REGLER FÖR TEKNIKFORUMET
Dessa regler appliceras även på övriga felplacerade teknikrelaterade trådar

VEM SKA SVARA PÅ FRÅGOR?
- Den med erfarenhet i ämnet
- Kom inte med gissningar
- Undersök ämnet väl, svara utförligt med bilder om möjligt.
- Sammafatta ditt svar i ett (1) inlägg istället för flera.
- För icke MC-relarade frågor, använd OT Teknikforumet
VARFÖR DESSA REGLER?
- Vi behöver sålla ut felsvaren som kan få otrevliga konsekvenser
- Irrelevanta diskussioner skall ej förekomma
- Detta forum ska vara SERIÖST.
- Regelbrott leder till banning från teknikforumet.
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I TEKNIKFORUMET
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 27 av 27
  1. #21
    Medlem Two stroke mans avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Där jag tar av mig hatten
    Hoj
    Har tappat räkningen
    Inlägg
    13 539
    Citat Ursprungligen postat av El Presidente Visa inlägg
    Får ta på mig dumstruten och erkänna mina tillkortakommanden i denna minst sagt (för mig!) förvirrade värld!

    Det enda jag med säkerhet kan uttala mig om är att framgaffeln i originalutförande är för mjuk och bottnar om jag kör aktivt (hur aktivt nu man kan köra med en 250cc på hela 20 hästar.....).
    Ställde samma fråga på ett fäjjsbåkk forum för just Tricker-entusiaster och fick där tipset att köpa detta:
    https://www.japan-webike.se/products...Dlr5hzNgYazNPM

    Ska dock villigt erkänna att jag knappt vet vad kittet innebär/gör för skillnad


    Nåväl, jag hoppas som sagt på att få svar från tillverkarna och jag publicerar dem i denna tråd så kanske ni som är betydligt mera pålästa kan utröna vilket som vore den bästa lösningen för mig!
    Det där kitet är väl bara en extern fjäderförspänning, dvs du kan åstadkomma samma sak med ett par brickor som shims på fjädern.

    Googlade lite och det verkar som att samma fjäder sitter på bla 1982 YZ80, och till dom tycker jag eg det borde finnas andra fjädrar men det hittade jag inte.

    Det där förslaget om att montera schraderventiler i toppmuttrarna för att kunna trycka in lite mer luft i gaffeln börjar se ut som ett alternativ här. Man kanske t.o.m kan tillverka ett gäng och sälja för det verkar ju vara ont om alternativ.

    Men testa ökad oljemängd, det gör gaffeln styvare i slutet av slaget.
    Är din 2t trött? Porta? Skicka PM

  2. #22
    2 Stripes Mc El Presidentes avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Småland
    Hoj
    XR650 + grom + Tricker
    Inlägg
    803
    Fått svar från Hyperpro (tillverkaren):

    Hello,
    Spring runs from 5,9 to 12n/mm

    With kind regards / Met vriendelijke groeten,
    John Troost
    Hyperpro Sales B.V.


    Kort o koncist!

  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Göteborg
    Hoj
    Suzuki SV650S -00 såld Triumph Sprint RS -01 Suzuki GSX1300R -08
    Inlägg
    6 424
    Citat Ursprungligen postat av El Presidente Visa inlägg
    Fått svar från Hyperpro (tillverkaren):

    Hello,
    Spring runs from 5,9 to 12n/mm
    With kind regards / Met vriendelijke groeten,
    John Troost
    Hyperpro Sales B.V.


    Kort o koncist!
    Borde lösa ditt problem.
    5,9 Nm/mm är 55 % mer än hojens nuvarande 3,8 N/mm....
    12 Nm/mm är 161 % mer än hojens nuvarande 4,6 N/mm

    Du kanske tom måste äta upp dig !
    MotoGP 2019: 1. Marques 2.Dovi 3.Vinales

  4. #24
    2 Stripes Mc El Presidentes avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Småland
    Hoj
    XR650 + grom + Tricker
    Inlägg
    803
    Citat Ursprungligen postat av Comeback Visa inlägg
    Borde lösa ditt problem.
    5,9 Nm/mm är 55 % mer än hojens nuvarande 3,8 N/mm....
    12 Nm/mm är 161 % mer än hojens nuvarande 4,6 N/mm

    Du kanske tom måste äta upp dig !
    Precis vad jag ville höra - bug och bock!



    (ps. är fet nog..... )

  5. #25
    2 Stripes Mc El Presidentes avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Småland
    Hoj
    XR650 + grom + Tricker
    Inlägg
    803
    ...och nu svarade så även säljaren som erbjöd Wirth:

    This spring got the same rate as original. Difference is the progressive winding.

    mit freundlichen Grüßen,
    Peter Andersen


    Känns som om det får bli en beställning av Hyperpro inom kort.
    Stort tack till er alla som bemödat sig med att svara, uppskattas verkligen!

  6. #26
    here i come stylengrace-fzxs avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    gbg
    Hoj
    1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
    Inlägg
    975
    Alltid vart sugen på en tricker. Det är en kul hoj va
    Det är inte målet som är det viktiga, utan att äta mycket pizza o ha sex

  7. #27
    2 Stripes Mc El Presidentes avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Småland
    Hoj
    XR650 + grom + Tricker
    Inlägg
    803
    Citat Ursprungligen postat av stylengrace-fzx Visa inlägg
    Alltid vart sugen på en tricker. Det är en kul hoj va
    Liten "recension" eller vad man nu skulle kunna kalla mina tankar o funderingar kring denna skapelse:

    https://www.sporthoj.com/forum/showt...=1#post6382302


Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Jamen helvete! Det är en liten hoj men Guzzi för 5 lakan är gratis! Rädda den från caféscramblerdöden!

BrooklynS
Vill du annonsera ovan? Klicka här