MotoGP #18 Shell Malaysia Motorcycle Grand Prix

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Har inget emot Marquez, han är en supertalang och bjuder alltid på underhållning.

Men jag kan inte låta bli att tycka det är lite rätt åt honom, han ska alltid psyka folk med sina mindgames och det känns ofta som att han är inblandad i sånt. Kanske inte alltid han som startar grejerna men han hänger på väldigt lätt.

Nu fick han smaka på sin egen medicin. Han brukar själv inte gilla när folk ligger bakom honom och slår av, varför ska han då göra samma sak nu? Dessutom är det extremt uppenbart denna gång då det går riktigt långsamt.

Motsägelse? Jag har inget emot, men... :va

Det jag har emot, trots att han är en supertalang, är just de egenskaper du beskriver!
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Ogillar honom inte så pass mycket att jag normalt sett önskar honom olycka. Men just denna gång var det lite rätt åt honom. Hoppas han inte gjorde sig illa så det kanske blir ett spännande race.
 

Slappskinnet

Medlem
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Järfälla
Hoj
Hojlös för tillfället
Kommer MM lyckas köra in i VR och krascha precis som MM gjorde 2015 ?
För utsättning finns, MM bakom VR i starten.
Och VR vet väl som Yamahaförare och gammal teamkamrat med JL vad hans viktigaste uppgift är på söndag ?

Där sa du nått som gör racet extra intressant i morgon. MM har ju en tendens att buffla sig fram när han har bråttom upp.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
”MM tried to get into Fabios head, turned out he hit his own head instead”

Oerhört proffsigt av FQ att inte heller prata om det så mycket utan bara växla över till hur han själv var bekymrad över däcken efter det långsamma varvet. Förhoppningsvis är FQ bättre på mindgames än MM, då blir 2020 excellent!
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
El Diablo - äntligen har mina önskningar besannats! Äntligen någon att hoppas på, att heja på och att följa, på riktigt. Jag tillhör den lilla skaran av MotoGP-fans som verkligen inte tål MM, alltså hua.

Nästa säsong kommer bli magisk, Fabio! :kär
Vet inte hur liten den skaran är men count me in!
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
MM kan vara hur jävla urbra som helst men wtf?!
Undrade om det finns möjlighet att operera bort järnspettet ur hans röv utan att det påverkar magiska förmågan att rädda framhjulssläpp?

Inför FP4 går han ut ur boxen, 93 fansen som har egen läktare mittemot börjar jubla, grabben tittar upp i himmlen, vänder och går in igen.

När han går mot stolen ser man fansen i monitorn som ser ut som ??
När han sätter sej växlar monitorn till bild på honom.
Han tittar på monitorn, ser sej själv och vänder blicken upp i taket ungefär som: -Jag är inte här..

Är han sjukligt blyg eller lider bara av en släng psykopat? :crash
 
Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Själv tillhör jag den lilla grupp som gillar Marc och hans gudabenådade talang att köra hoj.
Men det där gjorde han för aggressivt, för nära och för tydligt.
Visst, ta rygg på någon, men gör det liiite snyggt.

Som Crafar sa i sändning: -"Karma."

Tror också alla från plats 10 och framåt bör sätta på backspeglar inför racet...
Jag hoppas MM inte kompenserar en full manöver med fler fula manövrer(ord?).

I övrigt står min tidigare kommentar: Quarten tar det. :)
Är det någon som förtjänar en vinst efter att ha satt färg på hela säsongen är det han! :tummenupp
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Såg just eftersnacket om marc krachen och marc hymlade inte om att han var tvungen att ha någon att följa för att få en bättre kvaltid (?!)
Det behövde (enl marc) inte nödvändigtvis vara fabio, helst inte t,o,m pga att fabio har en annan rytm, även om det var löjligt uppenbart att det var fabio han ville följa efter däckbytet.

Ska bli spännande att se vad som händer i morgon, Yamaha verkar ju som klipt o skuret för sepang :tummenupp
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Såg just eftersnacket om marc krachen och marc hymlade inte om att han var tvungen att ha någon att följa för att få en bättre kvaltid (?!)
Det behövde (enl marc) inte nödvändigtvis vara fabio, helst inte t,o,m pga att fabio har en annan rytm, även om det var löjligt uppenbart att det var fabio han ville följa efter däckbytet.

Ska bli spännande att se vad som händer i morgon, Yamaha verkar ju som klipt o skuret för sepang :tummenupp

Klart han ville hänga på Quartararo, tror nog han ser honom som nästa års största hot och då är det bäst att redan nu försöka "avväpna" honom.

Håller med, spännande!
Men, har ju sett liknande ut innan men MM har bitit sig fast i rygg till däcken gått ner sig och sen vunnit på effekt.

Mer lovande nu då med tanke på kvalplatsen, kan Vin eller någon av petronas få en lucka så MM får köra själv utan rygg så kan de nog komma iväg och då är det nog kört för MM att ta segern-
Och, sköter de detta rätt så ska han förbi 3 yamma innan seger, kanske att Rossi med kan vara med i början och han kör väl mer som MM med så ännu svårare att ta sig förbi så ännu större chans att få en lucka.

Tja, jag är taggad iaf! :tummenupp
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Fabio har ju iaf ett solitt psyke, där hade MM inte mycket att jobba med.

Att mm helst ville ha någon annan är ju rent skitsnack från hans sida, det var många hojar att välja på när FQ släppte av.

Förarna framför MM lär vara lite nervösa nu. Han har ju prejat sig genom fältet förr. :hihi
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Var kul att se MM ta rygg på Q men inte ha fart att hänga med. (Första stinten inte kraschen).
Behövs verkligen nya snabba förare för att 2020 ska bli kul
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Frågan är väl snarare om Marini kommer köra av Alex Marquez som hämnd för 2015? :yoparty

Hänger inte med Luca Marini ställde upp i Moto2 i ett lopp 2015, San Marino Rimini GP
Kommer i mål ca 60 s efter segraren.
Och Alex Marquez kraschar när det är 24 varv kvar att köra om jag fattat det rätt.
Luca Marine har startplats 26, Alex M har startplats 17
Hade Alex en dålig start och åkte av banan när han skulle passera Luca Marini som hade en bra start, rookie som han var ?
Eller ?

Nåja Alex M har pole imorgon och Luca Marini startplats 10.
Dom lär knappast se varandra.
 
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
kanske att Rossi med kan vara med i början och han kör väl mer som MM med så ännu svårare att ta sig förbi så ännu större chans att få en lucka.

Är det någon som vet hur man håller MM bakom sig på Sepang så är det Rossi.
Å andra sidan vet ju MM hur det gick 2015 och aktar sig väl.

Men blir det en repris av 2015 kommer jag :D !
 
Last edited:

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Vinales får väl tacka Miller för den segern:hihi
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Så höjde MM rekordet för 18 lopp från 383 till 395. Hur länge kommer det att stå sig ?
Lorenzo satte 383 2010 så det höll 9 år.
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Vinales får väl tacka Miller för den segern:hihi

Tycker jag inte han behöver göra. Förövrigt jäkligt tamt av Petronas och tydligen är det Suzuki man ska se upp med i backspegeln nu för tiden! Tycker jäkligt synd om Zarco som gjorde det bra.
 

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Alla Marquez haters är säkert besvikna på att han inte kraschade idag:hihi
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Alla Marquez haters är säkert besvikna på att han inte kraschade idag:hihi

Vad var det nu flera av inläggen ovan orerade om...karma...?

Ibland går karma åt båda håll och har man just slagit alla tiders poängrekord så får man väl anse att man tystat alla tangentbordskrigare på ett ganska utmärkt sätt.
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top