Husqvarna Norden 901

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
En modell för 2021?

En äventyrshoj med 901-maskin känns tämligen rätt. Ganska ruggat utseende. Ser hyggligt klar ut klar ut? Önskar mig nåt i stil med gamla KTM 990 Adv men något lättare på foten.

https://youtu.be/soU9tqjXgjo
 
Last edited:

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Snyggaste adventurebiken jag har sett! Första gången på länge jag blev sugen på att köpa en ny motorcykel. Fästanordningen på tanken kändes lite farligt placerad vid ett plötsligt stopp, men det är ju bara en prototyp. Om vikt och soppaförbrukning är acceptabla kommer det nog bli sjukt bra :tummenupp
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Synd bara att den verkar få ktms 790 bajsmotor. Annars är jag heltänd på den
 

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Rätt koncept, rätt design, ser kompetent ut.

Någon annan kan få köpa den som ny och umgås :huvet:huvet:huvet med generalagenten, så köper jag den när garantin gått ut.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Vill ha faktorn kittlas. :näsblod
Gillar genomgående Huskvarnas formspråk gentemot mamma KTM's.
Men mysiga 901? Vad vet vi egentligen om 901,ingen hoj har väl kommit till marknad med den spisen än?
Verkar lovande i effekt, vikt och format helt klart bara de löser alla 790's barnsjukdomar, men idag VET vi väl egentligen ingenting?
Det vi vet är ju just att det är en vidareutveckling på 790 motorn, och det är väl i sig lite oroväckande tyvärr, även om jag personligen VILL tycka om 901.

Tänk om Honda eller Suzuki (eller annan evighetskonstruktör, med seriöst reklamationstänk) kunde bygga hojar som såg ut, vägde, och presterade som Huskvarnas.
 

teXmeX

Medlem
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Åstorp
Hoj
KTM 790 Adventure R
Vill ha faktorn kittlas. :näsblod
Gillar genomgående Huskvarnas formspråk gentemot mamma KTM's.
Men mysiga 901? Vad vet vi egentligen om 901,ingen hoj har väl kommit till marknad med den spisen än?
Verkar lovande i effekt, vikt och format helt klart bara de löser alla 790's barnsjukdomar, men idag VET vi väl egentligen ingenting?
Det vi vet är ju just att det är en vidareutveckling på 790 motorn, och det är väl i sig lite oroväckande tyvärr, även om jag personligen VILL tycka om 901.

Tänk om Honda eller Suzuki (eller annan evighetskonstruktör, med seriöst reklamationstänk) kunde bygga hojar som såg ut, vägde, och presterade som Huskvarnas.

Det är garanterat Duke 890-motorn den får!
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
V
Men mysiga 901? Vad vet vi egentligen om 901,ingen hoj har väl kommit till marknad med den spisen än?
Verkar lovande i effekt, vikt och format helt klart bara de löser alla 790's barnsjukdomar, men idag VET vi väl egentligen ingenting?
Det vi vet är ju just att det är en vidareutveckling på 790 motorn, och det är väl i sig lite oroväckande tyvärr, även om jag personligen VILL tycka om 901...


Ja som du kanske såg levde jag att det var Nuda/Rotax898 som hade transformerats. Rättade mig själv enligt ovan...
 

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Vill ha faktorn kittlas. :näsblod
Gillar genomgående Huskvarnas formspråk gentemot mamma KTM's.
Men mysiga 901? Vad vet vi egentligen om 901,ingen hoj har väl kommit till marknad med den spisen än?
Verkar lovande i effekt, vikt och format helt klart bara de löser alla 790's barnsjukdomar, men idag VET vi väl egentligen ingenting?
Det vi vet är ju just att det är en vidareutveckling på 790 motorn, och det är väl i sig lite oroväckande tyvärr, även om jag personligen VILL tycka om 901.

Tänk om Honda eller Suzuki (eller annan evighetskonstruktör, med seriöst reklamationstänk) kunde bygga hojar som såg ut, vägde, och presterade som Huskvarnas.

Tdm900 afrika twin.
 

CooperCorgi

Medlem
Gick med
22 Jan 2016
Ort
Ja
Hoj
MT-09 2021
Jag sällar mig till skaran som gillar designen. Neo-retro utan att bli för mycket. :) Nya motorn är jag väldigt nyfiken på. En 890 som är vidareutvecklad från 790 kan kanske i bästa fall innebära en modern slitvarg à la 990. :)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top