MotoGP #18 Shell Malaysia Motorcycle Grand Prix

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Fabio har haft 500 varv mindre, och det beror på att han har haft färre motorer än de andra.
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Zarco visade att han hör hemma i paddocken innan Mir knuffade av honom. HRC borde vara sugna och om JLo kliver av finns en sits ledig antingen i Repsol eller LCR

Puig is my virtual mentor
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Fabio har haft 500 varv mindre, och det beror på att han har haft färre motorer än de andra.

Ja exakt, och ändå presterade han generellt lägre varvtider än Rossi trots strypningen :tummenupp

Vet inte om det är minvikt på hoj eller ekipage som gäller men är det hoj utan förare så kanske Rossi kan väga något mer än de andra och då är det ju inte till fördel fast det är ren spekulation från min sida.
 
Last edited:

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Zarco visade att han hör hemma i paddocken innan Mir knuffade av honom. HRC borde vara sugna och om JLo kliver av finns en sits ledig antingen i Repsol eller LCR

Puig is my virtual mentor

Tyckte det var svårt att se på klippen som visades men tycker inte det var självklart att det var Mirs fel. Zarco lämnade en lucka som Mir snappade åt sig, varpå Zarco försökte ta tillbaka det spår han lämnat och så var Mir där. Zarco ska ha tydligen bett _Mir_ om ursäkt för incidenten dessutom. Racing incident, skulle jag säga.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Tyckte det var svårt att se på klippen som visades men tycker inte det var självklart att det var Mirs fel. Zarco lämnade en lucka som Mir snappade åt sig, varpå Zarco försökte ta tillbaka det spår han lämnat och så var Mir där. Zarco ska ha tydligen bett _Mir_ om ursäkt för incidenten dessutom. Racing incident, skulle jag säga.

Tyckte nog när jag såg bilderna "live" att det var Mir som tryckte till Zarco.
I det läget tyckte nog jag att "long" var ett ganska lagom straff.
Hörde också att Zarco var inne och bad om ursäkt men det kan ju vara för att inte bränna några broar. :)
Mir blev straffad så helt OK tyckte inte RD att det var.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Zarco visade att han hör hemma i paddocken innan Mir knuffade av honom. HRC borde vara sugna och om JLo kliver av finns en sits ledig antingen i Repsol eller LCR

Puig is my virtual mentor
Har LCR en ledig sits? De har väl kontrakt med både nakagami och kryckan 2020 ut? Eller menar du att de skulle ha tre förare i LCR?
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Hade nån mappat om Petronas hojar eller vad hände med farten? Riktigt kul att TopGun kunde få stå på pallen och en stor hatten av för MM som slank igenom fältet utan att spela bowling.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Är kontrakten i MotoGP värda något? Det är väl alltid jurister med och skriver så om viljan finns kan man byta ut vem som helst.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Så j@vla dålig är inte yamman alltså.
Problemet för Rossi är att även om Yamaha tar ett kliv till så är Viñales fn en bättre förare.

Men Rossi kan ju glädja sig år att han slog
Lorenzos rekord på Sepang från 2015 Best race lap 2:00,606 165,4 km/h
Det nya rekordet
Valentino Rossi 2019 Sepang Best race lap 1:59,661 166,7 km/h satt under varv 3

Men köra 1 snabbt varv premieras inte i dagens MotoGP, en ekonomisport där det gäller för fabriken och föraren att få Bensin och Däck att räcka till mållinjen.
 
Last edited:

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
........Men köra 1 snabbt varv premieras inte i dagens MotoGP, en ekonomisport där det gäller för fabriken och föraren att få Bensin och Däck att räcka till mållinjen.
Såg ut som Marquez fick soppatorsk efter målgång igen, han ser då till att använda allt han har i tanken för att placera sej så högt upp som möjligt men klart risky taktik :)
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Men Rossi kan ju glädja sig år att han slog Lorenzos rekord på Sepang från 2015 Best race lap 2:00,606 165,4 km/h

Det nya rekordet Valentino Rossi 2019 Sepang Best race lap 1:59,661 166,7 km/h satt under varv 3

Helt omöjligt, detta forum har ju konstaterat att han är sopslut sedan länge.



Nåja, sådana prestationer kan endast åstadkommas med kompetent fjädring. Den uppenbara följdfrågan som sållar amatörerna från de riktigt intresserade - vem är beundraren...?
 

Bifogat

  • 20191101_100325.jpg
    20191101_100325.jpg
    319.7 KB · Visningar: 203

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Hade nån mappat om Petronas hojar eller vad hände med farten? Riktigt kul att TopGun kunde få stå på pallen och en stor hatten av för MM som slank igenom fältet utan att spela bowling.

Tror inte det finns vare sig risk för soppatorsk eller utslitna däck under Q1 och Q2.
Men Soppatorsk och Utslitna däck ligger som en grå filt över MotoGP racen.
För både fabrikerna och förarna.
Rossi satte nytt snabbaste Race lap på Sepang, slog Lorres rekord från 2015.
Så visst fanns farten hos Yamaha....Men det gäller ju att inte ha någon ivägen.

Det skulle inte förvåna mig om Marquez framgångar 2019 grundar sig på hans skicklighet
samt att Honda lyckats bygga motorn med bäst bränsleekonomi i MotoGP. Tex med en väldigt exakt bränslemätning som gör att Marquez kan välja en map hela tiden som gör att inget onödigt slösas med i soppaväg. Och att han inte har onödigt med bensin kvar efter målgång. Kanske därför han slagit av på slutet av racen, måste spara bensin....)
(Motor med ekonomi, vild gissning: Typ delad motor med frihjul mellan cylindrarna till vänster och cylindrarna till höger, så alla 4 cylindrarna används bara vid acceleration. Vid jämn hastighet i kurvor används bara de högra cylindrarna för att minska friktionsförlusterna. De vänstra går på tomgång.)
 
Last edited:

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Helt omöjligt, detta forum har ju konstaterat att han är sopslut sedan länge.



Nåja, sådana prestationer kan endast åstadkommas med kompetent fjädring. Den uppenbara följdfrågan som sållar amatörerna från de riktigt intresserade - vem är beundraren...?

Klockren bild, den snor jag!

Och ja, Öhlins är bland det vackraste som finns. Jag köpte Öhlins runt om helt nytt på min banhoj och jag körde typ 1.45-1.50 runt Gelleråsen i början av säsongen. Dels för att jag förverkligar en barndomsdröm men även för det är skönt att veta att man har bra grejer. Jag vet att det finns inget jag kan byta ut på min hoj längre som hämmar min körning.

Nu är jag nere på 1:16.27 sista körningen för i år och nästa år har jag en fullkittad hoj och tiderna börjar krypa neråt.
 

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Yeah right förbättring av varvtiden med ca 30sek pga Öhlins material:va då hade nog alla har installerat skiten på hojen:hihi

Största anledningen till förbättring av dina varvtider tror jag pga du har blivit bättre förare med tiden, alltså inte amatör längre:tummenupp
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Yeah right förbättring av varvtiden med ca 30sek pga Öhlins material:va då hade nog alla har installerat skiten på hojen:hihi

Största anledningen till förbättring av dina varvtider tror jag pga du har blivit bättre förare med tiden, alltså inte amatör längre:tummenupp

Påstår inte att jag blivit bättre pga dämparna. Går och köra betydligt snabbare än jag gör med originalgrejer.

Poängen var att det är fina grejer och att jag köpte de i förebyggande syfte för att jag tänkte att jag ska bli så pass snabb att jag har bra användning för de.

Men jag märker ändå stor skillnad mot min gathoj, den känns väldigt lugn och fin när jag kör den och den sväljer ojämnheter väldigt fint. Men mest så är det förbannat fint på hojen. :tummenupp
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Helt omöjligt, detta forum har ju konstaterat att han är sopslut sedan länge.



Nåja, sådana prestationer kan endast åstadkommas med kompetent fjädring. Den uppenbara följdfrågan som sållar amatörerna från de riktigt intresserade - vem är beundraren...?
Fin bild men ok, vem är beundraren?
Jävligt coolt att kunna hålla blicken där han gör.
Även fast jag gillar de gyllene produkterna från Upplands väsby lär 85% av alla killar tittat 5meter framför :tummenupp :D

20191104_201932.jpg
 
Last edited:

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Fin bild men ok, vem är beundraren?

Första ledtråden - han är en levande legend i min värld, men förmodligen för något han åstadkommit i en helt annan depå. Han har ändå en stark koppling till hojen på bilden.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Har du tjuvlyssnat på min uppläxning av marknadsavdelningen...?

Nä, det här handlar om en något högre stående person. Jag kan ha fel, men jag har för mig att det finns en forummedlem med samma nick som hans efternamn. Och man kan lite slarvigt säga att han var före Gary McCoy.
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top