Resultat 1 till 12 av 12
    Medlem Shropshres avatar
    Reg.datum
    apr 2008
    Hoj
    VFR 800, XJ 550, R1200GS

Yamaha RD 125 -82

Tjohej. Är ett renoveringsobjekt av detta märke värt mödan? Eftertraktad på marknaden? Rolig att köra? Har fått tips om en som stått anställd i 20 år. Kanske är helt förstörd ????
    Den som gapar efter galen fågel ser inte skogen för alla ben...

Yamahanörd cidairs avatar
    Reg.datum
    mar 2015
    Hoj
    R1M, RD500, RD350, TZR125RR, MT-09 SP
    Jaaaaa!
    Alla Yamaha bör räddas för eftervärlden. Speciellt tvåtaktarna!

Medlem Mats757s avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Hoj
    FZR1000, ISR, SV650, Super Tenere
    Ja absolut. Speciellt om man har någon typ av relation till en sådan från tonåren.
    Mats

Citat Ursprungligen postat av Jörgen Karlsson Visa inlägg

Det är så att man fnittrar när man får syn på burkar, kolvar och ventiler.......

Medlem
    Reg.datum
    maj 2016
    Hoj
    Zündapp KS125, Honda cb400, Suzuki GSX 400
    Rolig att köra? Nja, om man gillar trimmade moppar, kanske.
    Eftertraktad? Ja, det verkar som att gamla 125:or har blivit heta. Vet inte riktigt varför, men så är det.
    Kan vara svårt med delar till så gamla hojar, det vet jag ev egen erfarenhet.

Ijenklien så... laidbacks avatar
    Reg.datum
    dec 2010
    Hoj
    En massa röd-vita, nu med blå inslag.
    Håller med övriga. Kör på, du utför en kulturgärning!
    Citat Ursprungligen postat av sportbike Visa inlägg
    Åka hoj handlar om så mycket mer än hästkrafter, klockan är 03:30 en ljuvlig sommarnatt, du har brassat helvet hela dan och är äntligen på väg hemåt, med hennes bröst i ryggen :)

https://www.worldanimalprotection.se/

Yamaha samlare NisseHts avatar
    Reg.datum
    maj 2004
    Hoj
    R1, FZR1000, RD350, DT125
    Kan lägga till att just den modellen såldes i enorma mängder pga av sin överträfflighet kontra andra hojar som fanns vid den tidunkten. Just därför kan man fortf få tag på reservdelar relativt lätt. Motorn hade värsta ketchup-karaktären och skrek av vällust när man varvade ut den på växlarna. Jag saknar min!

Reg.datum
    dec 2010
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av NisseHt Visa inlägg
    Jag saknar min!
    Men varför letar du inte upp en? Då och då kommer det upp lite hyfsat fina RD 125, inte i massor, men några per år iaf. Vilken färg är det som gäller?
    Åka hoj handlar om så mycket mer än hästkrafter, klockan är 03:30 en ljuvlig sommarnatt, du har brassat helvet hela dan och är äntligen på väg hemåt, med hennes bröst i ryggen :)

Medlem
    Reg.datum
    maj 2016
    Hoj
    Zündapp KS125, Honda cb400, Suzuki GSX 400
    Citat Ursprungligen postat av laidback Visa inlägg
    Men varför letar du inte upp en? Då och då kommer det upp lite hyfsat fina RD 125, inte i massor, men några per år iaf. Vilken färg är det som gäller?
    Jag kan tänka mig att det är priserna som får många att hejda sig. Jag är också sugen på 125:or från den tiden, eftersom det var såna man körde som 16-åring med nytaget körkort. Men priserna ligger ofta på 15-20000, och då väljer man hellre nåt lite större och modernare för de pengarna. Dessa 125or som egentligen borde kosta 5-6000, sett till användbarhet och "mesta hoj fört pengarna".

Medlem checksters avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Hoj
    Yamaha SR500 -92 // BMW R100 -83 // Honda CB500 K1 -75 // Yamaha XG250 Tricker // Yamaha R1 -98 polkaretta // Yamaha SR500 -78 // Yamaha TW200 -87 // Whizzer Pacemaker 2 -02 // Yamaha RD350 YPVS -83 // Honda XL500s -81
    Jag köpte en Yamaha DT125 MX -81 för några veckor sedan, den hade stått i 8-10år sen den var igång senast.
    Provade igår att kicka igång den med startgas fulla luftburken och efter 15-20kickar så kom den igång
    Gick dock bara på choke, men det var ändå sjukt kul att köra ute på den snötäckta grusvägen fram och tillbaka med fötterna släpandes i backen som då man körde moped på isiga vägar hela vintrarna

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Medlem Chronics avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Hoj
    Sålt alla....
    Jag hade en -81 2-cyl när jag var femton, ombyggd till caféracer med kapade skärmar, cuts och Raask tillbakaflyttade fotpinnar. Blanksvart och fin. Då var de inte värda många tusen och man hade ofta en reservdelshoj när man hade gamla japs, så även jag.

Yamaha samlare NisseHts avatar
    Reg.datum
    maj 2004
    Hoj
    R1, FZR1000, RD350, DT125
    Citat Ursprungligen postat av laidback Visa inlägg
    Har redan 5 hojar i hushållet och vet inte om jag orkar med att hålla igång en till, men som det heter, plötsligt kanske det händer. En vit 1983 hade jag på då det begav sig

Reg.datum
    dec 2010
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av NisseHt Visa inlägg
    Har redan 5 hojar i hushållet och vet inte om jag orkar med att hålla igång en till, men som det heter, plötsligt kanske det händer. En vit 1983 hade jag på då det begav sig
    Ah, du måste lära dig ljuga för dig själv; "En till är ju inte mycket i procent räknat!"

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Fråga verkstaden varför. Nu gissar jag men det skulle kunna vara så enkelt att Honda uppdaterat serviceschemat vilket de bara meddelar auktoriserade verkstäder. [...]

chili
Vill du annonsera ovan? Klicka här