Finlands MotoGP KymiRing 12:e juli 2020

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
De flesta svenskar som åker på sitt första GP i Spanien eller Italien brukar gå att identifiera från depån på lördag morgon. Det är nämligen de som lyser som stoppljus på läktaren...

Många glömmer att solen tar väldigt mycket bättre på dessa breddgrader. Stark solskyddskräm, keps och tröja med långa ärmar är att rekommendera. I Finland kan det nog vara bra att också ta med något mot myggen...
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
De flesta svenskar som åker på sitt första GP i Spanien eller Italien brukar gå att identifiera från depån på lördag morgon. Det är nämligen de som lyser som stoppljus på läktaren...

Många glömmer att solen tar väldigt mycket bättre på dessa breddgrader. Stark solskyddskräm, keps och tröja med långa ärmar är att rekommendera. I Finland kan det nog vara bra att också ta med något mot myggen...
+1 på den.

Vi tyckte vi hade förberett oss men att sitta i solen 6h per dag gör ju att du blir solbränd på de konstigaste ställena.

Du som är på de flesta GP:n är det alltid pit lane walk på fredagar eller sker det bara på vissa banor?
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Fick en lustig bränna på mina fötter förra året på Mugello! Så kallad MotoGP fot! En väldigt vit fot med en kraftigt röd ankel ovanför ankelsockarna. I övrigt lyckades jag dock skydda mig väl.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
är det alltid pit lane walk på fredagar eller sker det bara på vissa banor?

Jag har sett lite olika varianter. Ibland redan på torsdag när teamen som bäst monterar ihop sina hojar, ibland på fredag och lördag både före och efter träningar, alltid efter kvalet och alltid mellan warm up och Moto3 race. Någon av dem är bara för VIP village, någon av dem kan man garanterat köpa biljetter till.
 

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
CBR 1000 racer Gixxer 600 racer och KTM 690 SMC-R
Är det klart att det blir av nu när kalendern är confirmed? Eller är det fortfarande subject to fim homologation? Känns lite som Bagdad Bob, allt är kanon o går enligt planerna, för att hålla finansiärerna glada o nöjda. Tror ni verkligen att banan är så färdig att den kan hålla ett GP i juli?
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Är det klart att det blir av nu när kalendern är confirmed? Eller är det fortfarande subject to fim homologation? Känns lite som Bagdad Bob, allt är kanon o går enligt planerna, för att hålla finansiärerna glada o nöjda. Tror ni verkligen att banan är så färdig att den kan hålla ett GP i juli?
Det är nog mest subjected to att banan blir färdig och inte går i kk innan racet
 

JockeP22

Rak höger
Gick med
23 Jun 2007
Ort
Gimli, Manitoba
Hoj
.
Jag är mest nyfiken på om dom vid här laget verkligen har de faciliteter som krävs.
För bara några månader sedan fanns ju ingenting förutom en asfalterad race-bana
och en simpel depå knappt i klass med Karlskogas depå. Allt annat, enligt onboard-filmer
och foton är ju bara en åker/grustag.

Har dom verkligen sedan dess hunnit bygga allt som krävs för ett FIM MotoGP-race?
Jag menar bara en huvudläktare och en depå med allt som krävs för FIM & teamen och deras krav
och avancerade faciliteter för teve-bolagen tar väl en jäkla tid att bygga och installera. Det tog en byggfirma 5 månader att bygga ett enkelt, tomt vagnslider med fem portar på jobbet förra vintern, bara som en jämförelse :näsblod

Jag har redan köpt biljetter till Söndagen 12/7 för mig & farsan och jag hoppas verkligen att det blir av,
inget skulle vara roligare än att få se MotoGP i Finland. Men jag är väldigt skeptisk i dagsläget.
 

lasseamal

Medlem
Gick med
26 Apr 2017
Ort
göteborg
Hoj
honda vfr 800fa vtec 2008
Jag är mest nyfiken på om dom vid här laget verkligen har de faciliteter som krävs.
För bara några månader sedan fanns ju ingenting förutom en asfalterad race-bana
och en simpel depå knappt i klass med Karlskogas depå. Allt annat, enligt onboard-filmer
och foton är ju bara en åker/grustag.

Har dom verkligen sedan dess hunnit bygga allt som krävs för ett FIM MotoGP-race?
Jag menar bara en huvudläktare och en depå med allt som krävs för FIM & teamen och deras krav
och avancerade faciliteter för teve-bolagen tar väl en jäkla tid att bygga och installera. Det tog en byggfirma 5 månader att bygga ett enkelt, tomt vagnslider med fem portar på jobbet förra vintern, bara som en jämförelse :näsblod

Jag har redan köpt biljetter till Söndagen 12/7 för mig & farsan och jag hoppas verkligen att det blir av,
inget skulle vara roligare än att få se MotoGP i Finland. Men jag är väldigt skeptisk i dagsläget.

Kanske beställt modul koncept, då kan det gå fort!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
CBR 1000 racer Gixxer 600 racer och KTM 690 SMC-R
Bokade båtbiljetter idag, var noga med att kryssa i avbokningsskydd:glömdet.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
The decision to postpone the Finnish MotoGP race is made by Dorna Sports, which owns rights of the competition

The Finnish government has recommended that events for more than 500 people not be held before August due to a coronavirus pandemic. Decision of postpone of MotoGP Finland competition is made by Dorna Sports and race track owner KymiRing in accordance with the instructions of the Finnish Government.

Dorna Sport has promised to announce the future of MotoGP Finland as soon as possible.

https://finlandmotogp.fi/2020/04/24...which-owns-rights-of-the-competition/?lang=en
 

swedefish

Medlem
Gick med
31 Oct 2015
Ort
Järfälla
Hoj
2005 Sportster
Letat lite info om köpta biljetter till racet, inte hittat något. Sonen hade hört något om att giltigheten flyttas fram 1år- till nästa race?!
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Letat lite info om köpta biljetter till racet, inte hittat något. Sonen hade hört något om att giltigheten flyttas fram 1år- till nästa race?!
We kindly ask patience from all the customers
Return of purchased tickets will be possible as soon as Dorna Sports has made official decision of MotoGP Finland’s future. All ticket purchasers will receive their money back with normal return policies. We will inform customers in our social media, in webpages and in Lippu.fi page returning of purchased tickets. We will also contact all the customer who have left us their contact information when purchasing a ticket.
https://finlandmotogp.fi/2020/04/24/we-kindly-ask-patience-from-all-the-customers/?lang=en
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
MotoGP™ Finland 2020 is cancelled due to ongoing coronavirus outbreak


The Grand Prix debut of the KymiRing will be rescheduled to season 2021. Dorna Sports will announce MotoGP™ calendar for season 2021 later this year.

Already purchased MotoGP™ tickets for KymiRing will be valid for the upcoming MotoGP™ race held in 2021.

You can request reimbursement for the price of tickets unused due to cancellation until 30.9.2020. Please follow the instructions here.

For more detailed information, please read more from here.

Due to the large number of returns, the processing time is exceptionally prolonged. We apologize for any inconvenience and uncertainty this may cause for you.

Thank you for your understanding.



https://finlandmotogp.fi/2020/04/29...-due-to-ongoing-coronavirus-outbreak/?lang=en

Det positiva för dysterkvistarna är väl att de nu hinner bli klara tills nästa år.

Och växtligheten bryr sig inte om Corona...

Trevligare att slå upp tältet på årsgammalt gräs än en grusplan! :)
 

lasseamal

Medlem
Gick med
26 Apr 2017
Ort
göteborg
Hoj
honda vfr 800fa vtec 2008
Misstänkte det, finns ju inte plats att ändra datum!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Rosen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CB1100R, 1983
Någon mer som bokade biljetter till Finska motogp och väntar på återbetalning?

Har stött på MOTOGP några gånger och de hänvisar till att arrangören ska ge dem info om återbetalning.
 

Yngve

Life sucks, then you marry one who don`t
Gick med
13 Sep 2003
Ort
Norge
Hoj
Hayabusa 1585 Hayabusa 1471 ZX998R B-King 1507
Jeg har kjøpt 3 biletter ( dyreste ) og kun fått et e-mail om at det kommer nermere beskjed... dette var i April.

Samme med biletter kjøpt til Philip Backlund sin kjøring vekan føre... Betalt 11000 kr og kun et par e-mail.. ingen penger. Fatter dem ikke at jeg kommer ALDRI til å betale noenting på forskudd fra nå av hvis man ikke får pengene igjen....
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Någon mer som bokade biljetter till Finska motogp och väntar på återbetalning?

Har stött på MOTOGP några gånger och de hänvisar till att arrangören ska ge dem info om återbetalning.

Jag fick samma svar angående våra biljetter till Assen.
Är nog bara att se det som en nitlott bland många andra.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Jeg har kjøpt 3 biletter ( dyreste ) og kun fått et e-mail om at det kommer nermere beskjed... dette var i April.

Samme med biletter kjøpt til Philip Backlund sin kjøring vekan føre... Betalt 11000 kr og kun et par e-mail.. ingen penger. Fatter dem ikke at jeg kommer ALDRI til å betale noenting på forskudd fra nå av hvis man ikke får pengene igjen....

Jag fick samma svar angående våra biljetter till Assen.
Är nog bara att se det som en nitlott bland många andra.

Japp, samma med mina biljetter till Mugello. ”Vi återkommer”, typ. Ok...
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top