i Italien är att köra in i miljözoner. Det är dyrt.. (googla)
 
Last edited:

mloren

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Smögen
Hoj
Ett par dussin drygt, fördelat på 10 fabrikat
Va där i år, vi flög till Piza, hyrde bil och bodde sedan på ett hotel i utkanten av Florens i direkt anslutning till mototvägen, funkade perfekt att pendla morgon och kväll.

Fantastisk bana i fantastisk miljö.

En brasklapp dock, är det Rossi du far efter ska du satsa på Misano istället, det är ju hans ”riktiga” hemmabana och man har både hembyn och ranchen som ett trevligt inslag på övrig tid.
 

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Ort
diket
Hoj
ducduc
Om ni tar tåget så är det en bit att promenera till och från banan.

Det fanns en hel del "taxis" på plats men köerna var rätt bisarra så risken finns att ni kommer få promenera oavsett. :)
 

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Hamamatsu
Hotell bokat! Hyrbil ska bokas i närtid. Tittar i detta nu på flygbiljetter - Pisa/Bologna/Florens, återstår att se.

När släpper de, på ett ungefär, biljetterna?
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Hotell bokat! Hyrbil ska bokas i närtid. Tittar i detta nu på flygbiljetter - Pisa/Bologna/Florens, återstår att se.

När släpper de, på ett ungefär, biljetterna?

Du kan "regga" din adress på motogp.com så får du meddelande när biljetterna släpps. Ruskigt dåligt vägnät runt banan tog några timmar att ta sig hem när vi var där i år. Och fast vi var på plats vid 6-tiden på söndag morgonen fick man parkera ganska långt från banan. Men en upplevelse Absolut. Behöver dock inte göra om det. Nästa år blir det Assen igen!
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Har flugit ner två år. Bott i Bologna ett år, och florens ett. Tåg från florens till San Piero a Sieve tog kanske 20-40 minuter. Sen suspekt buss eller svarttaxi för 10€/skalle till banan. Knökfullt på tåget på söndag. Speciellt när hela stationen är full med folk med 90% gula kläder som håller koll på monitorer vilket spår tåget kommer gå ifrån, sen blir det rush till det spåret...

Suttit på läktaren vid starten. ”Bronze centrale” eller liknande hette dem. Skönt med tak/skugga ett tag. Numrerade stolar. Bättre toaletter/stolar under läktaren än de hål i barackgolven vi såg på vägen ner mot läktarplatserna. Finns lite mackor/öl/dryckförsäljning under läktare också.

På lördag gick det bra att gå långt mot sista kurvan på läktaren och se när de kom in bakom läktare.

Satt ett tag nere vid kurva 1 under lördagen. Backen lutar mycket där. En del har med ”planksitsar” anpassade för sluttningar.

Jag _tror_Ducatiparkeringen utanför en av ingångarna var för alla ducatis, inte vara de med Ducatigrandstand-platser. Om du kör sån maskin...

Tack för tips! Jo, visst skulle det bli Duccen jag tog om jag kör hoj ner. Nice att parkera bland alla de andra röda...
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
-Klart du ska köra hoj dit.. Den italienska polisen brukar inte dela ut böter om man inte kör för fort.. :tummenupp

Det man bör akta sig för i Italien är att köra in i miljözoner. Det är dyrt.. (googla)

Om man inte kör för fort? Jo, men det är väl det man brukar få böter för? Och jag är jäkligt dålig på att köra lagligt sen jag skaffade min touring-Ducce... miljözonerna är skyltade antar jag?
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Va där i år, vi flög till Piza, hyrde bil och bodde sedan på ett hotel i utkanten av Florens i direkt anslutning till mototvägen, funkade perfekt att pendla morgon och kväll.

Fantastisk bana i fantastisk miljö.

En brasklapp dock, är det Rossi du far efter ska du satsa på Misano istället, det är ju hans ”riktiga” hemmabana och man har både hembyn och ranchen som ett trevligt inslag på övrig tid.

Jo, visst är det Misano som är närmast hem för Rossi, men Mugello ser bara så mycket finare ut. Den har något som de flesta andra banor saknar, både banan i sig och omgivningarna.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Hotell bokat! Hyrbil ska bokas i närtid. Tittar i detta nu på flygbiljetter - Pisa/Bologna/Florens, återstår att se.

När släpper de, på ett ungefär, biljetterna?

Nice! Var bokade du/ni hotell? Funderar på om det kunde vara nice att bo på något pensionat nära banan, istället för någon av de större städerna.
 

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Hamamatsu
Du kan "regga" din adress på motogp.com så får du meddelande när biljetterna släpps. Ruskigt dåligt vägnät runt banan tog några timmar att ta sig hem när vi var där i år. Och fast vi var på plats vid 6-tiden på söndag morgonen fick man parkera ganska långt från banan. Men en upplevelse Absolut. Behöver dock inte göra om det. Nästa år blir det Assen igen!

Tack för svar! :hej Behöver - än dock - självfallet åka dit och uppleva 46!
 

farmerlip

F.d Hybridpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hedemora
Hoj
2 röda och en gul
Typ, om du åker tåg till San Piero a Sieve.
Vi började gå mot banan men driftiga ungdomar i bil körde skytteltrafik så vi tog några sådana istället.
Tror det är lättare att haffa en sån efter vägen än att stanna vid tågstationen.

Ja, vad är det? Typ tre km att gå?
 

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Ort
diket
Hoj
ducduc
Hmm, vill minnas att det var längre än 3km. Men vi tog säkert inte den snabbaste vägen? Många backar i Toscana också :rofl

Hoppas ni får lika fin upplevelse som oss. Rossi på pole och avslutade på 3:e plats(?) Alla stormade banan, var totalknaos! :tummenupp
 

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Hamamatsu
Nice! Var bokade du/ni hotell? Funderar på om det kunde vara nice att bo på något pensionat nära banan, istället för någon av de större städerna.

Då damen min skall med fick det bli lite lyxigare. :gnissla

Vi har bokat strax norr om Pisa, till vänster om Florens. Cirka en timmes bilfärd till banan.
 

Jonte H

MEDLEM
Gick med
22 Mar 2019
Ort
Hbg
Hoj
VFR800X 2017
Om man inte kör för fort? Jo, men det är väl det man brukar få böter för? Och jag är jäkligt dålig på att köra lagligt sen jag skaffade min touring-Ducce... miljözonerna är skyltade antar jag?

Jo, dom är skyltade. Men om man inte vet om att dom finns är dom lätta att missa. Om man kör hoj dit så kanske man vill kombinera det med lite annan kultur också, det var så jag tänkte. Miljözoner finns i många italienska städer idag, och dom övervakas med kameror.

70_a90.jpg

miljoezoner.jpg
Typ nåt sånt
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Typ, om du åker tåg till San Piero a Sieve.
Vi började gå mot banan men driftiga ungdomar i bil körde skytteltrafik så vi tog några sådana istället.
Tror det är lättare att haffa en sån efter vägen än att stanna vid tågstationen.

Google säger 7,7 km från san Piero a sieve till banan. Kanske lite långt att gå. Bo nära banan hade varit nice men dock svindyrt så kanske får bli boende i florens istället och köra till banan på något sätt.
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Google säger 7,7 km från san Piero a sieve till banan. Kanske lite långt att gå. Bo nära banan hade varit nice men dock svindyrt så kanske får bli boende i florens istället och köra till banan på något sätt.
Hyrbil är förhållandevis billigt i Italien.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top