Yamaha WR125X

Tanner1213

Medlem
Gick med
28 May 2019
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha YZF R125 -14
Hej, fyller 16 snart (februari) och så kommer jag ta A1 kortet. Jag är väldigt intresserad av motards (då jag körde en aprilia sx 50 förut) men det finns knappt några wr alls. Och de ända jag har hittat är 2010 modeller som kostar 30 000?? Jag vet att 2016 är den sista modellen fast jag kan inte hitta en enda typ 2013 och uppåt.

Vad kan jag göra? Jag har funderat på att åka till t.ex Polen och köpa en där för det finns så många hojar där, fast det kommer bara göra grejer dyrare.
Vilket svar som helst uppskattas.

tack!
 

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Finns ju fler än WR. Har ju xt125 också. 18.000 för en 2009 t.ex. på blocket. Fel tid på året nu att handla 125a på då utbudet är rätt litet. Vänta till våren. Då kommer det säkert komma ut många fler och du kan välja fritt samt hitta fler närmre din hemort. Att åka till Polen för en 125a man har i 2 år hade jag aldrig gjort. Ha lite is i magen.
 

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + VTR
Kan ju i sammanhanget berätta att jag hjälpte grannen nu i sensommaren/höstas att inhandla en WR125 till hans grabb. Vid tillfället fanns det en hel del WR125:eek:r att välja på - även nyare.
Så jag håller med @Schnell, ha is i magen och vänta.
Alternativ två är att sätta in en Köpes-annons på blocket så väcker du kanske de som går i sälj-tankar men avvaktar till våren med att annonsera!

Lycka till
:tummenupp
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top