Finlands MotoGP KymiRing 12:e juli 2020

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Reklamera köpet på din bank.

Ja, jag hörde av mig till min bank för ett tag sen och de sa att de var tvungna att spärra mitt mastercard och utfärda ett nytt för att kunna häva ett köp. Det lät ju inte rätt så gick inte vidare med det. Nu har jag dock fått info från biljettförsäljaren, och kan välja mellan att få 95% av pengarna tillbaka eller tillgodokvitto för nästa års race.
 
Last edited:

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Ja, jag hörde av mig till min bank för ett tag sen och de sa så att de var tvungna att spärra mitt mastercard och utfärda ett nytt för att kunna häva ett köp. Det lät ju inte rätt sångidoler inte vidare med det. Nu har jag dock fått info från biljettförsäljaren, och kan välja mellan att få 95% av pengarna tillbaka eller tillgodokvitto för nästa års race.

Vem köpte du biljetten från?
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Ska bli ett race till i år i November som ska presenteras 10:e Aug. enligt MotoGP.COM, och idag tillåter Finland större evenemang! Kan det vara isracing på G!:hihi
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Efter lite tjat fick jag besked angående mina Assen-biljetter.
Det skall ha skickats ut ett meddelande, som jag inte fått, att inga pengar återbetalas men biljetterna skall gälla för 2021.
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Japp, de beskedet har jag också fått och är nöjd med det, MEN jag har inte fått några biljetter! När kommer de?
 

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
CBR 1000 racer Gixxer 600 racer och KTM 690 SMC-R
Jag fattade det som att det blir ett extra race på Valencia?
 

J-zer

Happy!
Gick med
11 Oct 2007
Ort
Örebro
Hoj
BMW S1000XR 2018 HP Style
Japp, de beskedet har jag också fått och är nöjd med det, MEN jag har inte fått några biljetter! När kommer de?

I min bekräftelse från MotoGP Tickets så står det:

"Your e-ticket(s) for the event will be available approximately 1-2 weeks before the Grand Prix"

Så det är väl bara att vänta tills nästa år 1-2 veckor innan racet i Finland!! :gnissla
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Last edited:

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
https://finlandmotogp.fi/?lang=en

MotoGP 2021 will arrive to KymiRing in July

Dorna Sports has launched MotoGP™ calendar for season 2021. MotoGP™ Finland will be held 9-11 July 2021 at KymiRing.
Tickets will be released for sale in December 2020. Already bought, but not returned tickets, will be valid for the upcoming race.

https://www.motogp.com/en/videos/2020/11/06/round-13-moto3-fp1-at-the-european-grand-prix/354077

...med förbehållet att banan fortfarande inte homologiserats (eller typbesiktigats kanske man ska säga på bättre svenska). Förra sommaren så var ju banans faciliteter inte direkt färdigbyggda vad jag minns. Har det kommit längre nu?
 
Last edited:

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
...med förbehållet att banan fortfarande inte homologiserats (eller typbesiktigats kanske man ska säga på bättre svenska). Förra sommaren så var ju banans faciliteter inte direkt färdigbyggda vad jag minns. Har det kommit längre nu?

Fråga! Jag fick svar, på svenska, men har inte frågat hur långt de kommit. :)

https://se.kymiring.fi/kontakt/
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Fråga! Jag fick svar, på svenska, men har inte frågat hur långt de kommit. :)

https://se.kymiring.fi/kontakt/

Det ska jag testa, även om jag inte räknar med något annat än ett politiskt korrekt ”bygget pågår enligt plan för att bli färdiga till nästa sommar”. Lite talande att det inte finns några aktuella bilder på banans hemsida, utan bara renderingar.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Det ska jag testa, även om jag inte räknar med något annat än ett politiskt korrekt ”bygget pågår enligt plan för att bli färdiga till nästa sommar”. Lite talande att det inte finns några aktuella bilder på banans hemsida, utan bara renderingar.

Lägg upp svaret här sedan! :)

Mycket är trevligt i Finland men att få människor intresserade att åka dit är de inge bra på. :(
Alltid trevligt att åka på finska hojträffar men de gör inget för att få fler att komma...
Svenskspråkig inbjudan? Nix och man får leta duktigt om man inte, som vi, nu känner folk sedan många år.

Nåväl, banan är asfalterad och trots Corona borde de hunnit med att göra det som krävs för att bli godkänd. Sedan om campingen är på grus eller annat inte är färdigt får man kanske stå ut med.

https://www.motogp.com/en/videos/2019/08/19/onboard-a-lap-of-the-kymiring-with-mika-kallio/305233
 

Siigurd

Sporthojsnörd
Gick med
13 May 2012
Ort
Borås
Hoj
08 Honda CBR 1000 RR
Biljetter är släppta för 2022, men vågar man.

Från och med september 2021 har banan, paddock och kontor färdigställts, till en kostnad av 30 miljoner Euro. Banan har tillstånd att bygga för 150 000 m² golvyta, varav 9 000 m² används för närvarande. [2] Inga hotell eller läktare finns ännu.
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Biljetter är släppta för 2022, men vågar man.

Från och med september 2021 har banan, paddock och kontor färdigställts, till en kostnad av 30 miljoner Euro. Banan har tillstånd att bygga för 150 000 m² golvyta, varav 9 000 m² används för närvarande. [2] Inga hotell eller läktare finns ännu.
Fick mail igår om biljetter.
Eftersom man bevistat VM i Imatra ett antal gånger på 70-talet
så är jag lite sugen på en makara igen:tungan
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Lägg upp svaret här sedan! :)

Mycket är trevligt i Finland men att få människor intresserade att åka dit är de inge bra på. :(
Alltid trevligt att åka på finska hojträffar men de gör inget för att få fler att komma...
Svenskspråkig inbjudan? Nix och man får leta duktigt om man inte, som vi, nu känner folk sedan många år.

Nåväl, banan är asfalterad och trots Corona borde de hunnit med att göra det som krävs för att bli godkänd. Sedan om campingen är på grus eller annat inte är färdigt får man kanske stå ut med.

https://www.motogp.com/en/videos/2019/08/19/onboard-a-lap-of-the-kymiring-with-mika-kallio/305233
Jag har för mig att jag skickade en fråga till organisatörerna om detta. Hur det nu var har jag inte fått något svar. Man får hoppas att de har styr på allt nu. Det mesta bildmaterialet på hemsidan verkar fortfarande vara renderingar och pr-grafik.
 

Siigurd

Sporthojsnörd
Gick med
13 May 2012
Ort
Borås
Hoj
08 Honda CBR 1000 RR
Fick mail igår om biljetter.
Eftersom man bevistat VM i Imatra ett antal gånger på 70-talet
så är jag lite sugen på en makara igen:tungan

En makkara (sininen lenkki) kan du köpa på Ica.
Men att åka till Kymi Ring när det tydligen inte är färdigt med läktare ens, finns ju sittplatser, men är det bara stolar som är utplaserade?
Bra betalt ska dom ändå.
Boende blir nog inte lätt att få tag på.
Nu kanske jag låter lite negativ, men man vill ju veta på ett ungefär vad man har att förvänta sej.
 

JockeP22

Rak höger
Gick med
23 Jun 2007
Ort
Gimli, Manitoba
Hoj
.
2023-kalendern är ute och inte en skymt av Kymiring på den. Vad är det som händer egentligen? Dom kom undan med att skylla på Covid-19 2020, och efter en lång, lång tid senare fick jag trots allt tillbaka biljettpengarna.
2021 och 2022 vet jag inte vilka ursäkter de gav för att banan inte stod färdig, tappade intresset helt att följa hur bygget fortskred. Men varför kan dom inte ta emot MotoGP 2023 nu heller?

Det verkar som att till och med Kazakhstan kommer att kunna bjuda folk på ett MotoGP-race innan Finland och Kymiring. :rodnar
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top